جهاد تبیین وظیفه‌ای بر دوش همه است
کد خبر: 4193288
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

جهاد تبیین وظیفه‌ای بر دوش همه است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: جهاد تبیین یک وظیفه مهم است که بر دوش آحاد مردم قرار دارد.

حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج، امروز 20 دی در نشست بصیرتی با عنوان «رزمایش جهاد تبیین» که با حضور جمعی از روحانیون و طلاب برگزار شد، گفت: جهاد تبیین یک وظیفه همگانی و حائز اهمیت است که اقشار مختلف مردم همچنین حوزه و دانشگاه باید در این زمینه وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین با اندیشه سر و کار دارد، ادامه داد: گرچه آحاد مردم صرف‌نظر از موقعیت سیاسی و اجتماعی در این زمینه مسئولیت خطیری بر عهده دارند ولی نقش برخی اقشار بیش از پیش مهم است، به طوری که روحانیون، طلاب و علمای دینی اعم از خواهران و برادران باید جدی‌تر به این مقوله بپردازند.

امام جمعه چهاربرج بر لزوم اهتمام برای روشنگری در جامعه اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: بیان دستاوردها و موفقیت‌ها در عرصه‌های علمی، صنعتی، دفاعی و ... موضوع حائز اهمیتی است که نباید موردغفلت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جلالی اضافه کرد: از سوی دیگر باید دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صورت جدی و همه‌جانبه تبیین شود، تا اینکه نسل جدید کشورمان تحت‌تاثیر تبلیغات مخرب و سوء قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام جعفر رضاوش مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج چهاربرج ضمن قدردانی از طلابی که در این زمینه با احساس مسئولیت و خودجوش وارد عمل می‌شوند، گفت: منبرها و تریبون‌های نماز جمعه و نمازهای یومیه همچنین مراسماتی که در مناسبت‌های ملی، میهنی و مذهبی برگزار می‌شود بهترین فرصت برای روشنگری محسوب می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج چهاربرج اضافه کرد: بسیاری از علما تلاش می‌کنند از ظرفیتی که در مساجد، تکایا و محافل معنوی وجود دارد حداکثر استفاده را به عمل آورند و برای ارتقای سطح آگاهی عمومی و بصیرت مردمی تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha