جهاد تبیین در همه عرصه‌ها ضروری است
کد خبر: 4192438
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

جهاد تبیین در همه عرصه‌ها ضروری است

امام‌ جمعه میاندوآب گفت: جهاد تبیین در همه عرصه‌ها ضرورت دارد و در این زمینه باید تلاش شود.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذرباجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب، امروز 16 دی در نشست اساتید حوزه و دانشگاه که با همت سازمان بسیج اساتید شهرستان برگزار شد، گفت:  جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه یک امر مهم و ضروری به شمار می‌‌رود که اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان نقش برجسته و کلیدی را می‌توانند در این زمینه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امروزه نظم نوین جهانی در حال شکل گرفتن است، ادامه داد: امروز در دنیا جبهه مقاومت با تمام توان و قدرت خود در مقابل استکبار ایستاده است و راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهد و سران کشورها و ملت‌ها باید موضع‌گیری کنند که می‌خواهند در کدام طیف قرار گیرند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ایران اسلامی در شکل‌گیری نظم نوین جهانی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در این برهه زمانی نقش خود را به نحو احسن ایفا کرده و در این راه هرگز نباید به خودمان خستگی راه دهیم.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ضمن اشاره به جنگ غزه با بیان اینکه عده‌ای با تفسیرهای غلط و نادرست درصدد هستند جای شهید و جلاد را عوض کنند، گفت: بیش از 75 سال است رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطینیان را اشغال کرده و آنها را در محاصره نگه داشته است تا اینکه در عملیات طوفان‌الاقصی دیدیم غیرت جوانان فلسطینی و رزمندگان مقاومت به جوش آمد و آنها شکست غیرقابل‌ترمیمی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به نقش مهم اساتید حوزه و دانشگاه در تبیین جایگاه ایران اسلامی در منطقه و دنیا اضافه کرد: جایگاه مراکز علمی و فرهنگی و نخبگان در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده و باید به وظیفه خود در این ارتباط عمل کنیم.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با تاکید بر اینکه لازمه کسب جایگاه ممتاز در تمدن نوین جهانی این است که از نظر علمی خودمان را تقویت کنیم، افزود: اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌ها در این ارتباط باید ایفای نقش کنند و با تمام توان خود بکوشند.

انتهای پیام
captcha