محرومیت‌زدایی در دستور کار کنگره ۲ هزار شهید خراسان‌جنوبی است
کد خبر: 4193238
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

محرومیت‌زدایی در دستور کار کنگره ۲ هزار شهید خراسان‌جنوبی است

سردار محمدرضا مهدوی گفت: محرومیت‌زدایی فرهنگی، خدماتی و تبیینی از عرصه‌های فعالیت کنگره شهدا به نام و یاد شهدا در سطح استان خراسان‌جنوبی خواهد بود که گسترش این خدمات بین مردم نیازمند هماهنگی بین‌بخشی و همکاری همه دستگاه‌هاست.

سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز، 20 دی‌ماه در اولین جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد، گفت: کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی، سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود و انعکاس بخشی از روحیه ایثار و جهاد شهدا از اهداف اصلی آن است.

وی اقدامات محرومیت‌زدایی فرهنگی، خدماتی و تبیینی را از عرصه‌های فعالیت کنگره شهدا دانست و افزود: گستردش این خدمات بین مردم نیازمند هماهنگی بین‌بخشی و همکاری همه دستگاه‌هاست. امید است با اقدام و تلاش حداکثری بتوانیم بازتاب کنگره را در سطح ملی مشاهده کنیم.

سردار علیرضا یوسفی، دبیر کنگره دو هزار شهید خراسان‌جنوبی هم در این نشست با اشاره به ۱۹ دی، سالروز عملیات کربلای 5 گفت: خراسان‌جنوبی در این عملیات بیشترین اعزام و شهید را داشته است و ۲۰۰ نفر شهید شدند.

وی بیان کرد: ۳۳ کمیته زیر مجموعه کارگروه‌های اقشار، پشتیبانی، زیرساخت و خدمات جهادی، ایثارگران، نیروهای مسلح، رسانه، مالی، فرهنگی و هنری فعال شده‌اند.

یوسفی با تأکید بر لزوم برگزاری منظم کارگروه‌ها برای پیشبرد اقدامات اجرایی افزود: تاکنون جلسات چهار کارگروه برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، جلسات سایر کارگروه‌ها هم تا هفته آینده برگزار خواهد شد. ۱۳ سیاست کلی برای برگزاری دومین کنگره دو هزار شهید استان تدوین شده که انتظار است کارگروه‌های ذیل دبیرخانه کنگره به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعظیم و تکریم خانواده شهدا، شناسایی عوامل تقویت‌کننده فرهنگ شهادت، توسعه موزه‌ها و یادمان‌ها و مردمی کردن برنامه‌ها از مهمترین این سیاست‌هاست همچنین «میثاق نامه با شهدا» در جهت برپایی هرچه باشکوه‌تر کنگره ملی دو هزار شهید استان توسط نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و مسئولان حاضر در این نشست امضا شد.

انتهای پیام
captcha