برگزاری اختتامیه اجلاس نماز یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در کرمان
کد خبر: 4194567
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

برگزاری اختتامیه اجلاس نماز یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در کرمان

اختتامیه نخستین اجلاس نماز یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در کرمان برگزار و از ۱۵۰ برگزیده آن تجلیل شد.

اختتامیه اجلاس نماز یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، اختتامیه نخستین اجلاس نماز یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش صبح امروز، ۲۸ دی‌ماه با حضور فرمانده قرارگاه، رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان و جمعی از کارکنان قرارگاه و خانواده‌ها در کرمان برگزار شد.

سرتیپ دوم ستاد، امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق در جریان این مراسم بیان کرد: اجلاسیه نماز در سطح یگان‌های ارتش هر سال به صورت سراسری و در راستای ترویج مکتب و فرهنگ نماز برگزار می‌شود.

امیر غلامعلیان افزود: حدود ۵۰۰ نفر از فعالین نماز و نماز اولی‌های سطح یگان‌های قرارگاه در کرمان در این اجلاسیه شرکت کردند که امروز از حدود ۱۵۰ نفر که در محورهای مختلف (نقاشی، کتابخوانی، دکلمه نماز، صنایع دستی و عکاسی با موضوع نماز) حائز رتبه‌های برتر شدند و همچنین نوتکلیفان تجلیل شد.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور، رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه اجلاس‌های امسال، با عنوان نماز و نسل جوان با توجه به مسجد، مدرسه و دانشگاه برگزار می‌شود به پیام رهبر معظم انقلاب به سی‌امین اجلاسیه نماز و تأکید معظم‌له بر ترویج نماز بین نسل نوجوان و جوان اشاره کرد و گفت: در این پیام هم اهمیت گسترش نماز در جامعه و هم راه گسترش و هم شیوه آن بیان و بر نسل جوان و نوجوان تأکید شده است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌ نسل‌های بالاتر نسبت به نماز شکل گرفته اما فرهنگ نسل جوان و نوجوان هنوز نسبت به مسائل دین کامل شکل نگرفته و اثر سرمایه‌گذاری بر این نسل در دهه‌های بعد مشخص می‌شود لذا اگر در تمام بخش‌های نظامی، انتظامی، بهداشت و درمان و... نماز و معنویت گسترش یابد جامعه معنوی می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه خانواده نخستین نهادی است که برای معنویت افراد مسئولیت دارد و والدین مسئول نمازخوان شدن بچه‌ها هستند، افزود: همسالان، دوستان، مسجد، مدرسه، دانشگاه، مراکز بسیج و گروه‌های جهادی تأثیرگذاران بعدی هستند.

حجت‌الاسلام عربپور در پایان مراکز آموزشی سربازان را مکان مهمی برای ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان دانست و اظهار کرد: در این مورد باید برنامه‌ریزی کرد و مسئولان عقیدتی سیاسی در این ارتباط مسئولیت ویژه‌ای دارند. البته در ترویج نماز باید به نکاتی توجه کرد و پرهیز از اجبار و مشخص کردن شیرینی نماز برای نسل جوان، یادگیری مهارت‌ شیوه‌های دعوت به نماز، پرهیز از به کارگیری یک روش برای همه مخاطبان و ارتباط محبت‌آمیز بین مُبلغ و فرد دعوت شونده از جمله این محورهاست.

انتهای پیام
captcha