برگزاری «مهمانی ستاره‌ها» برای مادران و همسران شهدا
کد خبر: 4192353
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

برگزاری «مهمانی ستاره‌ها» برای مادران و همسران شهدا

نوجوانان قرآنی غرب تهران طی اقدامی خودجوش و فراگیر با برپایی محفلی ساده و صمیمی از مادر، همسر، معلم و مسجدهایی که در مسیر خدمتشان به حوزه تعلیم و تعلم موفق به الگوهای انسان‌پروری و شهیدپروری شده‌اند، تجلیل کردند.

به گزارش ایکنا، اولین یادواره تکریم و تجلیل از شهیدپروران با عنوان «مهمانی ستاره‌ها»؛ با محوریت شأن انسان‌پروری قرآن کریم، با حضور خانواده‌های معزز شهدا برگزار شد.

در این یادواره که اغلب عوامل آن از اجرا تا قرائت قرآن، نمایش و سرود از نوجوانان هیئت «پدر، عشق، پسر» بودند، ابتدا پنج سلام اول زیارت جامعه کبیره توسط یکی از نوجوانان قرائت و هم‌خوانی شد؛ سپس سیدمهدیار معصومی، فرزند شهید سیدفریدالدین معصومی ،شهید نخبه حادثه شاهچراغ  به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه نور پرداخت.

در ادامه مراسم و طی اقدامی نمادین، نوجوانان حاضر در این آئین تکریم و تجلیل با اهدای سربندهای خود به مادران و همسران شهدا، از آن‌ها درخواست کردند همان‌طور که فرزندشان را راهی راه ایثار، جهاد و شهادت کرده‌اند، به همان شکل سربند نوجوانان را بسته و برای آنها نیز عاقبت به خیری و گام گذاشتن در مسیر مقاومت و ایثار آرزو کنند.

نمایش از زندگی و نقش همسر حاج قاسم تا نبرد خان‌طومان

از دیگر برنامه‌هایی که نوجوانان در این آئین تدارک دیده بودند نمایشی با محوریت نقش همسر حاج قاسم سلیمانی در پرورش و انجام فعالیت‌های جهادی ایشان بود. این نمایش توسط دو برادر اجرا شد.

در بخشی از متن نمایشنامه آمده بود: «همسر حاج قاسم؛ فرشته‌ای که شدن پر پرواز قهرمان ما...» و این‌گونه یاد و خاطره انسان‌پروران و شهیدپروران گرامی داشته می‌شود.

اجرای گروه‌های سرود از مناطق مختلف تهران

گروه سرود «آوای احسان» از منطقه ونک؛ گروه‌های سرود «شهید فهمیده» و «دختران نور» از منطقه مهرآباد جنوبی در این مراسم به اجرای سرود با محتوای ایثارگری و شهادت پرداختند.

علاوه بر اجرای سرود، اعضای گروه سرود شهید فهمیده با تهیه گل نرگس برای مادران شهدا، همزمان با پایان اجرای خود، گل‌ها را به مادران شهدای حاضر در مراسم اهدا کردند.

در ادامه دو نوجوانان قرآن‌آموز برای مداحی روی صحنه دعوت ‌شدند و مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی با حضور نوجوانان و حاضران در مراسم به گرمی انجام ‌شد.

برگزاری«مهمانی ستاره‌ها»  نخستین یادواره انسان‌پروران و شهیدپروران

تجلیل از خانواده‌های انسان‌پرور و شهیدپرور

امام خمینی(ره) در فرازی از فرمایشات خود با محوریت نقش قرآن در تذربیت انسان فرموده‌اند: قرآن انسان ساخت؛ یک انسان الهی ساخت. که با او، قدرت الهی پیشرفت کرد؛ و در کمتر از نیم قرن، اسلام بر امپراتوری ها غلبه نمود.باید این رمز را پیدا کرد؛ باید تابع قرآن شد. باید انسان قرآنی ایجاد کرد.

بر همین اساس می‌توان نتیجه گرفت که باید خانواده‌ها و افرادی که توانستند رمز قرآن را بیابند و صورت‌هایی از انسان قرآنی را عینیت ببخشند تکریم کرد.

این تمام آنچه بود که مجری مراسم برای ورود به بخش تجلیل و تکریم از خانواده شهدا و حاضران در این آئین به زبان آورد.

در تندیس و لوحی که مدعوان حاضر در این رویداد تو.سط نوجوانان قرآنی تهیه و به آنها اهدا شد چنین نوشته شده بود: «چه افتخاری بالاتر از این‌که خداوند متعال برگی از قدرت خود را در زندگی شما عینیت بخشیده و شما راه و رسم انسان‌پروری را تا سرمنزل شهیدپروری پیموده‌اید.ذات اقدس الله بر توفیقاتتان در این مسیر پرسعادت بیافزاید».

برگزاری«مهمانی ستاره‌ها»  نخستین یادواره انسان‌پروران و شهیدپروران

شگفتانه‌ای برای مادر شهید زبرجدی

در حین اجرای مراسم مادران متوجه شدند که تولد مادر شهید زبرجدی است و در همان لحظه کیکی سفارش دادند و آخر مراسم برای او جشن تولد گرفتند. خنده و نشاط این مادر شهید یک هدیه ویژه برای جمع قرآن‌آموزان بود.

انتهای پیام
captcha