مکتب حاج قاسم الگوی مدیریت جهادی در کشور است
کد خبر: 4191747
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

مکتب حاج قاسم الگوی مدیریت جهادی در کشور است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان گفت: مکتب حاج قاسم می‌تواند یک الگوی مدیریت جهادی در کشور برای برون‌رفت از چالش‌ها باشد، مرحوم کاظمی آشتیانی یکی از مدیران نمونه جهادی بود که عرصه جدیدی را علم و فناوری کشور رقم زد.

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز، 13 دی‌ماه در نشست تخصصی «سیاست‌های راهبردی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گسترش تفکر مقاومت و بیداری اسلامی» که به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها، اظهار کرد: امروز حضور بانوان را در عرصه‌های مختلف علمی، دانشگاهی و مدیریتی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه براساس آمار اعلامی یونسکو تعداد بانوان فارغ التحصیل دکترا در ایران 12 برابر مردان است که جایگاه ویژه بانوان را نشان می‌دهد، افزود: فعالیت و حضور بانوان در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شدت گرفت.

حبیبی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ایران آغاز حرکت جهانی بوده و بعد از پیروزی، رقیب اصلی اتحادیه جماهیر شوروی شد، همین امر باعث ترس دشمنان شد زیرا با ماهیت انقلاب اسلامی به دلیل بیداری اسلامی مشکل دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان با بیان اینکه از لحاظ ژئوپلیتیکی ایران در کانون منطقه اورآسیا قرار دارد، تصریح کرد: امروزه قدرتمند شدن کشورهای غرب آسیا و همچنین کشور ما، باعث نگرانی ابرقدرت‌ها شده، محور مقاومت به سبب تلاش‌ها و جانفشانی‌ها حاج قاسم باعث بیداری جهان اسلام، وحدت و یکپارچگی شد.

وی با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم آرامش و وفاق ملی ایجاد کرد، افزود: مکتب حاج قاسم می‌تواند یک الگوی مدیریت جهادی در کشور برای برون‌رفت از چالش‌ها باشد، مرحوم کاظمی آشتیانی یکی از مدیران نمونه جهادی بود که عرصه جدیدی را علم و فناوری کشور رقم زد.

حبیبی با بیان مقبولیت سردار دلها بخاطر شجاعت و ولایتمداری بود در حالیکه امروز برخی مدیران ما مصلحت اندیشی می‌کنند، تصریح کرد: امروز دشمن از محور مقاومت عصبانی است و یکی از برکات شهاد حاج قاسم قوی شدن گروه‌های مقاومت است، شهادت ایشان هم همانند حیات‌شان سراسر برکت بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان افزود: این روزها اخبار تلخ و دردناکی را از غزه می‌شنویم، حماس یک گروه مقاومتی است که فرهنگ‌شان برگرفته از دفاع مقدس است و جزو پنج گروه دفاعی برتر دنیا هستند و در عملیات طوفان الاقصی بغض فرو خورده 75 ساله را رو کرد. در جنگ غزه حمایت‌های مردم از سراسر دنیا، خشم خروش ملت‌های آگاه را نسبت به اسرائیل نشان داد و از برکات محور مقاومت است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: شما دانشگاهیان در جهاد تبیین برگزاری انتخابات امن با مشارکت حداکثری و مدیریت کارآمد نقش مؤثری ایفا می‌کنید، باید از کسانی که روحیه انقلابی دارند حمایت کنیم.

مکتب حاج قاسم الگوی مدیریت جهادی در کشور است

انتهای پیام
captcha