مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره مدال «هدهد سفید» در آذربایجان غربی برگزار شد
کد خبر: 4195920
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره مدال «هدهد سفید» در آذربایجان غربی برگزار شد

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره مدال «هدهد سفید» با حضور مسئولان، اهالی اندیشه و قلم، نویسندگان کودک و نوجوان و کتابداران در مهاباد برگزار شد.

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره مدال «هدهد سفید» در آذربایجان غربی برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره مدال هدهد سفید با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، جمعی از مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر، شهرداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ بهزیستی، نهضت سوادآموزی، صداو سیما، اعضای انجمن، اهالی اندیشه و قلم، نویسندگان کودک و نوجوان و جمعی از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند و کتاب‌داران به میزبانی اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مطمئناً تلاش‌های انجام گرفته در برگزاری این جشنواره فرهنگی قابل ستایش بوده و بیان کرد: اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی به ویژه در بین کودکان به عنوان آینده‌سازان جامعه است.

وی بیان کرد: جشنواره هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر، رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی و محصول ایرانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال 30 عنوان کتاب در هر رده سنی کودک و نوجوان به مرحله استانی راه یافته‌اند و پس از داروی آثار، داوران و آثار برگزیده در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران به مرحله کشوری و ملی راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه در این جشنواره، کتاب‌های تعیین شده با داوری کودکان و نوجوانان، انتخاب و نشان هدهد سفید را دریافت خواهند کرد، اظهار کرد: کودکان و نوجوانانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، کتابخوانان حرفه‌ای هستند که با کتاب، چگونه خواندن و بررسی دقیق کتاب آشنایی دارند و بچه‌ها به خاطر عضویت در کتابخانه های عمومی و دسترسی به کتاب‌ها، فرصت داوری و مقایسه درست کتاب‌ها را دارند.

در اختتامیه این مراسم ضمن خوانش بیانیه جشنواره توسط شادی پاکزاد، ارزیاب داوران از برگزیدگان این رویداد فرهنگی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند با اهدا مدال و لوح سپاس قدردانی شد.

نفرات جشنواره پس از انجام داروی توسط وحید طلعت، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی و شاعر و شادی پاکزاد، داور و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مهاباد اعلام شد.

در بخش رده سنی کودک محمد ولی‌پور، عضو کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهرستان چهاربرج، فاطمه زهرا منصوری، عضو کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهرستان چهاربرج و آیلین کریم‌پور، عضو کتابخانه عمومی استاد ترجانی‌زاده شهرستان بوکان مقام کسب کردند.

در بخش نوجوان مائده کاکه رشی حاجی لک، عضو کتابخانه عمومی فجر مهاباد، هلیا احمدی، عضو کتابخانه عمومی فجر مهابا و امیررضا امیری، عضو کتابخانه عمومی امام علی(ع) چهاربرج مقام اول تا سوم شدند.

در بخش کتابداران_کارشناس نیز میترا عزتی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تکاب و رقیه میرزایی، کتابدار کتابخانه عمومی علامه دهخدای میاندوآب و آزاد شیخ اسماعیلی، کتابدار کتابخانه عمومی مستوره کردستانی شهرستان بوکان مقام کسب کردند.

انتهای پیام
captcha