آزادی 534 زندانی غیرعمد با اجرای پویش «بنام پدر»
کد خبر: 4195733
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

آزادی 534 زندانی غیرعمد با اجرای پویش «بنام پدر»

ستاد دیه کشور در آستانه میلاد حضرت علی(ع) با اجرای پویش مردمی «بنام پدر» طی دو هفته زمینه آزادی 534 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، به برکت نام نامی علی علیه‌السلام و در آستانه روز مرد به همت نمایندگی‌های ستاد دیه سراسر کشور از 13 دی ماه تا به امروز زمینه آزادی 37 زندانی زن و 497 بدهکار مرد گرفتار در جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 6 هزار و 665 میلیارد ریال فراهم شد.

در این خصوص ستاد دیه اصفهان با استخلاص 56 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست فعال‌ترین استان‌ها قرار گرفته و استان‌های خراسان‌رضوی و تهران هر کدام با آزادی 42 و 39 محبوس واجد شرایط در رتبه‌های بعد جای دارند.

از مجموع 534 زندانی مساعدت شده فقط 9 نفر بابت پرداخت دیه و الباقی به تفکیک، 327 نفر بابت صدور چک یا امضاء سفته، 143 نفر بابت تعهد مهریه‌های پرداخت نشده و 55 مرد ایرانی نیز بابت ناتوانی در تامین نفقه زوجه یا اولاد در بند بودند که به برکت طرح انساندوستانه «بنام پدر» و به حرمت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از حبس آزاد و به آغوش پر مهر خانواده بازگشتند.

از نکات قابل توجه در رسیدگی به پرونده این مددجویان، گذشت نزدیک به ثلث دیون مورد مطالبه از جانب اولیای‌دم و شکات خصوصی بود که روند آزادی‌ها را تسهیل و تسریع بخشید.

انتهای پیام
captcha