پیوند فرهنگ و فناوری مانع افزایش فاصله با جوانان می‌شود
کد خبر: 4194516
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

پیوند فرهنگ و فناوری مانع افزایش فاصله با جوانان می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم گفت: اگر پیوند فرهنگ با فناوری توسط پارک‌های علم و فناوری برقرار نشود، فاصله ما با نسل جوان روز به روز بیش‌تر خواهد شد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم در نشست مدیران مراکز فناوری و نوآوری علوم انسانی، اسلامی و صنایع خلاق کشور که ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: جامعه در ابعاد فرهنگی، دینی و اسلامی دچار یک چالش شده است.

وی با اشاره به اینکه باید راهکار‌های خروج از این چالش را پیدا کنیم، مطرح کرد: نسل‌های جدید روز به روز متفاوت و به‌روز می‌شوند، ولی متاسفانه در بیان حرف خود بر سنت‌ها تاکید داریم؛ این موضوع موجب شده است که فهم درستی میان ما و نسل جوان وجود نداشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم با اشاره به اینکه باید راهکاری برای بیان آموزه‌های دینی به زبان‌های امروزی پیدا کنیم، ابراز کرد: این موضوع یک خلاء است که متأسفانه روز به روز درحال گسترش است.

تقوی با بیان اینکه بخشی از علوم اسلامی مفاهیم دینی و ارزشی است، اظهار کرد: نباید تمام تمرکز ما به علوم اسلامی باشد چرا که باید با مسائل فرهنگی نیز توجه شود؛ اگر پیوند فرهنگ با فناوری توسط پارک‌های علم و فناوری برقرار نشود، فاصله ما با نسل جوان روز به روز بیش‌تر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha