تشکیل کارگروه شش‌گانه قرآنی در خراسان رضوی
کد خبر: 4193089
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸

تشکیل کارگروه شش‌گانه قرآنی در خراسان رضوی

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مربیان قرآنی و فعال در مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سطح استان و شهرستان‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی به شش گروه تقسیم شده‌اند، لذا کارگروه‌های شش‌گانه فعالان قرآنی در استان تشکیل شده است.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویحمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص فعالان قرآنی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌سنجی فعالان قرآنی در استان و به‌ویژه مشهد آمار به دست آمده شامل 675 نفر است.

وی افزود: این تعداد فعال قرآنی استان عضو صندوق هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان بوده و از این تعداد 463 نفر بیمه فعالان قرآنی هستند و سهم حمایتی دولتی از بیمه فعالان قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهانه 250 میلیون تومان است.

صمدی ادامه داد: با شناسایی فعالیت‌های تخصصی اعضای صندوق اعتباری هنر که بیشتر آنها مربیان قرآنی و فعال در مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سطح استان و شهرستان‌ها هستند علاقه‌مندان در حوزه فعالیت‌های قرآنی به شش گروه تقسیم شده و کارگروه‌های شش‌گانه فعالان قرآنی در استان تشکیل شده است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این کارگروه‌ها شامل آموزش، تبلیغ و ترویج، وقف و خیران قرآنی، اقتصاد و فرهنگ، ظرفیت‌سنجی قرآنی و کارگروه اندیشه‌ورز قرآنی است و پس از برگزاری دومین گردهمایی فعالان قرآنی استان با حضور کارشناسان و فعالان قرآن و عترت و مدیران مؤسسات قرآنی، مسئول کارگروه‌های شش‌گانه مشخص شد.

صمدی در پایان گفت: پس از تعیین مسئولان کارگروه‌ها قرار بر این شد تا در راستای اهداف شش‌گانه شورای فعالان قرآنی استان جلسات کارگروهی تشکیل شود و مصوبات نهایی این جلسات در جلسه مرکزی هیئت مدیران شورای فعالان قرآنی استان به تصویب نهایی برسد، بر این اساس تمام اعضای صندوق اعتباری هنر طبق تخصص خود از طریق راه‌های ارتباطی عضو یکی از کارگروه‌های شش‌گانه خواهند شد.

انتهای پیام
captcha