نقش رسانه‌ها در امیدآفرینی و افزایش مشارکت در انتخابات
کد خبر: 4193414
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

نقش رسانه‌ها در امیدآفرینی و افزایش مشارکت در انتخابات

امام‌جمعه شهرکرد انتخابات را مظهر مردم‌سالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی دانست و خطاب به اصحاب رسانه، گفت: در رسانه‌ها هر چه می‌توانید با قلم خود مردم را امیدوار کنید که عرصه بسیار ارزشمند مشارکت در انتخابات به خوبی شکل بگیرد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۱ دی‌ماه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت روز بسیج رسانه، اظهار کرد: این گونه نشست‌ها بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد و انگیزه ما را قوت ببخشد، بنابراین هر چه می‌توانید این نشست‌ها را با افراد مختلف برگزار کنید تا نقاط قوت و ضعف بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم بیان تذکر به جهت بیدار کردن مؤمنان، افزود: بخش عمده تذکرات مربوط به ضعف‌هاست که عزم و اراده جدی برای رفع ضعف‌ها لازم است، گرچه آثار کار رسانه کم نیست و باتوجه به توانمندی‌ها باید رسانه اثرگذاری خود را ببیند.

نکونام گفت: اگر تصمیمی گرفته شود که به نفع استان نباشد رسانه‌ها با موضع‌گیری خود مسئولان را حساس می‌کنند و در مقام جبران و تذکر از کار خود دفاع یا اشتباه را می‌پذیرند، اینکه بیان شد برخی مسئولان استان آستانه تحمل پایینی دارند واقعیتی است که در موارد متعدد به آن اشاره شده و بر این امر تأکید شده که باید آستانه تحمل مدیران بالا برود و تحمل انتقاد را نیز داشته باشند.

وی بیان کرد: نقد بسیار مهم است اما مطالبه باید حساب شده باشد، باید در وجود اهل رسانه یا مطالبه‌گر خیرخواهی نهفته شده باشد و طرف مطالبه شونده خیرخواهی را در قلم ببیند.

نکونام ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه، بیان کرد: رسانه‌ها مجموعه‌ای هستند که زنگ خطرها را به صدا در می‌آورند و مسئولان را بیدار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت استمراربخشی ارزش‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نقطه اصلی قلم زدن‌ها در راستای حفظ و تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد، لازم است کار رسانه‌ها رنگ و بوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بگیرند، اگر حرف ما در راستای حرف منافقان باشد صف ما از انقلاب جدا می‌شود، در این صورت نمی‌توان ادعای اخلاق محوری و تعهد داشته باشیم، بنابراین کار و هدف اصلی رسانه استمرار بر ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

نکونام بیان کرد: رسیدن به قله به معنای محو دشمن، رفع موانع و فراهم شدن زمینه اجرای احکام اساسی است، اکنون باتوجه به پیشرفت‌هایی که حاصل شده مشاهده می‌شود که قدرت غرب رو به ضعف رفته است، جنایت‌هایی که در فلسطین انجام می‌شود نشان از ضعف‌ دشمنان دارد که با این جنایت‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن رو به اضمحلال است، گفت: برای رسیدن به قله، باید امید را به جامعه تزریق کنیم.

نکونام در ادامه افزود: تا شکل گیری عدالت به معنای واقعی فاصله زیادی داریم، کما اینکه در دولت سیزدهم نگاه عدالت‌محور، خدمتگزاری، نگاه جهان شمول و دست‌یابی به آرمان‌های انقلاب به مراتب بیش از دولت‌های گذشته است. بنابراین لازم است امید داشته باشیم که جامعه به قله خواهد رسید و استمرار بر ارزش‌های انقلاب اسلامی یکی از مسائل مهم مدنظر رسانه است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: باید مراقب باشیم که نقدها امیدبخش و مطالبه‌ها اصلاح کننده باشد، نقدی که مخدوش شدن امید و ایجاد دلسردی در جامعه را به دنبال داشته باشد، به هیچ عنوان نباید شکل بگیرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، گفت: انتخابات امسال ویژه‌تر از سال‌های پیش است زیرا ابتدای سال مقام معظم رهبری بر مسئله انتخابات تأکید و در سخنرانی‌های متعدد این موضوع را تکرار کردند که این مسئله حاکی از اهمیت مساله انتخابات است.

امام‌جمعه شهرکرد انتخابات را مظهر مردم‌سالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر این مفاهیم نشان داده نشود نظام آسیب می‌بیند، بنابراین در رسانه‌ها هر چه می‌توانید با قلم خود مردم را امیدوار کنید که این عرصه بسیار ارزشمند به خوبی شکل بگیرد.

وی ضمن تأکید بر بالا بردن اطلاعات اصحاب رسانه، بیان کرد: لازم است رسانه‌ها بیشترین اطلاعات را از اوضاع و شرایط کشور و امور جامعه داشته باشند، البته دست‌یابی به اطلاعات واقعی زیرا این روزها بازار شایعه و تحریف داغ است و هر موضوعی را نباید باور کرد.

نکونام با اشاره به شهادت بیش از ۱۲۰ خبرنگار فلسطینی از سوی دشمن، توضیح داد: دشمن نمی‌تواند وجود خبرنگار را ببیند، وجود خبرنگار جهت‌دهنده و روشنگر بوده و برای دشمن قابل تحمل نیست.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در حقیقت اصل ارزش‌های انقلاب، متون انقلاب و آرمان‌های ولایت فقیه است اگر این مسائل سمت و سوی جناحی به خود بگیرد منجر به دلسردی افکار عمومی خواهد شد، هر چه می‌توانید دعواهای جناحی را کاهش و جهادی وارد عرصه رسانه شوید، بنابراین لازم است رسانه‌های متحرک و فعال داشته و به توانمندی خود باور داشته باشید.

استقبال اصحاب رسانه استان از جشنواره ابوذر 

در ادامه سرهنگ احسان ربیعی، مسئول بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود جهاد فرهنگی در عرصه رسانه، گفت: لازم است به قله‌های مدنظر مقام معظم رهبری دست یابیم و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی را ناکام بگذاریم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید غلامرضا رهبر در ۲۱ دی‌ماه که به نام روز بسیج رسانه نام گرفت، افزود: زندگی این شهید سراسر نور و اخلاص بوده و با بهره‌گیری از زبان قلم انقلاب آفریدند، شهیدی که به تعبیر مقام معظم رهبری رهبر روایتگر دفاع مقدس بود و بامجاهدت‌های بی‌نظیر که در دفاع مقدس حماسه آفریدند.

ربیعی ادامه داد: این توصیفات در وصف شهید نشان می‌دهد که ایشان در سنگر رسانه و خبر رسالت خود را به خوبی نشان داده لذا باید در عرصه رسانه جا پای قدم‌های این شهید و شهدای حماسه‌ساز عرصه رسانه بگذاریم و این راه را با سرافرازی ادامه دهیم، البته این مسیر جز با مجاهدت اصحاب رسانه امکان‌پذیر نیست.

وی تأکید کرد: در عرصه رسانه لازم است خود را به سلاح تبلیغ و تفهیم مولفه‌های انقلاب مجهز کنیم تا درک درستی از وقایع انقلاب داشته باشیم، از طرفی سالهاست که دشمن با برنامه وارد این عرصه شده که باید برنامه داشته باشیم

ربیعی با تأکید بر تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای، تصریح کرد: جای این جبهه در میان رسانه‌های انقلابی خالی است، امروز دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا هجمه‌ها را در فضای رسانه و مجازی علیه کشور ما ترتیب دهد.

وی افزود: کمتر از دو ماه دیگر در آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات قرار می‌گیریم، اگر در این مسیر حرکت مجاهدانه و انقلابی نداشته باشیم قطعاً مردم را نمی‌توانیم با خود همراه کنیم و آمار مشارکت را افزایش دهیم.

مسئول بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر و ارسال ۵۰۰ اثر به این جشنواره، برگزاری اردوهای راویان پیشرفت، تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای انقلاب را از جمله برنامه‌های سازمان بسیج رسانه برشمرد و گفت: اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۱۴ بهمن‌ماه در مرکز استان برگزار خواهد شد، از طرفی برای سال آینده برنامه‌ریزی شده که رویداد لیگ رسانه‌ای امید را برگزار کنیم.

مأموریت خطیر اصحاب رسانه در جنگ نرم

در ادامه سرهنگ هوشنگ جمشیدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مأموریت اصحاب رسانه که سربازان جنگ نرم هستند بسیار خطیر است، گفت: زمانی که دشمن از جنگ سخت رسانه‌ای نا امید شد وارد جنگ ترکیبی رسانه‌ای شد که هدف در این جنگ اضمحلال، تجزیه کشور و نشانه گیری وحدت اقوام، خانواده ومدرسه است.

وی با اشاره به بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته است، بیان کرد: این مسئله رسالت بسیار مهمی است که اصحاب رسانه می‌توانند با شناخت ترفندهای دشمن مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن بایستند و مقاومت کنند که امید است بتوان راه شهدا را به درستی ادامه داد.

انتهای پیام
captcha