ناشران لرستانی بیش از ۱۹۲ هزار نسخه کتاب منتشر کردند
کد خبر: 4196601
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

ناشران لرستانی بیش از ۱۹۲ هزار نسخه کتاب منتشر کردند

براساس آمار اعلام شده از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران، در ۱۰ ماهه سال‌ جاری ۱۹۲ هزار و ۸۵۰ نسخه کتاب از سوی ناشران لرستان منتشر شده است که کتاب‌های با موضوع ادبیات بیشترین نسخه‌های منتشر شده را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

کتاببه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، براساس آمار منتشر شده از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران، ناشران و نویسندگان لرستانی، در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۶ عنوان کتاب منتشر کرده‌اند که از این تعداد ۲۶۳ عنوان تألیفی و ۲۳ عنوان ترجمه و ۲۶۶ عنوان چاپ اول و ۲۰ عنوان تجدید چاپ است.

براساس این آمار موضوع ادبیات با ۸۹ عنوان و شمارگان ۵۷ هزار و ۱۰۰ نسخه بیشترین سهم را از کتاب‌های منتشر شده در ۱۰ ماه اول امسال لرستان همچون سال گذشته به خود اختصاص داده است با این تفاوت که در سال گذشته این تعداد ۱۲۰ عنوان بوده که کاهش ۲۵ درصدی را در این رده شاهد هستیم.

موضوع تاریخ و جغرافیا با ۴۵ عنوان، علوم اجتماعی ۳۲ عنوان و کودک و نوجوان با ۲۰ عنوان رده‌های بعدی این آمار را به خود اختصاص داده‌اند و به ترتیب با شمارگان ۳۱ هزار و ۸۰۰، ۲۴ هزار و ۱۰۰ و ۱۶ هزار و ۳۰۰ نسخه روانه بازار نشر شده‌اند.

براساس این گزارش کتاب‌های حوزه کلیات با چهار عنوان، زبان و هنر هر یک با ۹ عنوان، علوم طبیعی و ریاضیات با ۱۰ عنوان در انتهای این جدول قرار دارند.

انتهای پیام
captcha