یک‌هزار یزدی زیرپوشش بیمه صندوق هنر هستند
کد خبر: 4191538
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

یک‌هزار یزدی زیرپوشش بیمه صندوق هنر هستند

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه یک‌هزار نفر از استان یزد زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی این صندوق قرار دارند گفت: سالانه افزون بر 100 میلیارد ریال برای یارانه بیمه تکمیلی و تأمین اجتماعی هنرمندان این استان پرداخت می‌شود.

مسلم کریمی، معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنرمسلم کریمی، معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر در حاشیه سفر به استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، هدف از حضور تیم ساماندهی عضویت در این استان را بررسی وضعیت اعضای صندوق اعتباری هنر بیان کرد و گفت: اکنون علاوه بر دو طرح اصلی حمایتی بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی که در صندوق هنر ارائه می‌شود، برای گسترش خدمات، 33 طرح حمایتی در دست اجرا است و در حال ارائه به هنرمندان است که تسهیلات و حمایت از خانواده و طرح‌های مختلفی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: ملاک و تمدید عضویت در تمام بخش‌های هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، فعالان قرآنی و خادمان فرهنگ و هنر، ادامه فعالیت حرفه‌ای و ارائه مستندات به صندوق است و پایش اعضا نیز با تشکیل نشست بررسی در ادارات کل فرهنگ و ارشاد هر استان انجام می‌شود.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: هم اکنون 102 هزار نفر از هنرمندان سراسر کشور تحت پوشش صندوق هستند که 1500 نفر از استان یزد هستند. همچنین یک هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و سالانه افزون بر 100 میلیارد ریال برای یارانه بیمه تکمیلی و تأمین اجتماعی هنرمندان این استان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha