نواقص سیستم آموزشی کشور را با تعامل و همکاری برطرف کنیم
کد خبر: 4192787
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

نواقص سیستم آموزشی کشور را با تعامل و همکاری برطرف کنیم

معاون استاندار البرز گفت: باید نواقص سیستم آموزشی کشور را با تعامل و همفکری برطرف کنیم چون آینده کشور در گرو آموزش و پرورش صحیح و به‌روز به دانش‌آموزان است.

مرتضی ولی‌پوری، معاون استاندار البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مرتضی ولی‌پوری، معاون استاندار البرز  روز دوشنبه ۱۸ دی ماه در افتتاحیه مراسم کنفرانس ملی فیزیک در مرکز تربیت مربی کرج ضمن گرامیداشت یادو خاطره ۲۳ دانش‌آموزی که در حادثه اخیر کرمان به شهادت رسیدند، اظهار کرد: این دانش‌آموزان به چه گناهی به درجه شهادت نائل شدند؟ از آنجایی که دشمنان از پنجه به پنجه‌شدن با رزمندگان ما عاجز هستند دست به برخورد با مردم بی‌دفاع و مظلوم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه امروز به همه پیشکسوتانی که قرار است درباره علم مهم فیزیک تبادل اطلاعات کنند، ادای احترام می‌کنیم، ابراز کرد: پشتوانه قدرت هر کشور توان علمی آن کشور است و امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی شاهد رشد همه جانبه علوم مختلف در کشور باشیم‌.

ولی‌پوری با تاکید بر اینکه هرگونه غفلت در زمینه پیشرفت علمی کشور خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد، افزود: نقش انجمن‌های علمی و گروه‌های آموزشی در پیشرفت رشته فیزیک اهمیت زیادی دارد و قطعا با همفکری و تبادل علم، ایران می‌تواند حرف‌های جدی در این رشته داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به اهمیت رشته فیزیک گفت: باید توان، علم و حرف‌های خود را به روز کنیم تا از دنیا عقب نمانیم چون امروزه علم و تکنولوژی با سرعت زیادی در حرکت است که نمونه‌ای از آن هوش مصنوعی است.

معاون سیاسی استاندار البرز گفت: باید نواقص سیستم آموزشی کشور را با تعامل و همفکری برطرف کنیم چون آینده کشور در گرو آموزش و پرورش صحیح و به‌روز به دانش‌آموزان است.

در ادامه این جلسه علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت:  کنفرانس فیزیکی که البرز میزبان آن شده در ادامه کنفرانس‌هایی که هر سال به میزبانی استان‌های مختلف در کشور برگزار می‌شود.

وی با توضیح اینکه در این کنفرانس میزبان تمام دبیران کشور هستیم که برنامه‌ریزی برای برگزاری آن از سال گذشته انجام شده است، گفت: حدود ۵۷ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ملی ارسال شده که ۴۲ مورد از آنها به مرحله داوری رسید.

حجرگشت اضافه کرد: ۹ مقاله در این کنفرانس به صورت حضوری ارائه می‌شود و علاوه بر این شاهد ارائه پوستر ۱۲ مقاله هم خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز توضیح داد: در این کنفرانس سه روزه دبیران فیزیک کل کشور مقالاتی ارائه دادند که بخشی از آن به صورت حضوری و بخش دیگر به صورت مجازی ارائه می‌شود و در اختتامیه این کنفرانس از مقالات برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی در پایان از درس فیزیک، نحوه آموزش فیزیک، بررسی کتاب‌های فیزیک و آزمایشگاه‌های فیزیک به عنوان بخشی از محورهای این کنفرانس سه روزه نام برد.

انتهای پیام
captcha