سرشکستگی اسرائیل در غزه؛ دلیل عملیات جنون‌آمیز علیه مستشاران نظامی سپاه + صوت
کد خبر: 4195410
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
سیدافقهی بیان کرد:

سرشکستگی اسرائیل در غزه؛ دلیل عملیات جنون‌آمیز علیه مستشاران نظامی سپاه + صوت

کارشناس حوزه غرب آسیا با اشاره به شهادت شهیدان همدانی و دیگر مستشاران سپاه در سوریه در بمباران‌ها و ترورهای مختلف، بیان کرد: بنابراین عملیات تروریستی موساد، سابقه‌ درازمدتی در اینگونه اقدامات دارد اما شهادت 5 مستشار نظامی سپاه در قالب یک عملیات جنون‌آمیز، به دلیل وضعیت نامطلوب اسرائیل پس از عملیات طوفان‌ الاقصی و سرشکستگی در غزه بود.

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس حوزه غرب آسیا

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس حوزه غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به این سؤال که آیا اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه مستشاران نظامی ایرانی در دمشق در پی واکنش به حمله موشکی ایران به مقر موساد و داعش در اربیل و ادلب بوده است؟ گقت: این اولین باری نیست که رژیم صهیونیستی به مواضع حضور مستشاران نظامی ما از سپاه پاسداران به ویژه نیروی قدس، حمله می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه از بدو بحران سوریه، سال 2011 تاکنون و از زمانی که جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دولت سوریه برای کمک و مبارزه با تروریسم و برای جلوگیری از تجزیه خاک سوریه، وارد شد، رژیم صهیونیستی به کمک طرح آمریکایی داعش آمد، افزود: در تمام این سال‌هایی که جنگ داخلی در سوریه ادامه داشت، رژیم صهیونیستی هم به داعشی‌ها کمک می‌کرد و بیمارستان صحرایی برای زخمی‌های آنان در ارتفاعات اشغالی جولان، تأسیس کرد و هم از نظر سلاح و آموزش لجستیکی آنها را حمایت می‌کرد.


بیشتر بخوانید: 


این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: به همین رو آنها از حضور مستشاران ما و تأثیر ایران در  جنگ داخلی سوریه، عصبانی ‌شدند به همین دلیل گاهی هم مواضع سوریه و هم مواضع مشترک بین ما، سوریه و حزب الله را مورد هدف قرار می‌دادند. بنابراین این اولین باری نیست که ما شاهد اینگونه عملیات تروریستی هستیم.

از بین بردن ریشه‌های عقبه‌های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه

سیدافقهی با اشاره به شهادت شهیدان همدانی و دیگر عزیزان در سوریه، در بمباران‌ها و ترورهای گوناگون چون عماد مغنیه، شهید مصطفی بدرالدین، بیان کرد: بنابراین عملیات تروریستی موساد، سابقه‌ای درازمدت دارد اما مورد اخیر، شهادت 5 مستشار نظامی سپاه در قالب یک عملیات جنون‌آمیز، به دلیل وضعیت نامطلوب اسرائیل پس از عملیات طوفان‌ الاقصی و سرشکستگی آنها در غزه بود. 

وی با تأکید بر اقداماتی که برای به  شهادت رساندن سردار سیدرضی موسوی و صالح العاروری از فرماندهان عالی سیاسی ـ نظامی حماس و اقدامات تروریستی داعش، غیرداعش و جیش‌ الظلم در جنایت کرمان طی ایام اخیر، افزود: مهم این است که ریشه‌‌های تروریسم را همانطور که مقام معظم رهبری تأکید داشتند، بخشکانیم. درست است ما عاملین را تنبیه، دستگیر، محاکمه و اعدام می‌‌کنیم اما باید ریشه‌های آنها، همان عقبه‌های آمریکایی و اسرائیلی که در منطقه به دنبال ایجاد ناامنی هستند و حرکات تروریستی انجام می‌دهند و فکر می‌کنند دستشان خیلی باز است، را از بین ببریم.

دوران بزن در رو، تمام شده است

این کارشناس حوزه غرب آسیا با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر «دوران بزن در رو، تمام شده است»، بیان کرد: ضربه اربیل برای رژیم صهیونیستی، ضربه بسیار کاری بود. نابودی و هلاکت سران موساد در منطقه با تابعیت‌‌های انگلیسی و  تابعیت‌های دوگانه عراقی ـ کردی و اسرائیلی و از بین بردن محلی که مرکز توطئه برعلیه منافع و امنیت و تمامیت ارضی ایران بود، ضربه مهمی بود، قطعا پیش‌بینی می‌شد، رژیم صهیونیستی چنین اقدامی کند اما همانطور که رئیس‌جمهور و فرماندهان سپاه اعلام کردند این ضربه بی‌پاسخ نخواهد بود و قطعا  ضربه خواهند خورد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این حملات نشان می‌دهد اسرائیل به دنبال خروج  جنگ از غزه و توسعه آن در سطح منطقه است؟ تأکید کرد: رژیم صهیونیستی تانک‌هایش در باتلاق غزه به گِل نشسته و سطح تلفات نظامی و نفرات این رژیم به شدت بالا رفته و  تجهیزاتش آسیب زیادی دیده و خانواده‌های اسرای اسرائیلی از حالت تظاهرات خارج شده‌اند و  مقابل محل اقامت نتانیاهو تحصن دائم کرده‌اند و لذا در وضعیتی قرار گرفته که در حال خروج از برخی جبهه‌ها در غزه و تمرکز بر سایر جبهه‌ها است.   

سیدافقهی با بیان اینکه بمباران و جنایات فجیع رژیم صهیونیستی با حمایت ابرجنایتکاری چون آمریکا، عبور از تمام خطوط قرمز و سفید کردن روی هیتلر و چنگیز است، گفت: از سوی دیگر شکاف‌ها روز به روز میان فرماندهان نظامی اسرائیلی، عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود. این افتضاحات نشان می‌دهد که این ضربات مهلک و شکست رژیم صهیونیستی در خلع سلاح حماس، نابودی مقاومت و کوچ دادن مردم شریف غزه به صحرای سینا روز به روز اثر منفی می‌گذارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه آمریکا، بسیار نگران است و به دروغ می‌گوید «ما نمی‌‌خواهیم جنگ توسعه پیدا کند»، گفت: آمریکا خواهان توسعه جنگ در خارج از فلسطین اشغالی است اما به شرطی که اهداف و منافع خود را تأمین کند. ما نباید فریب بخوریم. این حرف گمراه‌کننده است که آمریکایی‌ها می‌گویند ما خواهان توسعه جنگ نیستیم؟!

ایستادگی قاطع انصار‌الله در مقابل زورگویی آمریکا

وی با تأکید بر اینکه اگر آمریکایی‌ها حقیقتا خواهان توسعه جنگ نیستند، چرا برای توقف جنگ به رژیم صهیونیستی فشار نمی‌‌آورند؟ چرا مقابل نسل‌کشی را نمی‌گیرند؟ چرا در فکر رساندن کمک‌های تسلیحاتی و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها به رژیم تروریستی اسرائیل هستند؟، اضافه کرد: اینها نشانه‌های دروغگویی آمریکایی‌ها است. آمریکایی‌ها احساس می‌کنند اگر مقاومت پیروز شود، نه تنها رژیم صهیونیستی نابود می‌شود بلکه تمام امکانات، منافع و پایگاه‌های آنها را در واقع به لبه پرتگاه می‌رساند.

کد

سیدافقهی ادامه داد: لذا مسئله توسعه جنگ به تناسب دخالت‌های آمریکا و توسعه جنگ در منطقه به ویژه در دریای سرخ، قطعا در دستور کار آمریکاست. نباید دچار اشتباه شد؛ این آمریکا است که دریای سرخ را امنیتی کرده است. موضع انصار‌الله یمن واضح و غیر قابل مناقشه است؛ آنها می‌گویند مقابل کشتی‌هایی که در مالکیت رژیم صهیونیستی است یا به سمت رژیم صهیونیستی کالا حمل می‌کنند، می‌ایستیم اما با هیچ کشوری مشکلی نداریم. در مقابل آمریکا روایت غلط به جامعه جهانی می‌دهد و انصارالله را متهم به ناامن کردن دریای سرخ می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و انگلیس، ناامن‌کنندگان اصلی دریای سرخ هستند، گفت: انصار‌الله مرتب می‌گوید ما با هیچ کشوری مشکل نداریم مگر با اسرائیل اما حالا که آمریکا وارد نبرد شده و  به خاک ما برخلاف قوانین بین‌المللی، حمله کرده، قطعا کشتی‌های منتسب به آمریکا؛ اعم از کشتی‌های نفتی، نظامی و تجاری، قطعا مورد هدف قرار می‌گیرند که اینگونه نیز شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان بر زورگویی آمریکا در این جریان تأکید کرد و گفت: انصار‌الله در این جریان خیلی محکم در مقابل زورگویی آمریکا ایستادگی کرده است.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha