فریادهای جهانی علیه اسرائیل امروزه در تمام دنیا طنین‌انداز شده است
کد خبر: 4194672
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
امام جمعه گرگان:

فریادهای جهانی علیه اسرائیل امروزه در تمام دنیا طنین‌انداز شده است

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به شکایت مردم آفریقای جنوبی علیه رژیم کودک کش صهیونیست در دادگاه بین‌المللی لاهه، گفت: امروزه تمام دنیا علیه اسرائیل موضع گیری کرده و این‌ها فریادهای جهانی علیه اسرائیل است.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی وحدت گرگان با اشاره به بخشی از خطبه ۱۸۹ نهج‌البلاغه«سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی»، «از من بپرسید، پیش از آنکه مرا از دست بدهید» گفت: به نقل از شارحان و محدثین نهج‌البلاغه در طول تاریخ فردی جز امام علی(ع) چنین ادعایی نکرده و بیان ایشان مبنی بر اینکه من به راه‌های آسمان داناترم تا به راه‌های زمین، نشان از گستردگی علم و دانش این امام بزرگوار دارد.

امام جمعه گرگان با اشاره به نهج‌البلاغه به عنوان میراث گرانقدر حضرت علی(ع)، ادامه داد: جهان در برابر عظمت روحی ایشان متحیر مانده، لذا وقتی فردی غیرمسلمان زندگی‌نامه ایشان را تورق می‌کند، کتابی به نام«امام علی، صوت العدالیة الانسان» در وصف این بزرگمرد تاریخ می‌نویسد که نشان از عظمت و بزرگی ایشان دارد.

نماینده ولی‌فقیه گلستان ضمن تبریک ولادت امام جواد(ع) و امام علی(ع) در این ماه پربرکت، اظهار کرد: امام جواد(ع) به عنوان جوان‌ترین ائمه برشمرده شده و بهتر است جوانان ما با الگوبرداری و درس آموزی در مکتب ایشان، رفتار و کردارشان را مزین به منش این امام جوان کنند.

آیت‌الله نورمفیدی ارتباط با خدای متعال را همچون نیاز به خوراک و اکسیژن امری ضروری دانست و افزود: اعتکاف، مکتب خودسازی بوده و توجه انسان را از جهان مادی جدا کرده، لذا خدا انسان را خلق کرده تا با او ارتباط احسن برقرار کند و ایام البیض اعتکاف فرصت مناسبی برای بهره‌مندی معنوی و خودسازی است.

وی انسان در برابر خدا را همچون ذره در برابر بینهایت برشمرد و افزود: قرآن، هدایت و ذکر بوده و تنها چیزی که دل‌ها را آرام می‌کند یاد خدا است، بنابراین اگر ذره با بی‌نهایت ارتباط برقرار نکند نابود می‌شود و بر انسان لازم است تا با منبع لایزال الهی در ارتباط باشد ولو به مقدار اندک.

امام جمعه گرگان حمله موشکی سپاه به مقرهای تروریستی داعش و صهیونیستی را انتقام خون شهدای حادثه تروریستی کرمان دانست و ادامه داد: این موشک از خوزستان با فاصله یک هزار و 600 کیلومتر به سمت ادلب پرتاب شده در حالیکه با اسرائیل یک هزار و 200 کیلومتر فاصله داریم و این بدان معنا است که طی این مسیر با موشک برای ما کار آسانی است.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه ایران علاقمند ایجاد تنش در منطقه نیست، تصریح کرد: تروریست‌ها بدانند اگر علیه ایران و ملت ما کاری بکنند در هیچ کجای منطقه امنیت نخواهند داشت و اگر برای ما دردسر و مزاحمتی ایجاد کنند، پاسخی قاطع و محکم خواهیم داد.

وی با اشاره به ایستادگی یمنی‌ها در مقابل قدرت‌نمایی انگلیس، آمریکا و اسرائیل، گفت: تمام دنیا علیه اسرائیل موضع گیری کرده و باید به شکایت و نفس شکایت مردم آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی لاهه علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی مرحبا گفت و این‌ها فریادهای جهانی علیه اسرائیل است.

انتهای پیام
captcha