طوفان‌الاقصی، سونامی که صهیونیست‌ها را منغعل کرد
کد خبر: 4195201
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
عباس خامه‌یار:

طوفان‌الاقصی، سونامی که صهیونیست‌ها را منغعل کرد

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: طوفان‌الاقصی را باید «سونامی الاقصی» نامگذاری کرد. این عملیات به اثبات رساند رژیم صهیونیستی بسیار شکننده و فروپاشی‌اش غیرقابل ترمیم است.

طوفان‌الاقصی، سونامی که صهیونیست‌ها را منغعل کرد

عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تأکید مقام معظم رهبری بر شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌ الاقصی گفت: در روز دوم عملیات طوفان‌ الاقصی بود که رهبر معظم انقلاب بر شکست غیرقابل ترمیم رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند و بیان این جمله نشان از افق دید معظم‌له دارد. با گذشت بیش از یکصد روز از آغاز این عملیات هرچه به جلو پیش می‌رویم این جمله مقام معظم رهبری مصداق بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر فلسطینیان می‌دانستند دستاورد بزرگ طوفانشان در سطح جهانی چنین طنین‌انداز خواهد بود و تحولات بزرگی را نزد افکار عمومی رقم می‌زند و فلسفه سیاسی غرب را به چالش می‌کشاند و وجدان عمومی مردم جهان را نسبت به مسئله فلسطین بیدار می‌سازد و همچنین اگر می‌دانستند این عملیات باعث می‌شود رژیم صهیونیستی از سوی کشوری که زخم‌خورده آپارتاید است به پای میز محاکمه کشانده خواهد شد قطعاً زودتر از اینها دست به چنین طوفانی می‌زدند.

طوفان‌الاقصی؛ شکنندگی رژیم صهیونیستی را اثبات کرد

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه طوفان‌الاقصی خرسندی جهان را به دنبال داشته است، گفت: به نظر من طوفان‌ الاقصی را باید سونامی الاقصی نام‌گذاری کرد. این عملیات به اثبات رساند رژیم صهیونیستی بسیار شکننده و فروپاشی‌اش غیرقابل ترمیم است. به طور کلی طوفان‌الاقصی پس‌لرزه‌های زلزله بزرگ 1357 در ایران است؛ به عبارتی صهیونیست‌ها به خوبی این تحول را درک کرده‌اند و آن زمان از انقلاب ایران به عنوان یک زلزله بزرگ نام بردند.

خامه‌یار یادآور شد: انقلاب اسلامی چنان بازخوردی داشت که اثرات آن تا مدت‌های طولانی در جهان باقی خواهد ماند. مقاومت غزه در چند جبهه اعم از رسانه‌، نظامی و امنیتی و بین‌المللی به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته و این موفقیت‌ها به‌گونه‌ای است که همواره موجب تضعیف رژیم صهیونیستی شده و ضربات پی‌درپی را متوجه صهیونیست‌ها می‌کند. عملیات طوفان‌ الاقصی شکنندگی رژیم صهیونیستی را به اثبات رساند و این یک پیروزی بزرگ برای مردم فلسطین محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری بر پایان هرچه سریع‌تر تجاوزهای رژیم صهیونیستی گفت: نباید خیلی امیدوار بود که دیوان چه حکمی را صادر می‌کند چون اساساً این دیوان تحت سیطره و هیمنه آمریکا قرار دارد دقیقاً مشابه دیگر سازمان‌ ملل و دیگر سازمان‌ها و لذا نباید انتظار نتیجه قاطع را به سود مردم فسطین داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب در همین رابطه افزود: اما به طور کلی خود این عمل و شجاعتی که آفریقای جنوبی از خود نشان داد می‌تواند به صورت سمبولیک قابل توجه باشد و همین که رژیم صهیونیستی پای میز محاکمه بیاید اثرگذار خواهد بود. برای اولین بار در تاریخ اشغال اراضی فلسطینی است که رژیم صهیونیستی این‌گونه پای میز محاکمه کشانده شده و افکار عمومی را بیشتر با جنایت‌های این رژیم آشنا می‌سازد.

شجاعت آفریقای جنوبی

خامه‌یار گفت: اقدامی که آفریقای جنوبی انجام داد واقعاً شجاعانه و قابل تقدیر است به ویژه اینکه با غرب هم‌پیمان است و با اسرائیل هم رابطه سیاسی و اقتصادی دارد ولی به خاطر اینکه نتوانست آپارتاید و نسل‌کشی را تحمل کند با استناد به توافق قضایی 1948 که اسرائیل هم امضاکننده آن هم هست از این رژیم به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

خامیه‌یار بیان کرد: آفریقای جنوبی با منطق حقوق وارد شد به موقع و در زمان مناسب گلوی رژیم صهیونیستی را فشرد و به همین دلیل این یک اقدام بزرگ، بی‌سابقه و تأثیرگذاری است.

وی گفت: به نظر من سه اقدام سبب شده تا رژیم صهیونیستی به اهدافش دست پیدا نکند؛ یک: عملیات طوفان‌الاقصی، دو: ضربه اقتصادی که یمنی‌ها وارد کردند و سه: شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی. این سه اقدام آنقدر این رژیم را منفعل کرد که امروز دیوانه‌وار واکنش نشان می‌دهد. این دادگاه در تاریخ ثبت خواهد شد و می‌تواند محرک خیز بلند جهانیان در حمایت از حرکت مردم غزه باشد و از سوی دیگر رسواکننده کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی حامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود به ویژه کشورهای عربی که این‌گونه هم‌‎زبانان و هم‌کیشان خود را تنها گذاشتند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha