ارتقای سلامت روان جامعه نیازمند کار فرهنگی است
کد خبر: 4193437
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

ارتقای سلامت روان جامعه نیازمند کار فرهنگی است

فرماندار سنندج گفت: باید سلامت روان همگان همچون سلامت جسم اهمیت داده شود و در این راستا ارتقای سلامت روان جامعه نیازمند کار فرهنگی است

مجمع سلامت شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار سنندج امروز، 21 دی در مجمع سلامت شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، با یادآوری حدیث معروف پیامبر اسلام(ص) در خصوص امنیت و سلامت گفت: براساس این حدیث سلامت و امنیت در شمار نعمت‌های بزرگی است که انسان تا از آن نعمت‌ها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ دستگاه‌های فعال در حوزه سلامت، در واقع تأمین‌کننده‌ این نعمت بزرگ برای جامعه‌ هستند، افزود: پرداختن به مقوله‌ حوزه سلامت وظیفه فراسازمانی و فرا قشری است

فرماندار سنندج بیان کرد: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و از صرف هزینه‌های گزاف درمان جلوگیری می‌کند و خود پیشگیری هم مستلزم پیش‌بینی است و زمانی سلامت در جامعه محقق خواهد شد که در گذشته پیش‌بینی تمامی ابعاد شده باشد.

وی عملکرد مرکز سراج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رسالت مراکز روانپزشکی جامعه‌نگر (مراکز سلامت روانی - اجتماعی یا سراج) ارائه خدمات جامع برای پیشگیری، تشخیص، درمان و باز توانی بیماران روانپزشکی بدون اتکا به بیمارستان‌های روانپزشکی است.

عسکری سلامت غذایی را خط قرمز مسئولان و دست‌اندرکاران امر سلامت جامعه دانست و افزود: باید در حوزه سلامت جامعه در بخش‌های مختلف نظارت‌ها بیشتر شود و با تهدیدکننده‌های سلامت مردم به شدت برخورد شود.

فرماندار سنندج ارتقای سطح سلامت روانی در جامعه را یک مشکل فرهنگی برشمرد و یادآور شد: سلامت روان و جسم به هم پیوسته هستند.

انتهای پیام
captcha