از توصیف سازمان ملل از وضعیت أسفبار غزه تا افزایش شمار شهدا به ۲۳۸۴۳ نفر
کد خبر: 4193675
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
در نود و نهمین روز جنگ غزه

از توصیف سازمان ملل از وضعیت أسفبار غزه تا افزایش شمار شهدا به ۲۳۸۴۳ نفر

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با توصیف «صحنه‌های وحشتناکی» که همکارانش در شمال غزه شاهد بوده‌اند، خواستار تصمیمات فوری برای پایان جنگ غزه شد. در عین حال وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۸۴۳ از آغاز حملات این رژیم تا کنون خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی، حازم حسنین، سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی اسرا در بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به همراه همسر و دو فرزندش به شهادت رسید.
این آزاده فلسطینی ۱۶ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده بود.

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۳۸۴۳ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۸۴۳ از آغاز حملات این رژیم تا کنون خبر داد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهدای غزه از آغاز جنگ به ۲۳۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۰۳۱۷ نفر رسیده است.

القدره اظهار کرد که همچنان هزاران نفر مفقود و زیر آوار هستند و جست و جوی نیروهای امدادی برای یافتن آن‌ها ادامه دارد. جنایات و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه بی‌سابقه و مرگبارترین حملات در طول تاریخ است.
وی تأکید کرد که از هر ۲۰ فلسطینی در غزه یک نفر شهید، یا مجروح و یا مفقود شده است.

از توصیف سازمان ملل از وضعیت أسفبار غزه تا افزایش شمار شهدا به ۲۳۸۴۳ نفر
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۳۵ نفر شهید و ۳۱۲ نفر هم زخمی شدند.

حمله صهیونیست‌ها از هوا و زمین

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز حمله‌های گسترده‌ای را علیه منطقه‌های اطراف بیمارستان شهدا الاقصی واقع در مرکز نوار غزه انجام دادند.

شبکه الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز حمله‌های جدیدی را علیه مرکز شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام دادند.

این حمله‌ها در محوری انجام می‌گیرد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و عناصر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه رخ داده است.

فعالان فلسطینی اعلام کردند که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همراه با حمله‌های توپخانه‌ای این رژیم علیه بخش‌های مختلف باریکه از جمله اطراف اردوگاه‌های النصیرات، البریج و المغازی در مرکز نوار غزه بوده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین اطراف چادر محل اسکان آوارگان فلسطینی را در شرق گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که در این جنایت دست‌کم ۱۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده تعدادی از این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.
 

حملات خمپاره‌ای نیروهای مقاومت به تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها

منابع خبری از حملات خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به تجهیزات نظامی دشمن صهیونیستی در غزه خبر دادند.

به گزارش فلسطین‌الیوم، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر صهیونیست در شرق«دیرالبلح» در نوار غزه رخ داده است.

از توصیف سازمان ملل از وضعیت أسفبار غزه تا افزایش شمار شهدا به ۲۳۸۴۳ نفر

نیروهای شهید«عمر القاسم» نیز اعلام کردند که با حملات خمپاره‌ای تجهیزات نظامی دشمن در جنوب شرق منطقه «الزیتون» در غزه را هدف قرار دادند.

توصیف سازمان ملل از وضعیت أسفبار غزه

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با توصیف «صحنه‌های وحشتناکی» که همکارانش در شمال غزه شاهد بوده‌اند، در اظهارات جمعه خود خطاب به شورای امنیت خواستار تصمیمات فوری برای پایان جنگ غزه شد.

وی گفت: «آنچه از هفتم اکتبر شاهد بوده‌ایم، لکه‌ای بر وجدان جمعی ماست. اگر اقدام نکنیم، به لکه‌ای ماندگار بر پیشانی انسانیت ما تبدیل خواهد شد...بار دیگر خواستار تصمیمات فوری برای پایان جنگ غزه هستم».


وی افزود: اجساد رها شده در راه‌ها، افرادی با علائم واضح قحطی‌زدگی که کامیون‌ها را در جستجوی هر چیزی برای زنده ماندن متوقف می‌کنند، «صحنه‌های وحشتناک مطلق» است که همکارانش در شمال غزه شاهد بوده‌اند. 

در همین راستا دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل هم اعلام کرده است که مقامات رژیم صهیونیستی به طور سیستماتیک، امکان دسترسی آنها به شمال غزه برای ارسال کمک به غیرنظامیان فلسطینی آواره در این منطقه را غیرممکن ساخته و این امر به طور قابل توجهی مانع از شکل‌گیری و تداوم عملیات بشردوستانه در این منطقه شده است.

آندریا دی دومنیکو، رئیس دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای هماهنگی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفته است: امور بشردوستانه عملیات در شمال تحت تاثیر اقدامات محدود‌کننده رژیم صهیونیستی به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر شده است.

به گفته وی نیروهای این سازمان به صورت سیستماتیک از سوی رژیم صهیونیستی برای دسترسی به مناطق نوار غزه منع می‌شوند. آژانس زیر مجموعه وزارت دفاع رژیم صهیونیستی که وظیفه هماهنگی‌های لازم برای ارسال کمک به سرزمین‌های فلسطینی را بر عهده دارد تاکنون به اظهار نظرات مطرح شده واکنشی نشان نداده است. با این حال این رژیم پیش‌تر چنین ادعاهایی را رد کرده بود. 

انتهای پیام
captcha