کنگره قرآنی «منهاج» با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود
کد خبر: 4195445
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

کنگره قرآنی «منهاج» با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود

کنگره قرآنی «منهاج» با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به همت آموزش و پرورش منطقه 15 تهران در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا، کنگره قرآنی «منهاج» با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به همت اداره آموزش و پرورش منطقه 15 تهران در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.
 
حیدر همتی؛ دبیر علمی کنگره قرآنی «منهاج» ضمن اعلام خبر برگزاری کنگره، به تشریح اهداف و فرایند برگزاری این کنگره پرداخت و گفت: از آنجایی که حیات طیبه، غایت انسان قرآنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است لازم است فرآیند رسیدن به این غایت بر پایه آموزه‌های قرآنی تبیین شود چراکه رسیدن به این مهم از رهگذر نسبت قرآن و مربی قرآن و متربی قرآن و محتوای آموزشی و قرآن و سازمان مدرسه می‌گذرد. در قسمت‌های مختلف سند بنیادین به انحای مختلف به اهمیت قرآن اشاره شده است به عنوان نمونه در راهکار ۳-۱ آمده است؛
«توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه و تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان و توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها و توانمندسازی معلمان در راستای تقویت مهارت روخوانی و روان‌خوانی در دوره ابتدایی و آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در دوره متوسطه اول و آموزش معارف قرآنی در متوسطه دوم بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآن». لذا کنگره قرآن و سند تحول بنیادین با عنوان «منهاج» به همت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۵ گامی در جهت دغدغه‌مندسازی تولید محتوا، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی و همچنین ارتباط میان مؤلفه‌های مربی و متربی، محتوا و سازمان مدرسه به شمار می‌رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این کنگره در دو بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان در ده محور هنر و قرآن، همخوانی سوره‌های قرآن، جشن قرآنی آغازین دوره اول ابتدایی، روش تدریس با رویکرد قرآنی، تجربه و خاطره تدریس قرآنی، پیش‌دبستان و مدرسه برتر قرآنی، پیوند مسجد مدرسه منزل و محافل قرآنی، معلم برتر قرآن، نخبگان قرآنی، مقالات قرآن و سند تحول بنیادین آثار فرهنگیان و دانش آموزان را دریافت و ارزیابی و داوری کرده است. این کنگره همزمان با ایام مبعث و دهه فجر 15بهمن ماه با حضور فرهیختگان قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha