دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور است
کد خبر: 4195129
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی:

دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور است

مشاور رئیس و سرپرست حوزه ریاست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور است، بنابراین این ارتباط دانشگاه‌ها با سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

حسین بذرافشان مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین بذرافشان مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد، امروز اول بهمن‌ماه، در نشست خبری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در مهمانسرای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اظهار کرد: این نشست یک نشست تبادل نظر، بررسی راهبردها و انتقال تجربه بین راهبران اصلی نظام آموزش عالی کشور است که سالی یک یا دو‌ بار برگزار می‌شود و امسال ما میزبان هستیم.

وی ادامه داد: تلاش ما این است در یک فضای جدید این انتقال تجربه را مهیا کرده و بستری فراهم کنیم که تجربیات دانشگاه‌ها منتقل شود. در این اجلاسیه وزیر اطلاعات، صمت و ارشاد نیز حضور دارند، علاوه بر این شاهد حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری دیگری از جمله فرماندهان ارتش و مسئولان دیگر در اجلاسیه خواهیم بود.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور است، بنابراین این ارتباط دانشگاه‌ها با سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد. دو سورپرایز ویژه خبری نیز در اجلاس خواهیم داشت.

بذرافشان با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل یکی از درگاه‌های مهم بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها و نه فقط مجرای آن است، تصریح کرد: وقتی چالش‌ها زیاد می‌شود و منابع محدود داریم، نیازمند ‌نوآوری هستیم. کشورهای خارجی با مسائل مختلفی روبه‌رو بودند و راه حل‌های خوبی پیدا کردند، بنابراین اگر دانشگاه را به عنوان نهاد پیشران اجتماعی در نظر بگیریم، بهترین محفلی خواهد بود که می‌تواند ارتباطات را برقرار کرده و این راه حل‌ها را بومی کند. این جزو راهبردهای وزارتخانه است. دانشجویان بین‌الملل به عنوان یک مزیت استراتژیک جمهوری اسلامی برای بین‌المللی‌سازی استفاده خواهند شد. 

در ادامه علی ضیائی مشاور رئیس و سرپرست حوزه ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برای دانشگاه و شهر مشهد بسیار مهم است. این اجلاس ۱۴ سال پیش در سال ۸۸ در مشهد برگزار شد و امسال دوباره میزبانی با مشهد است. ۱۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی، ۲۸ پژوهشگاه و ۳۸ پارک علم و فناوری برای حضور در اجلاس اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: همزمان سه پنل مختلف در ارتباط با مسائل دانشجویی، بورس دانشجویان، دانشجویان شاهد و ایثارگر و در حوزه آموزشی در زمینه جذب اعضای هیئت علمی، ارتقا، ترغیب و برنامه‌ریزی درسی برگزار خواهد شد و در قسمت دانشجویی و رفاه دانشجویان نیز پنل‌های مختلفی خواهیم داشت. در زمینه ارتقای اعضای هیئت علمی و آیین‌نامه ارتقا، جدیدترین دستورالعمل‌ها ابلاغ خواهد شد و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ضیائی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی یکی از دانشگاه‌های جامع در سطح کشور بوده که همیشه افتخارات زیادی داشته و رتبه اول را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: پنل‌هایی با حضور مسئولان استانی و کشوری داریم و سه یا چهار وزیر، دو معاون ریاست‌جمهوری، وزیر علوم و معاونان ایشان در اجلاس شرکت خواهند کرد. جلسات هیئت امنای دانشگاه‌های استان نیز در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود. همچنین جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان استان با حضور وزیر علوم در دانشگاه برگزار خواهد شد. 

در ادامه

انتهای پیام
captcha