وضعیت کنونی غزه مایه نگرانی و شرمساری بشریت است
کد خبر: 4193153
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
قالیباف در نشست اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی درباره فلسطین:

وضعیت کنونی غزه مایه نگرانی و شرمساری بشریت است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه ‌مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی وضعیت کنونی غزه را مایه نگرانی و شرمساری بشریت دانست و گفت: هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در مقابل این فجایع شنیع رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل در غزه و آثار و تبعات آن بر امنیت جهان و منطقه بی‌اعتنا باشد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه ‌مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صبح امروز با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشورمان، در هتل آزادی تهران برگزار شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی افتتاحیه این نشست با اشاره به اینکه آنچه امروز در نوار غزه در جریان است مایه نگرانی و شرمساری بشریت و ظلم مضاعف به ملتی است که بیش از هفت دهه در اشغال سرزمین خود به سر می‌برد، گفت: هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در مقابل این فجایع شنیع رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل در غزه و آثار و تبعات آن بر امنیت جهان و منطقه بی‌اعتنا باشد.
 
وی ادامه داد: موضوع فلسطین و اشغال 75 ساله این سرزمین اسلامی و آواره کردن ساکنان اصلی این سرزمین، سرکوب و تحقیر ساکنان کرانه باختری و غزه صرفا مسئله بین رژیم جعلی اسرائیل و فلسطین نیست، بلکه در نگاه ارزشی مسئله اهانت به کل بشریت و جامعه بین‌المللی است.
 

فلسطین، قربانی قطعی سیاست‌های استعماری غرب

 
رئیس مجلس اظهار کرد: بیش از هفت دهه یک ملت بزرگ و ریشه‌دار در سرزمین فلسطین قربانی قطعی اجرای سیاست‌های استعماری شده است و شاهد اشغال سرزمین پدری خود است و از دستیابی به حقوق اولیه و تعیین سرنوشت خود محروم مانده است؛ این دوره طولانی دیرینه‌ترین بحران تاریخ بشریت است.
 
قالیباف تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت ایالات متحده آمریکا و همدستان غربی خود نه تنها شنیع‌ترین جنایات را با پاکسازی قومی و نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین مرتکب شده بلکه به عنوان کودک فاسد و نازپرورده تحت حمایت منظومه غرب و کانون بحران‌سازی در منطقه از هرگونه پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و کیفر نیز مصون مانده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنین وضعیتی بدون تردید هر انسان اندیشمندی را به یاد دوره‌ای از تاریخ معاصر می‌اندازد که داعی روشنگری تمدن در غرب است که حق انسان بودن را فقط از آن ملت‌های خاص در حوزه جغرافیایی خاص می‌دانستند و به همین دلیل هرگونه جنایت علیه سایر انسان‌ها در سایر نقاط جهان را از جمله استعمار، برده‌داری، تبعیض نژادی و نسل‌کشی را مباح بر می‌شمرند.
 

منظومه ارزشی و فکری غرب؛ ریشه اصلی تولد رژیم صهیونیستی  

 
قالیباف با تأکید بر اینکه همین منظومه فکری و ارزشی غرب با توسل به زور و بی‌عدالتی در سطح منطقه رژیم نامشروع صهیونیستی را به ثمر رساند، افزود:  این رژیم جعلی از بدو شکل‌گیری سیاست سخیف و خودبینانه و تبعیض‌آمیز را در مورد مردم بی‌پناه و تحت ظلم فلسین به کار بسته است و برای سایر کشورهای اسلامی منطقه نیز جاری و ساری ساخته است.
 
وی گفت: باور ما در بررسی شرایط جاری در فلسطین و دستیابی به وحدت نظر برای سازماندهی حرکت دسته جمعی و منسجم برای پاسخگویی به جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین به ویژه غزه است. تردید نداشته باشیم که همچنان هدف اصلی رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه تشکیل و ایجاد دولت موعود صهیونیستی از نیل تا فرات از طریق پروژه خاورمیانه بزرگ است که تغییر مرزهای کنونی همسو با کیان صهیونیست‌ها از جمله اهداف نامبارک آنها است.
 

منشأ اصلی سیاست‌های شیطانی اسرائیل در قبال فلسطین

 
رئیس مجلس شورای اسلامی به تجربه تاریخی تغییر بافت جمعیتی در سرزمین‌ اشغالی به نفع صهیونیست‌ها با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از اراضی اشغالی به دیگر مناطق اشاره کرد و افزود: امری که روحانیون افراطی صهیونیستی مورد تأکید قرار داده‌اند این است که «هر فلسطینی، خواه نوزاد، کودک، زن و مرد، جوان و کهنسال، دشمن قطعی رژیم جعلی صهیونیستی و محکوم به فنا هستند»؛ این دیدگاه آبشخور و منشأ اصلی کلیه سیاست‌های شیطانی این رژیم در قبال فلسطین و مسلمانان منطقه است.
 
وی با تأکید بر تجربه تاریخی کشورهای منطقه در مقابل تجاوز اسرائیل و تعامل با آنها به ویژه در طرح‌های عادی‌سازی چون پیمان ابراهیم، تصریح کرد: اصولاً رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن ذاتی اسلام و امت اسلامی به دنبال برقراری ارتباط با تمام کشورهای منطقه برای نفوذ و تضعیف قطعی آنها برای پیشبرد اهدافی چون غصب سرزمین‌های اسلامی و تغییر ماهیت جهان اسلام است.
 

اهداف تفرقه‌افکنانه پیمان ابراهیم در جهان اسلام 

 
قالیباف تصریح کرد: به بارو ما دلیل اصلی موافقت رژیم جعلی اسرائیل با پیمان ابراهیم به دلیل این است که علیه استقلال و جامعیت فلسطین و در راستای تضعیف جبهه حامیان فلسطین است. اجرای چنین طرح‌ها به دلیل ایجاد تفرقه در صفوف واحد حمایت از آرمان فلسطین در جمع کشورهای فلسطینی بوده است.
 
وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی برای حفظ و بقای خود و نابودی دیگران از ارتکاب هیچ اقدامی چه در بدو تأسیس چون تررو و نسل کشی و تجاوز دریغ نداشته است، گفت: ادامه بقای این رژیم نیز منوط به ارتکاب همین اعمال است.
 

نشانه‌های ماهیت ددمنشانه رژیم صهیونیستی 

 
رئیس مجلس شورای اسلامی به تهدیدهای مکرر رژیم صهیونیستی در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله بمب‌ هسته‌ای و فسفری اشاره کرد و گفت: اقدام برای جابه‌جایی فلسطینیان از سرزمین مادری خود، ادامه سیاست‌های غصب سرزمین‌های فلسطینی، شهرک‌سازی و تلاش برای نسل‌کشی فلسطینی‌ها نشان‌دهنده ماهیت ددمنشانه این رژیم علیه موجودیت فلسطین و کل کشورهای منطقه است.
 
وی با تأکید بر اینکه از چنین موجودیتی انتظار رفتاری مسئولانه، توهمی بیش نیست، تصریح کرد: هیچ سیاست عملی نزد رژیم صهیونیستی برای پایان درگیری‌های دراز مدت وجود ندارد چون این رژیم جعلی، بقای خود را بر استمرار سیاست تجاوز و منازعه استوار کرده است. این رژیم جعلی ضمن حفظ تنش در تمام مرزهای خود و داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین هر گونه حرکت به سمت رهایی را نیز محال می‌سازد.
 

بی‌فایده بودن دل بستن به سازمان ملل

 
قالیباف با اشاره به اینکه دل‌بستن به نقش آفرینی سازمان ملل متحد در حل مشکل تجاوز و اشغالگری در فلسطین، بی‌فایده است، بیان کرد: بی‌عملی شورای امنیت، بی‌توجهی سازمان ملل متحدد و اجرای سیاست‌های توسعه جدی در کرانه باختری و نوار غزه و عدم حمایت مالی کشورهای غربی از فلسطین در برابر حمایت تمام قد آنها از رژیم صهیونیستی از جمله دلایل بی‌توجهی به مردم فلسطین است.
 
وی ادامه داد: ایجاد تنش از سوی رژیم صهونیستی در نوار غزه و کرانه غربی، اعمال وضعیت بلاتکلیفی، تداوم سیاست غیر قانونی شهرک‌سازی با هدف تضعیف حاکمیت سیاسی فلسطینی‌ها بر اندک سرزمین‌های باقی‌مانده تحت حاکمیت خود، ادامه تحویل شرایط تحریم بر مردم فلسطین و استمرار توسعه‌نیافتگی آنها با هدف تملک کامل بر سرزمین فلسطین و ... از جمله اقدامات رژیم جعلی علیه ملت فلسطین است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای هرگونه اقدام برای رهایی‌ مردم فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها باید با در نظر داشتن این واقعیت‌ها انجام شود، گفت: ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود از حق دفاع و مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوز برخوردار نیست. این حق ذاتی ملت فلسطین است که با بهره‌مندی از استقلال و بلوغ کامل در مورد آن تصمیم‌گیری کرده و در این زمینه نباید از کسی اجازه بگیرند.
 

صلح از مسیر احقاق حقوق قربانیان ظلم می‌گذرد

 
وی با تأکید بر اینکه مقابله قاطعانه با رژیم جعلی صهیونیستی باید ادامه یابد، گفت: فرافکنی‌های مذبوحانه، مظلومانه و گمراه‌کننده رژیم غاصب صهیونیستی نیابد در عزم ما خلل ایجاد کند. در شرایط جاری هیچ یک از ما نباید این واقعیت مسلم را که عملیات طوفان‌الاقصی حرکت خودجوش ملت فلسطین و واکنش طبیعی آنها به ظلم، تعدی و اشغال اشغالگران علیه مردم فلسطین بوده است را از نظر دور داریم.
 
قالیباف بیان کرد: تجربه تاریخی به ما می‌آموزد که صلح از مسیر تحقق عدالت و حمایت از حقوق قربانیان ظلم می‌گذرد. آنچه که امروزه در فلسطین شاهد هستیم، نمونه سیاست ریاکارانه ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی آن درحمایت از تجاوز، خونریزی و انکار واقعیت‌های تاریخی و تمدنی فلسطین است.
 

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای جنایات رژیم صهیونیستی 

 
وی تصریح کرد: ایران به عنوان حامی همیشگی و صادق آرمان‌های فلسطین و کنشگری مسئول در قبال صلح منطقه و بین‌الملل، ضمن تأکید بر موضع اصولی خود در حمایت از حق قانونی و مشروع دفاع در مقابل اقدامات ضد‌بشری صهیونیست‌ها در فلسطین، تأکید می‌کند؛ حامیان این رژیم هرچه سریع‌تر باید این موجودیت شرور را از اقدام علیه غیر نظامیان غزه در فلسطین و دیگر شهرها بازدارند که این تنها راه جلوگیری از گسترش بحران در منطقه است.
 
قالیباف اضافه کرد: این نشست ضمن محکومیت قاطع رژیم صهیونستی و تجدید و حمایت از آرمان‌های فلسطینی، راهی برای  اتخاذ موضعی واحد و گام‌های عملی و اثربخش و هماهنگ در فعال‌سازی همه اهرم‌های فشار علیه صهیونیست‌ها از جمله تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه این رژیم متجاوز و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای جنایت اخیر در باریکه غزه و دیگر مناطق فلسطین، انجام فعالیت‌های حقوقی جهت بهره‌برداری در سطح محاکم بین‌المللی، ورود کمک‌های بشر دوستانه به باریکه غزه و منصرف ساختن رژیم جعلی صهیونیست از طرح ادعای مکرر تهدید استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه فلسطین و سیاست خطرناک کوچ اجباری مردم فلسطین، است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان بر آمادگی کامل رهبری، دولت و ملت بر هرگونه مشارکت، هم‌افزایی در انجام اقدامات منسجم ودسته‌ جمعی علیه جنایت رژیم جعلی صهیونیستی در مقابل مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین تأکید و تصریح کرد: حمایت از آرمان‌های فلسطین هموار مد نظر بوده است که طی این نشست به راهکارهای عملی برای حمایت از فلسطین و غزه خواهیم رسید.
 
 
انتهای پیام
captcha