هفتمین جشنواره قرآنی فجر آغاز به کار کرد/ استقبال بیش از ۸ هزار نفر از مسابقات
کد خبر: 4191855
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

هفتمین جشنواره قرآنی فجر آغاز به کار کرد/ استقبال بیش از ۸ هزار نفر از مسابقات

مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره قرآنی فجر، ویژه جامعه کارگری و‌ خانواده‌های آنان عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره قرآنی فجر ویژه جامعه کارگری و‌ خانواده‌های آنان، عصر امروز، چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه، به همت دارالقرآن خانه کارگر در ساختمان دانشگاه علمی، کاربردی خانه کارگر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پرویز نصیری، رئیس دانشگاه علمی، کاربردی خانه کارگر، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدا و شهید سلیمانی و تبریک میلاد حضرت زهرا (س) گفت: قرآن کریم سراسر نور و رحمت است و برگزاری این مسابقات در واقع کمک به ارتقای معنویت و نور انسانیت است به همین جهت عجین شدن با قرآن به ما کمک می‌کند تا در ابعاد مختلف زندگی بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دارالقرآن خانه کارگر و در دانشگاه علمی، کاربردی خانه کارگر آموزش‌های قرآنی بسیار زیادی ارائه می‌شود، اظهار کرد: امروز نیز در دانشگاه‌های علمی، کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی دوره تربیت معلم قرآنی را دایر کرده‌ایم تا علاقه‌مندان به قرآن و آموزه‌های قرآنی در قالب دانشگاه نیز به این حوزه مشغول شوند. همچنین در خانه کارگر نیز آموزش‌های قرآنی بسیاری در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علمی، کاربردی خانه کارگر با بیان اینکه امروز در دو دانشکده دانشجویان در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند، گفت: در دانشگاه علمی، کاربردی ۸۰۰ دانشجو و در دانشکده فنی و مهندسی فتح ۹۰۰ دانشجو در حال تحصیل داریم و افتخار می‌کنیم که از طریق این دانشکده‌ها توانسته‌ایم در ارتقای آموزش و مهارتِ افراد برای کشور مؤثر باشیم.

حسین فلاح، دبیر هفتمین جشنواره مسابقات قرآنی فجر نیز در ادامه این مراسم ضمن ارائه گزارشی از میزان ثبت‌نام‌کنندگان در این مسابقات، گفت: تا روز گذشته ۸ هزار و ۸۶ نفر از سراسر کشور در این مسابقات نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد پنج هزار و ۲۸۴ نفر را بانوان و دو هزار و ۸۰۲ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

دبیر هفتمین جشنواره مسابقات قرآنی فجر با اشاره به رشته‌های این مسابقات گفت: این رشته‌ها عبارت از احکام، اذان، حفظ کل قرآن، حفظ سوره فجر، حفظ جز ۳۰، حفظ ۵ جز قران، حفظ ۱۰ جز اول قرآن، حفظ ۲۰ جز اول قرآن، خوش‌نویسی، صوت و لحن، ترتیل، مداحی، صلوات، تفسیر و حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن برای کودکان است. افراد برای شرکت در این مسابقات می‌توانند عدد ۹ را به سمانه ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ ارسال کنند.

کریم دولتی، استاد و پیشکسوت قرآن کریم کشورمان نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به سخنان حضرت زهرا‌(س) گفت: حضرت می‌فرمایند در این دنیا سه چیز نزد من بسیار محبوب است. اولی تلاوت قرآن، دومین موزد نگاه کردن به روی پدرم حضرت محمد؛ البته نه بخاطر اینکه پدرم است بلکه به خاطر اینکه بالاترین موجود در عالم هستی است و سوم دستگیری و گره باز کردن از مشکلات مردم و نیازمندان است.

وی افزود: همه شما به خاطر اینکه با قرآن مأنوس و در جریان قرآن هستید، همینکه تلاوت قرآن را انجام داده‌اید یعنی به آنچه حضرت زهرا(س) دوست داشته است، عمل کرده‌اید. قدر خودتان را بدانید که توفیق داشته‌اید در کنار قرآن و در رقابت قرآنی حضور پیدا کنید و این جای مباهات دارد. نکته مهم این است اگر ما وارد رقابت قرآنی شدیم، یادمان باشد برای اول و دوم شدن وارد مسابقات قرآن نشویم ـ چراکه اگر بعد‌ها اول و دوم نشویم سرخورده خواهیم شد ـ، بلکه برای خدا وارد شویم و همه چیز را به خدا بسپاریم.

مسئول هماهنگی مسابقه بین‌المللی قرآن کریم مشکات گفت: جنس زن آنقدر افتخارآفرین است که خدا بالا رفتن همه این عالم را از دامن مادر خواسته است. امام خمینی(ره) می‌فرماید که از دامان زن مرد به معراج می‌رود.

علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارکر نیز در این مراسم گفت: هفتمین دوره مسابقات قرآنی فجر به مدت یک ماه ادامه دارد و در روز‌های پایانی دهه فجر این مسابقات به پایان می‌رسد.

وی گفت: از افرادی که در این مسابقات شرکت کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم این مسابقات به خوبی برگزار شود و از همه دعوت می‌کنیم در این مسابقات حضور پیدا کنند. خداوند به خیر شما بیفزاید.

دبیر کل خانه کارگر در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: ولادت حضرت فاطمه(س) را روز زن و روز مادر نامیده‌اند لذا روز زن برای بزرگداشت مادران و زنان است که سمبلی از تلاش و کوشش است. این جشنواره بیش از یک ماه ادامه دارد و معمولاً این مسابقات در ایام دهه فجر به پایان می‌رسد. آرزو می‌کنیم این مسابقات به خوبی برگزار شود و از همه شما دعوت می‌کنیم که در این مسابقات شرکت کنید.

وی همچنین از دارالقرآن خانه کارگر و برگزارکنندگان این برنامه تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha