پوشش یک میلیون نفری جامعه هدف در طرح «جهاد تبیین دانش‌آموزان خراسان رضوی»
کد خبر: 4192874
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

پوشش یک میلیون نفری جامعه هدف در طرح «جهاد تبیین دانش‌آموزان خراسان رضوی»

دبیر اجرایی طرح «میدان 1402 جهاد تبیین دانش‌آموزان مقطع متوسطه خراسان رضوی» از پوشش یک میلیون نفری جامعه هدف در طرح جهاد تبیین دانش‌آموزان خراسان رضوی خبر داد.

جهاد تبیین دانش‌آموزان خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فروغ‌الزمان چمن‌زاری، دبیر اجرایی «طرح میدان 1402 جهاد تبیین دانش‌آموزان مقطع متوسطه خراسان رضوی»، امروز در نشست خبری بزرگترین عملیات میدانی جهاد تبیین دانش‌آموزان خراسان رضوی، در محل استانداری خراسان رضوی بیان کرد: یکی از دلایل ناامیدی در بین جوانان و نوجوانان ما این است که شبهات و سؤالات آنان بی‌پاسخ مانده که برگزاری پویش میدان ۱۴۰۲ زمینه را برای رفع این مسئله فراهم می‌کند.

وی گفت: در خراسان رضوی بیش از ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز در المپیاد علمی شرکت و ۸۰ مدال کسب کردند لذا شبهه «من نمی توانم پیشرفت کنم» را باید از ذهن‌ دانش‌آموز حذف کرد و با شناسایی استعدادها زمینه را برای رشد او فراهم نمود.

دبیر اجرایی طرح میدان 1402 جهاد تبیین دانش‌آموزان مقطع متوسطه خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه هدف این پویش، گسترده است، گفت : همچنین در این طرح به دنبال افزایش مشارکت دانش‌آموزان در رویدادهای ملی پیش روی هستیم و آمده‌ایم این شرایط را واقع‌بینانه ببینیم. این طرح با هدف شناسایی استعداد دانش‌آموزان توانمند و اثرگذاری اجتماعی و کنش‌گری سیاسی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به آموزش شبکه‌سازی دانش‌آموزان با هدف ورود عملیاتی به عرصه جهاد تبیین، گفت: میدان دادن به نوجوانان در عرصه جهاد تبیین و فرآیند برگزاری و نظارت بر انتخابات، افزایش شور و نشاط و امید در سطح فضای مدارس و افزایش مشارکت مردمی از جمله اهداف این طرح است و مخاطبان آن دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم هستند.

چمن‌زاری افزود: مکان برگزاری این طرح در مدرسه، منزل، محله، مسجد و فضای مجازی خواهد بود و در این راستا دانش‌آموزان ترغیب می‌شوند که علاوه بر مسیر علمی می‌تواند در سایر ابعاد تاثیرگذار وارد عمل شود.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری برای ۲۰ هزار کلاس درس در مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه استان در این طرح انجام شده است و از هر کلاس یک نفر به عنوان فرمانده انتخاب خواهد شد که این فرماندهان حداقل با ۵۰ نفر در سطوح مختلف ارتباط می‌گیرند و تبیین پیشرفت‌های کشور را برای جامعه هدف یک میلیون نفری از استان عهده‌دار خواهند شد.

دبیر اجرایی طرح میدان 1402 جهاد تبیین دانش‌آموزان مقطع متوسطه خراسان رضوی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانند به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به محوریت طرح گفت: تولید محتوای رسانه‌ای در قالب‌های مختلف با موضوع دستاوردهای محله، شهر، منطقه و روستا، شرکت در مناظرات دانش‌آموزی از جمله مسابقه مناظره پیشرفت و برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت از جمله محورهای این طرح است.

چمن‌زاری افزود: ۴۷ منطقه در استان داریم و ابتدا به ۴۷ دانش‌آموز برتر در سطح استان جوایزی اهدا می‌شود و سپس به ۴۷ مدرسه برتر هدیه اعطا خواهد شد و همچنین به ۴۷ خانواده برتر دانش‌آموزان نیز جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha