درخواست اعطای جایزه نوبل به کارکنان بخش بهداشت غزه
کد خبر: 4192655
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

درخواست اعطای جایزه نوبل به کارکنان بخش بهداشت غزه

یک نماینده پارلمان فرانسه خواستار اهدای جایزه نوبل به کارکنان بخش بهداشت در غزه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، توماس پورت، نماینده فرانسه از حزب فرانسه سرفراز خواستار اعطای جایزه صلح نوبل در سال 2024 به کارکنان بخش بهداشت در غزه شد.

پورت در توئیتی در پلتفرم «X» نوشت: در شرایطی که جنایتکاران جنگی اسرائیل مردم فلسطین را سلاخی می‌کنند، اجازه دهید نیروهای خود را بسیج کنیم تا کارکنان بخش بهداشت در نوار غزه جایزه صلح نوبل سال 2024 را دریافت کنند.

پورت، لینک مربوط به یک کمپین در حمایت از این پیشنهاد منتشر کرد و خواستار امضای آن شد.

وبسایت رسمی کمپین (www.change.org) وضعیت انسانی و ویرانی در نوار غزه و شرایط دشواری که کارکنان بخش بهداشت در حین انجام وظایف خود با آن مواجه هستند را به تصویر می‌کشد.

این نماینده پارلمان فرانسه با تأکید بر اینکه کارکنان بخش بهداشت علیرغم بمباران و ویرانی‌های هوایی، به وظایف خود ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: 267 نفر از کارکنان بهداشتی و درمانی در غزه به شهادت رسیدند و بیش از 40 نفر دیگر از آغاز تجاوزات اشغالگران تا 4 دسامبر گذشته دستگیر و یا از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را در نوار غزه آغاز کرده که تا روز شنبه 22 هزار و 722 شهید و 58 هزار و 166 مجروح برجای گذاشته است. اکثر جان‌باختگان و مجروحان کودک و زن هستند؛ این درحالی است که تجاوزگری اسرائیل تخریب‌های بسیاری هم درپی داشته و زیرساخت‌ها و خانه‌های مردم را ویران کرده است.  

انتهای پیام
captcha