از حمله حزب الله به یک مرکز دیگر رژیم صهیونیستی تا ادعای نتانیاهو درباره تداوم ۶ ماه دیگر جنگ
کد خبر: 4195619
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
آخرین اخبار فلسطین

از حمله حزب الله به یک مرکز دیگر رژیم صهیونیستی تا ادعای نتانیاهو درباره تداوم ۶ ماه دیگر جنگ

حزب الله لبنان از عملیات نظامی خود علیه یکی از مراکزی که نظامیان صهیونیست در آن تجمع کرده بودند خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود علیه موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، ساعت ۳:۱۰ بعد از ظهر امروز سه‌شنبه پایگاه نظامی «خربه ماعر» را با تسلیحات مناسب هدف قرار دادند و به صورت مستقیم به آن آسیب زدند.

کمی پیش‌تر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای دیگر از هدف قراردادن مجدد پایگاه «میرونِ» ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کوهستانی الجرمق (در نقاط مرزی اراضی اشغالی و هم مرز با لبنان) خبر داد.

در این بیانیه تأکید شده است که در واکنش به ترورهای اخیر صورت‌گرفته از سوی رژیم صهیونیستی در سوریه و لبنان تعداد زیادی موشک به سوی پایگاه میرون شلیک شده و این موشک‌ها به هدف اصابت کرده‌اند.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که زیرساخت‌های پایگاه صهیونیستی «میرون» پس از هدف قرار گرفتن از سمت لبنان به صورت جزئی آسیب دیده است.

 حمله حزب الله لبنان به یک مرکز دیگر رژیم صهیونیستی

شکار سه پهباد رژیم صهیونیستی در غزه

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) و گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) از عملیات‌های جدید خود علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

گردان‌های قسام تأکید کرد که مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند کنترل ۳ پهباد ارتش رژیم صهیونیستی را در اختیار بگیرند؛ قسام اعلام کرد که ۲ پهباد از این ۳ پهباد، از گونه انتحاری «ماعوز» بوده‌اند و در جنوب شهرک زیتون شهر غزه به کنترل مبارزان قسام درآمده‌اند.

علاوه بر این یک اتاقِ از پیش بمب‌گذاری‌شده در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه از سوی گردان‌های قسام منفجر شد و هلاکت ۳ نظامی و زخمی‌شدن چند نظامی دیگر صهیونیست را در پی داشت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب غرب شهر غزه از سوی مبارزان قسام با خمپاره سنگین هدف گرفته شدند.

گردان‌های قسام ۳ بولدوزر «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در غرب شهر خان‌یونس با موشک «تاندوم» و «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داد.

گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که در عملیاتی مشترک با تیپ «العامودی» گردان‌های الاقصی موضع صهیونیستی «ناحل عوز» را با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

حمله حزب الله لبنان به یک مرکز دیگر رژیم صهیونیستی

سر باز زدن نظامیان صهیونیست از خدمت نظامی

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» از سر باز زدن برخی نظامیان صهیونیست از خدمت نظامی در یگان‌های اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

آحارونوت بیان کرد که پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، ۵۰ نظامی زن صهیونیست از خدمت نظامی در یگان‌های اطلاعاتی مرزی ارتش رژیم صهیونیستی سر باز زده‌اند.

از سوی دیگر روزنامه «جروزالیم پست» نیز از نگرانی محافل صهیونیستی نسبت به تبعات ادامه جنگ و به درازاکشیدن آن نوشت.

این روزنامه عبری زبان بیان کرد: نگرانی‌هایی وجود دارد که جنگ طولانی‌مدت به برخی هزینه‌های سنگین و دردآور از جمله کشته‌شدن اسیران و صدها نظامی بیانجامد.

جروزالیم پست نوشت: جنگ طولانی‌مدت ممکن است ضربه‌هایی سنگین به اقتصاد وارد کند و بحران راهبردیِ درگیری با دولت بایدن را در پی داشته باشد.

شکست رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود در نوار غزه پس از بیش از ۳ ماه و نیم جنگ، نارضایتی شهرک‌نشینان و خانواده اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در پی داشته است. معترضان به سیاست‌های نتانیاهو با برگزاری تظاهرات‌های متعدد خواستار امضای فوری توافق تبادل اسیران با مقاومت فلسطین و برکناری نتانیاهو و کابینه وی شده‌اند. همچنین مخالفان نتانیاهو وی را متهم کرده‌اند که جنگ علیه غزه را با انگیزه‌های شخصی و با هدف ماندن در قدرت و فرار از محاکمه قضایی ادامه می‌دهد و به دنبال کسب دستاوردی برای ارائه به شهرک‌نشینان است.

حمله حزب الله لبنان به یک مرکز دیگر رژیم صهیونیستی

سازمان ملل: ۲۵ درصد مردم غزه با گرسنگی فاجعه‌بار مواجه هستند

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی«آونروا» با صدور بیانیه‌‌ای اعلام کرد: حدود ۲۵ درصد جمعیت نوار غزه با گرسنگی فاجعه‌ باری روبرو هستند.

در این بیانیه آمده است: ۵۷۰ هزار نفر در غزه که حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی در آنجا زندگی می‌ کنند، با گرسنگی فاجعه‌ بار دست و پنجه نرم می‌‌کنند.

آونروا در بیانیه خود خاطرنشان کرد که با افزایش خطر قحطی، سازمان ملل نیز خواستار افزایش چشمگیر دسترسی بشردوستانه است.

آناتولی اضافه کرد: ۱.۹ نفر در غزه به‌دلیل حملات اشغالگران قدس آواره شدند. علاوه بر این، به‌ دلیل مشکلات و محدودیت‌‌های اعمال شده توسط صهیونیست ها، از ورود مقدار کافی کمک های بشردوستانه به غزه هیچ اطمینان حاصل نشده است.

تحقیقات ارتش اسرائیل درباره کشته شدن 24 نظامی خود

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تحقیقاتی درباره کشته شدن ۲۴ نظامی اسرائیلی در غزه انجام خواهد شد.

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی امروز از محل هلاکت ۲۴ نظامی این رژیم در عملیات منحصر بفرد مقاومت در اردوگاه «المغازی» بازدید کرد.

هالوی در محل عملیات گفت: ما همچنان در حال جنگ هستیم، نبرد طولانی خواهد بود و پس از استراحت دوباره به نیروهای ذخیره نیاز خواهیم داشت.

وی افزود: ما در حال گسترش عملیات خود در خان یونس و دستیابی به دستاوردهای بیشتری هستیم.

هالوی تصریح کرد: ما در غم از دست دادن این نیروها که بیشتر آنها نیروهای ذخیره هستند، عزادار هستیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات ضربه کاری مقاومت فلسطین به این رژیم را که به کشته شدن ۲۴ نظامی صهیونیست و زخمی شدن شمار زیادی از آن‌ها فقط در یک روز منجر شد، فاش کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سخت‌ترین اتفاق از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، ۲۴ نظامی این رژیم کشته و تعداد زیادی دیگر از آن‌ها زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام ارتش رژیم اسرائیل، نظامیان ذخیره تیپ ۲۶۱ این رژیم که مأموریت‌های امنیتی را در منطقه «السیاج» در منطقه المغازی در جنوب نوار غزه انجام می‌دهند، صبح دیروز (دوشنبه) برای منفجر کردن ساختمان‌ها در ناحیه حائل در نزدیک این منطقه اعزام شدند. وقتی این نظامیان به فاصله حدود ۶۰۰ متری از منطقه السیاج در اردوگاه المغازی رسیدند، از آن‌ها خواسته شد تا با همراهی تیم‌های مهندسی ۱۰ ساختمان را با بمب گذاری منفجر کنند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اضافه کرد که در پایان بمب‌گذاری، رزمندگان مقاومت دو گلوله «آر پی جی» شلیک کردند که گلوله اول به یک تانک اصابت کرد و ۲ مجروح برجای گذاشت و گلوله دوم نیز به یکی از ساختمان‌های بمب‌گذاری شده اصابت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود با تأکید بر اینکه دو ساختمان فروریخت و محل به طور کامل تخریب شد، افزود که نیروهای این رژیم عملیات امداد و نجات را آغاز کردند و نیروهای زیادی برای نجات کشته و زخمی‌ها از زیر آوار به محل اعزام شدند.

حمله حزب الله لبنان به یک مرکز دیگر رژیم صهیونیستی

ادعای نتانیاهو: مرحله بعدی جنگ 6 ماه طول می‌کشد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که همچنان در شوک عملیات منحصر بفرد و ترکیبی مقاومت فلسطین در اردوگاه «المغازی» به سر می‌برد، گفت که جنگ در غزه را تا ۶ ماه دیگر ادامه خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو در جریان نشست پشت درهای بسته کابینه در این باره اظهار کرد: سومین مرحله از جنگ در نوار غزه که شامل عملیات «تسلط» و «پاکسازی» است، دست‌کم ۶ ماه به‌ طول خواهد انجامید.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو به خانواده‌های گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) اطلاع داد که آماده امتیاز دادن به خاطر یک معامله جدید برای تبادل اسرا با جنبش حماس است.

این منابع اعلام کردند: نتانیاهو گفت که اگر با پایان دادن به جنگ موافقت کند، باید ضمانت‌های بین‌المللی را امضا کند که قابل نقض نیست.

طبق گفته این منابع، نتانیاهو وجود پیشنهاد از سوی حماس را تکذیب کرد و در عین حال بدون پرداختن به جزئیات اعلام کرد که ابتکار عملی در این زمینه وجود دارد.

 حمله حزب الله لبنان به یک مرکز دیگر رژیم صهیونیستی

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی: هزینه‌های جنگ به ۶۷.۶ میلیارد دلار خواهد رسید

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که هزینه‌های تجاوز این رژیم به نوار غزه به ۶۷.۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

امیر یارون در نشست کمیسیون اقتصادی کنست(پارلمان این رژیم) اظهار داشت: هزینه‌های مستقیم جنگ در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ از جمله خسارت‌ها و هزینه‌های غیر نظامی دیگر مرتبط با جنگ به بیش از ۵۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود که رژیم اسرائیل از ۱۰.۶ میلیارد دلار از درآمدهای مالیاتی محروم خواهد بود و پیش‌بینی‌ها برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی است.

پیش‌بینی‌‌های بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نشان دهنده آن است که اقتصاد این رژیم در سال ۲۰۲۳ فقط ۱.۵ درصد رشد داشته است.

۱۸ دی‌ماه گذشته نیز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی از ترس فروپاشی سیستم اقتصادی و بازرگانی در بخش غیرنظامی مجبور به پرداخت ده‌ها میلیارد شِکِل (واحد پول این رژیم) خسارت شده است که خسارت‌های سنگین به ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق همجوار نوار غزه و شهرک‌های همجوار با مرزهای لبنان را نیز باید به این مبالغ افزود.

به نوشته این روزنامه، آخرین ارزیابی‌ها از خسارت ۵ تا ۷ میلیارد شِکِلی در مناطق هم‌مرز با لبنان و خسارت ۱۵ تا ۲۰ میلیارد شِکِلی در مناطق و شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار نوار غزه حکایت دارد.

حدود ۱۲۵ هزار شهرک‌نشین صهیونست نیز پس از ترک خانه‌های خود از مناطق همجوار نوار غزه و لبنان، آواره شده‌اند و اسکان آن‌ها در هتل‌‌ها و دیگر مناطق در خارج از مناطق اصلی سکونت خود، هزینه‌های این جنگ را میلیاردها شِکِل افزایش داده است.

براساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، اقتصاد رژیم صهیونیستی براثر جنگ در نوار غزه با خسارت‌های بسیار خطرناک و کسری بودجه ۱۱۱ میلیارد شکل روبرو شده است که برای جبران آن باید با کاهش بودجه دیگر بخش‌ها و افزایش ۶۷ میلیارد شِکِلی مالیات‌ها اقدام کرد که این موضوع نیز بر وضعیت معیشتی صهیونیست‌ها تأثیر می‌گذارد.

 حمله حزب الله لبنان به یک مرکز دیگر رژیم صهیونیستی

عزت رشق: از ابتدا گفتیم غزه گورستان دشمن می‌شود

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به هلاکت رسیدن ۲۴ نظامی رژیم اشغالگر قدس گفت که از همان ابتدای جنگ گفتیم که غزه گورستان مهاجمان خواهد شد و امروز شاهد غرق شدن ارتش دشمن در باتلاق منطقه هستیم.

الرشق افزود: نتیجه این نبرد از روز اول نوشته شده بود و هر طرفی که باید پیروز شود، پیروز خواهد شد و آنکه باید ببازد، خواهد باخت.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات ضربه کاری مقاومت فلسطین به این رژیم را که به کشته شدن ۲۴ نظامی و زخمی شدن شمار زیادی از آن‌ها فقط در یک روز منجر شد، فاش کرد.

انتهای پیام
captcha