از اعتصاب ۱۰۰ دقیقه‌ای در اراضی اشغالی تا برجای ماندن ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقودی در میان فلسطینی‌ها
کد خبر: 4193905
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
در صدمین روز جنگ غزه

از اعتصاب ۱۰۰ دقیقه‌ای در اراضی اشغالی تا برجای ماندن ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقودی در میان فلسطینی‌ها

رسانه‌های عبری از اعتصاب ۱۰۰ دقیقه‌ای در اراضی اشغالی در حمایت از اسرای صهیونیست خبر دادند، در عین حال دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد که بعد از گذشت ۱۰۰ روز از نسل‌کشی فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی در نوار غزه ۱۰۰ هزار فلسطینی شهید، مفقود و زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا، اراضی اشغالی شاهد اعتصاب ۱۰۰ دقیقه‌ای در حمایت از اسرای صهیونیستی در غزه است.

براساس گزارش شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی این اعتصاب به مناسبت گذشت ۱۰۰ روز از جنگ غزه انجام می‌شود.

غزه 100 روز را 100 سال تحمل کرد

همچنین فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در بیانیه‌ای با اشاره به جنگ در نوار غزه، اعلام کرد: مرگ، ویرانی، آوارگی، گرسنگی، از دست دادن و غم و اندوه عظیم در ۱۰۰ روز گذشته، انسانیت مشترک ما را لکه‌دار می‌کند. فلسطینی‌ها به دلیل بمباران اسرائیل بیشترین آوارگی را از سال ۱۹۴۸ تاکنون داشته‌اند.

وی  با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به پناهگاه‌های آنروا پناه برده و مجبور به زندگی در شرایط غیرانسانی شدند افزود: ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه مانند ۱۰۰ سال سپری شد. بیشتر ساکنان غزه زخم‌های جسمی و روانی ناشی از حملات را تا آخر عمر با خود خواهند داشت.

هنیه: ملت فلسطین تا زمان بازپس‌گیری حقوق خود از مقاومت دست نمی‌کشد

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: به ملت خود به ویژه آن‌هایی که وارد نبرد با صهیونیست‌ها در غزه شده‌اند و همچنین اعضای مقاومت افتخار می‌کنیم. ملت فلسطین تا زمان بازپس‌گیری حقوق خود از مقاومت دست نمی‌کشند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، وی گفت: اکنون زمان آن رسیده که با هم وارد نبرد سرنوشت ساز آزادسازی شویم. در سایه کشتارهای صورت گرفته توسط اشغالگران و حمایت غرب و آمریکا از آن‌ها این یک روند اساسی است.

هنیه تأکید کرد: من خواهان تلاش جهانی مردمی و رسمی برای محکوم کردن مجدد صهیونیسم هستم. اکنون زمان آن فرا رسیده که بگویید حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی با میلیاردها دلار برای قتل کودکان و غیرنظامیان بس است.

اسماعیل هنیه درباره محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز گفت: ما مشتاقانه منتظر صدور تصمیم دادگاه لاهه هستیم.

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر در صدمین روز جنگ

 وزارت بهداشت غزه هم در بیانیه‌ای در صدمین روز از جنگ غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۲۵ نفر شد.

از اعتصاب ۱۰۰ دقیقه‌ای در اراضی اشغالی تا برجای ماندن ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقودی در میان فلسطینی‌ها

در این بیانیه آمده است: با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد که آمار مجروحان این تجاوزات به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.

واکنش مقاومت به بازداشت خواهران شهید العاروری

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین تاکید کردند که بازداشت خواهران شهید العاروری در راستای انتقام از آن شهید و ملت فلسطین است.

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت: رژیم اشغالگر با بازداشت خواهران شهید صالح العاروری در رام الله تلاش می‌کند که از آن شهید انتقام بگیرد. اقدامات تروریستی علیه خانواده‌های فرماندهان مقاومت و شهدا و بازداشت زنان وکودکان از عزم مقاومت نمی‌کاهد.

این مقام حماس تصریح کرد: گسترش بازداشت‌ها در کرانه‌باختری و قدس اشغالی همزمان با تجاوزهای صهیونیستی علیه ملت ما در غزه تلاشی شکست خورده در راستای انتقام از مردم مقاوم فلسطین است.

از اعتصاب ۱۰۰ دقیقه‌ای در اراضی اشغالی تا برجای ماندن ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقودی در میان فلسطینی‌ها

وی گفت: ملت ما به محافظت خود را مسجدالاقصی ادامه می‌دهد و از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم که از ملت فلسطین در مقابله با ماشین جنگ و ویرانی رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این باره تأکید کرد که بازداشت خواهران شهید العاروری ثابت می‌کند که تمام اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای جنگ با مردم فلسطین است.

صهیونیست‌ها صبح امروز پس از یورش به شهر «البیره» و روستای «العاروره» در شمال غربی رام الله دو خواهر شهید العاروری به نام‌های دلال و فاطمه را بازداشت کردند.

انتهای پیام
captcha