توجه به عاشورا ما را به حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دعوت می‌کند
کد خبر: 4192326
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
رئیس‌جمهور:

توجه به عاشورا ما را به حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دعوت می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با حضور در اجتماع مردم زنجان ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه سیاست ما دفاع از مظلومان عالم و خروشیدن بر ظالمان و مستکبران است، گفت: توجه مردم به عاشورا همواره ما را به حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، در ادامه سفرهای استانی خود، صبح امروز، ۱۶ دی‌ماه وارد زنجان شد.

وی با حضور در اجتماع مردم زنجان ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان و با بیان اینکه سیاست ما دفاع از مظلومان عالم و خروشیدن بر ظالمان و مستکبران است، اظهار کرد: توجه مردم به عاشورا همواره ما را به حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دعوت می‌کند. دشمن بسیار دشمنی کرد و در این ۴۵ سال تحریم، تهدید و حمله نظامی و محاصره اقتصادی کرد، اما با تمام این دشمنی‌ها ملتی که می‌خواهد استقلال و آزادی داشته باشد و روی پای خود بایستد، پیروز شد.

رئیس‌جمهور افزود: ملت ما با وجود تحریم‌ها و دشمنی‌ها گام‌های بلندی برداشت و به جهان نشان داد با تکیه بر ارزش‌های الهی می‌تواند کشوری پیشرفته و فناور شد و امروز ایران چنین کشوری در جهان است. دشمنان فکر نمی‌کردند ما به عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی دست پیدا کنیم، اما دست پیدا کردیم و بسیاری از صنایع از جمله صنعت هسته‌ای در کشور ما بومی شد.

رئیسی با تأکید بر استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای گفت: کارهای بسیاری در این بخش و در بخش پارک‌های علم و فناوری انجام شده است. امروز رشد اقتصادی چهار درصد و پنج درصد را در شش ماهه اول سال شاهدیم. بسیاری از واحدهای تولیدی و کارگاه و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کردیم. دشمن گمان می‌کرد با ترور دانشمندان از جمله شهید شهریاری می‌تواند صنایع هسته‌ای کشور را نابود کند، اما نتوانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید از وضع منطقه تحلیل درستی داشته‌ باشیم؛ امام خمینی(ره) سال‌ها پیش اعلام کردند که اولویت جهان اسلام، مسئله فلسطین است، ملت عزیز ما زخم‌زبان‌ها شنید اما بر مواضع خود باقی ماند. حقانیت فلسطین امروز بر جهانیان روشن شده‌ است.

رئیس‌جمهور همچنین از کاهش ۵ درصدی بیکاری تا سرمایه‌گذاری چند هزار میلیاردی در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: افزایش تولید، صادرات و اشتغال در دو سال دولت سیزدهم صعودی است. بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان و ۶۰ میلیون دلار در مدت فعالیت دولت در استان زنجان سرمایه‌گذاری شده‌ است. تولید، صادرات و اشتغال کشور در حال افزایش است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد ما تولید و رشد اقتصادی نداشته باشیم، اما ملت ما اراده کرده که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشد.

ادامه دارد...

انتهای پیام
captcha