فشار آمریکا و اروپا بر تل آویو برای رساندن کمک به نوار غزه
کد خبر: 4195340
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

فشار آمریکا و اروپا بر تل آویو برای رساندن کمک به نوار غزه

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دنبال این هستند تا با فشار آوردن به رژیم صهیونیستی مقامات این رژیم را به پذیرش وارد شدن کمک‌های بشردوستانه به غزه وادار کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه موطنی 48، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که مقامات آمریکایی، انگلیسی و برخی از کشورهای اروپایی بر رژیم صهیونیستی فشار می‌آورند تا کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر اشدود وارد نوار غزه شود.

این روزنامه به نقل از منابعی نوشت که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا این موضوع را در جریان سفر خود به تل آویو در ابتدای ماه جاری میلادی مطرح کرده است.

بر اساس طرح غرب، این کالاها از قبرس به بندر اشدود و از آنجا به گذرگاه کرم شالوم و غزه با هدف داشتن «جایگزین عملی برای کمک‌رسانی از طریق مصر» منتقل می‌شود که الزامات اسرائیل در مورد راستی‌آزمایی این کمک‌ها را برآورده می‌کند.

این روزنامه اشاره کرد بیشترین دستاوردی که در این راستا به دست آمده، موافقت اسرائیل برای عرضه آرد به مردم فلسطین از طریق اشدود بوده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، هم چندین مرتبه اعلام کرده است که ظرفیت گذرگاه کرم شالوم و رفح برای پاسخگویی به نیازهای ساکنان نوار فلسطین و حل این فاجعه انسانی کافی نیست.

دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه تأکید کرد که وضعیت خاورمیانه مانند یک بشکه باروت در شرف انفجار است و باید برای جلوگیری از تشدید درگیری در سراسر منطقه تلاش کرد.

گوترش در بیانیه‌ای تأکید کرد که عملیات نظامی انجام شده توسط اسرائیل منجر به تخریب گسترده و کشتار مردم در مقیاسی بی سابقه از زمان روی کار آمدن وی شده است.

وی ادامه داد: برای کاهش رنج غزه، رسیدن کمک‌ها به نیازمندان و تسهیل آزادی گروگان‌ها باید فورا‌ً آتش‌بس بشردوستانه حاصل شود.

گوترش از رد مکرر راه حل دو کشوری انتقاد کرد و آن را غیرقابل قبول خواند و خاطرنشان کرد که محروم کردن مردم فلسطین از حقوقشان، درگیری را طولانی‌تر می‌کند و به تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha