تظاهرات مردم بلژیک در همبستگی با غزه + فیلم
کد خبر: 4195021
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

تظاهرات مردم بلژیک در همبستگی با غزه + فیلم

صدها نفر از مردم بلژیک با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور، همبستگی خود را مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، صدها نفر از مردم بلژیک با حمل بنرهایی در حمایت از توقف جنایات اسرائیل در غزه، همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند. 

روز گذشته کارولین گنز، وزیر کمک‌های عمرانی و توسعه بلژیک با اشاره به برگزاری دادگاه بین‌المللی دادگستری در رابطه با پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اگر دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص این پرونده حکمی علیه اسرائیل صادر کند، بلژیک به طور کامل از آن حکم حمایت خواهد کرد.

پیشتر پترا دی سوتر، معاون نخست‌وزیر بلژیک اعلام کرد که این کشور باید علیه تهدید نسل‌کشی در غزه اقدام کند و نمی‌تواند نظاره‌گر این اوضاع باشد و لازم است که به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه بپیوندد.

معاون نخست‌وزیر بلژیک در حساب توئیتری ایکس خود نوشت که به دولت پیشنهاد خواهد کرد تا از شکایت آفریقای جنوبی در دیوان لاهه در مورد نسل کشی در غزه حمایت کند.

این مقام دولت بلژیک، گفت: بلژیک نمی‌تواند کنار بایستد و رنج عظیم انسانی در غزه را تماشا کند. ما باید علیه تهدید نسل‌کشی اقدام کنیم.

دیوان بین‌المللی دادگستری ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی را درباره نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه بررسی کرد. دیوان بین‌المللی دادگستری که «دادگاه بین‌المللی» نیز نامیده می‌شود، عالی‌ترین نهاد حقوقی سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۵ برای رسیدگی به مناقشات و اختلافات میان کشورها تأسیس شده است.

هیئت دادگاه بین‌المللی که متشکل از ۱۵ قاضی است به اختلافات مرزی و پرونده‌هایی که به‌طور فزاینده‌ از سوی کشورها مطرح می‌شود و دولت‌های دیگر را به نقض تعهدات معاهده سازمان ملل متهم می‌کنند، رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام
captcha