از افزایش شهدای غزه به ۲۵ هزار و ۴۹۰ تن تا اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲۲۱ نظامی در نبرد زمینی
کد خبر: 4195516
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
در صد و نهمین روز جنگ غزه

از افزایش شهدای غزه به ۲۵ هزار و ۴۹۰ تن تا اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲۲۱ نظامی در نبرد زمینی

ارتش اشغالگر صهیونیستی امروز از کشته شدن 21 افسر و سرباز خود در درگیری‌های اخیر در مرکز غزه و افزایش تعداد تلفات ارتش به 556 نفر خبر داد. 221 نفر از این تلفات مربوط به زمان آغاز تهاجم زمینی به باریکه غزه است. در عین حال تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۲۵ هزار و ۴۹۰ شهید و ۶۳ هزار و ۳۵۴ مجروح رسیده‌ است.

اعتراف رژیم صهیونیستی به کشته شدن 21 نظامی

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سخنگوی ارتش اشغالگر صهیونیستی در یک نشست خبری گفت: ارتش تاکنون اسامی 10 نظامی کشته شده در باریکه غزه را منتشر کرده و در ساعات آینده بقیه اسامی را نیز منتشر خواهد کرد.

رادیو ارتش اشغالگر درباره جزئیات کشته شدن این نظامیان گفت که رزمندگان مقاومت فلسطین چندین آر.پی.جی. به سمت ساختمانی که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در آن بودند، شلیک کردند.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲۲۱ نظامی خود در جنگ زمینی علیه غزه اذعان کرد، آماری که منابع رسمی آن را بسیار بالاتر می‌دانند.

با این تعداد تلفات شمار کل نظامیان صهیونیست کشته شده از آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۵۵۶ نفر می‌رسد.

در عملیات اخیر مبارزان مقاومت در خان یونس نیز تنها طی روز گذشته ۲۱ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند که آمار تلفات نظامی صهیونیست‌‎ها طی ۲۴ ساعت اخیر را به ۲۴ نفر می‌رساند. منابع عبری تصاویری از این نظامیان که در نبرد با مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده اند منتشر کردند.

پیشنهاد خروج رهبران حماس از غزه با آتش‌بس

شبکه خبری سی ان ان به نقل از دو نفر از مقامات آگاه از مذاکرات بین‌المللی جاری نوشت: رئیس اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که رهبران ارشد حماس به‌عنوان بخشی از توافق گسترده‌تر آتش‌بس از غزه خارج شوند.

سی ان ان ضمن اعلام این خبر نوشت: این پیشنهاد غیرعادی که قبلا گزارشی درباره آن منتشر نشده بود در حالی مطرح شد که رژیم اسرائیل با مشکلاتی در دستیابی به اهداف بیان شده خود برای نابودی کامل حماس دست و پنجه نرم می‌کند.

آنروا: فاجعه گرسنگی برای ۷۵۰ هزار تن در غزه

آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی(آنروا) گفت: ۷۵۰ هزار نفر در غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند و ما خواستار افزایش قابل توجه کمک‌ها با افزایش خطر قحطی هستیم.

آنروا افزود: درگیری‌های خشونت‌آمیز، امتناع از ارسال کمک و قطعی ارتباطات، توانایی ما را برای رساندن کمک‌ها به طور ایمن و مؤثر مختل می‌کند.


نهاد حقوق‌بشری: اسرائیل به فلسطینی‌ها در صف دریافت کمک هم رحم نمی‌کند

طبق گزارش شبکه المسیره، دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه در گزارشی از گوشه دیگری از جنایات وحشیانه تل‌آویو و هدف قرار دادن فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی حتی در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه پرده برداشت و نوشت: ارتش رژیم اشغالگر در فصل جدیدی از نسل‌کشی مداوم علیه ساکنان غزه، فلسطینی‌ها را در حالی که منتظر دریافت کمک بودند در جنوب شهر غزه عامدانه هدف قرار داد و باعث شهادت و زخمی شدن آنها شد.

از افزایش شهدای غزه به ۲۵ هزار و ۴۹۰ تن تا اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲۲۱ نظامی در نبرد زمینی

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: اسرائیل از گلوله‌های توپخانه‌ای برای هدف قرار دادن صدها غیرنظامی که در جاده صلاح‌الدین در جنوب شرقی شهر غزه جمع شده بودند و منتظر کامیون‌های حامل کمک‌های محدود سازمان ملل بودند استفاده کرد که تعدادی شهید و مجروح برجای گذاشت.

انتهای پیام
captcha