انعقاد تفاهم‌نامه کمیته امداد مازندران با جهاددانشگاهی استان
کد خبر: 4195111
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

انعقاد تفاهم‌نامه کمیته امداد مازندران با جهاددانشگاهی استان

طی نشستی با حضور میثم معافی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران و محمدرضا یوسفی‌مهر، رئیس جهاددانشگاهی استان، تفاهم‌نامه همکاری این دو نهاد، امروز، یکم بهمن‌ماه در ستاد جهاددانشگاهی مازندران منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان کمیته امداد مازندران با جهاد دانشگاهی استانبه گزارش ایکنا از مازندران، طی نشستی با حضور میثم معافی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران و محمدرضا یوسفی‌مهر، رئیس جهاددانشگاهی استان، تفاهم‌نامه همکاری این دو نهاد، امروز، یکم بهمن‌ماه در ستاد جهاددانشگاهی مازندران منعقد شد.
 
معافی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، وجود نیرو‌های متخصص و کارآمد را بزرگترین و مهمترین مزیت این نهاد انقلابی دانست و اظهار کرد: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی نمونه یک متخصص متعهد بود که می‌تواند الگوی هر فرد علمی دلسوز در جامعه باشد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه اطلاع کافی از ظرفیت‌های مجموعه جهاددانشگاهی در کمیته امداد استان وجود ندارد، تصریح کرد: از رئیس جهاد‌دانشگاهی برای حضور در کارگروه پژوهش و فرهنگی و معرفی این نهاد در جلسه شورای معاونان و مدیران کمیته امداد شهرستان‌ها جهت تبیین دعوت خواهیم کرد و کارگروهی مشترک برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه بین این دو نهاد نیز تشکیل می‌شود.
 
در ادامه یوسفی‌مهر گفت: این تفاهم‌نامه با محوریت همکاری متقابل آموزشی، فرهنگی، علمی، پژوهشی و فناوری به‌منظور بسترسازی مناسب برای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر منعقد شد.
 
رئیس جهاددانشگاهی مازندران با معرفی ظرفیت‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی با آماده‌سازی بسته آموزشی برای جامعه هدف تحت پوشش کمیته امداد استان می‌تواند در راستای ارتقای سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت‌های مددجویان و نیروی انسانی در کارکنان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گام بردارد.
 
یوسفی‌مهر چاپ و رونمایی کتاب «آنچه نوعروسان باید بدانند» با هدف مشاوره پیش از ازدواج و انتشار کتب تخصصی را یکی از ظرفیت‌های فرهنگی این نهاد برای افزایش مهارت‌های زندگی جامعه هدف کمیته امداد استان عنوان کرد.
 
وی با اشاره به معرفی تعدادی از طرح‌های مطالعاتی و نظرسنجی جهاددانشگاهی مازندران افزود: گروه مطالعات فرهنگی و مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی از مراکز مهم در امکان‌سنجی، نظر‌سنجی و آسیب‌شناسی اجتماعی است که می‌تواند خوراک فکری لازم را برای برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران استانی برای برنامه‌ریزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مددجویان فراهم کند.
 
یوسفی‌مهر حمایت، توسعه و پشتیبانی از اشتغال جامعه هدف کمیته امداد امام(ره) با راه‌اندازی مراکز تخصصی صنایع فرهنگی و حمایت از ایجاد واحدها، مراکز رشد و مراکز مشاوره کارآفرینی تخصصی، ارتقای سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت‌های مددجویان و نیروی انسانی در کارکنان و مددجویان امداد امام خمینی‌(ره) از طریق تولید محتوا علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای مورد نیاز، توسعه خوشه‌های کسب‌وکار‌های مزیت‌دار استان را از اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.
 
این تفاهم‌نامه در هفت ماده و دو نسخ متحدالمتن تنظیم شده و تا یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۳ معتبر است.
انتهای پیام
captcha