تقویت گردشگری مذهبی امامزاده حمزه‌علی(ع) نیازمند مساعدت مسئولان است
کد خبر: 4193379
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

تقویت گردشگری مذهبی امامزاده حمزه‌علی(ع) نیازمند مساعدت مسئولان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تقویت گردشگری مذهبی در امامزاده حمزه‌علی بلداجی از دغدغه‌های مردم این منطقه است، گفت: بضاعت مالی اوقاف در این حوزه ناچیز است و از مسئولان می‌خواهم که این مکان مذهبی با این وسعت را دریابند زیرا تقویت گردشگری این امامزاده در حوزه اشتغال و درآمدزایی نیز می‌تواند باعث ارتقای منطقه شود.

حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز ۲۱ دی‌ماه در نشست شورای اداری در بخش بلداجی شهرستان بروجن که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد با اشاره به اینکه امامزاده واجب‌التعظیم حمزه‌علی(ع) با وسعت ۷۰ هکتار یک بقعه شاخص کشوری است، اظهار کرد: این مکان مقدس در برخی برهه‌ها بالغ بر ۲۰ هزار زائر داشته است و اینجا را باید یک شهر بدانیم اما هیچ کمک دولتی به آن نمی‌شود.

وی با ذکر اینکه این امامزاده پیش از این دارای دهیاری بوده و توجه بیشتری به آن می‌شد، ادامه داد: امروز اما شاهد بی‌توجهی دولت به این مکان مقدس و شرمنده مردم هستیم؛ اوقاف هیچ سهمی در اعتبارات ملی برای رسیدگی به امامزادگان و بقاع متبرکه ندارد و فقط اعتباراتی از استان به این نهاد تعلق می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تصریح اینکه سال گذشته ۶۳ میلیون تومان به امامزاده حمزه‌علی(ع) تخصیص یافت، گفت: امسال ۲۰ درصد این اعتبار تخصیص خورده است.

امیری با تشریح تراز مالی امامزاده حمزه‌علی در سال جاری، اظهار کرد: تا کنون ۵۳۴ میلیون تومان نذورات مردمی جمع‌آوری شده است، یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان نیز از محل اجاره واحدهای تجاری و مغازه‌های اطراف امامزاده درآمدزایی شده است، این مجموعه گردشگری برای بالغ بر ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاده کرده و این ظرفیت باید از یک کارخانه صنعتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون، بالغ بر یک میلیارد تومان برای احداث تربت‌خانه امامزاده و در مجموع از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان برای این مکان مقدس هزینه شده است که از محل نذورات و درآمدها تأمین شده و هیچ کمک دولتی دریافت نکردیم. هزینه دستمزد خادمان این مجموعه ۷۰ هکتاری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. موجودی حال حاضر حساب امامزاده حمزه‌علی ۱۱۶ میلیون تومان است در حالی که علاوه بر دستمزد خادمان، هزینه‌های دیگری نظیر ماشین‌آلات، جمع‌آوری زباله، سرویس‌های بهداشتی، فاضلاب و ... باید تأمین شود.

امیری به رویکرد اوقاف و امور خیریه مبنی بر جذب سرمایه‌گذار اشاره و تأکید کرد: اولین نیروگاه خورشیدی سه مگابایتی کشور در این استان راه‌اندازی می‌شود و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی یک سرمایه‌گذار خارج استان این نیروگاه به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تأکید بر اینکه تقویت گردشگری مذهبی در امامزاده حمزه‌علی بلداجی از دغدغه‌های مردم این منطقه است، گفت: بضاعت مالی اوقاف در این حوزه ناچیز است و از مسئولان می‌خواهم که این مکان مذهبی با این وسعت را دریابند زیرا تقویت گردشگری این امامزاده در حوزه اشتغال و درآمدزایی می‌تواند باعث ارتقای منطقه شود. 

انتهای پیام
captcha