اجرای ٣٠٠ برنامه به‌مناسبت دهه فجر در کاشان
کد خبر: 4197015
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷

اجرای ٣٠٠ برنامه به‌مناسبت دهه فجر در کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران کاشان از اجرای ۳۰۰ برنامه به‌مناسبت دهه فجر، کنگره ملی شهدای شهرستان و انتخابات خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با عنوان «قرارگاه جهاد امیدآفرینی» و ایجاد روحیه نشاط و امید برای انتخابات و بزرگداشت جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، سرهنگ کریم اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان در نشست خبری ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که عصر روز گذشته، ١٠ بهمن‌ماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، با گرامیداشت این مناسبت و نیز ایام ماه رجب اظهار کرد: اوج فعالیت‌های ما در چله سیاسی فرهنگی از ابتدای بهمن تا ۱۱ اسفندماه، مربوط به ایام دهه فجر و نیز روزهای منتهی به انتخابات است.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌ها با عنوان «قرارگاه جهاد امیدآفرینی» در شهرستان کاشان از سوی سپاه و مجموعه بسیج با ۳۰۰ برنامه در سه موضوع محوری مناسبتی دهه فجر، کنگره ملی شهدای شهرستان و انتخابات از طریق چهار کمیته «جهاد تبیین و روشنگری»، «فرهنگی و هنری»، «فضای مجازی و رسانه» و نیز «خدمت‌رسانی» برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران کاشان با اشاره به اینکه هدف اصلی از این برنامه‌ها، ایجاد روحیه نشاط و امید برای انتخابات و بزرگداشت جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی است که با جشن‌های ماه شعبان و ایام ماه رجب همزمان شده، گفت: اولین فراز برنامه‌های ما مربوط به ایام اعتکاف بود که با همکاری مجموعه‌های گوناگون شهرستان شامل‌ هیئت‌ها، مساجد و مؤسسه‌های فرهنگی در بیش از ۵۰ نقطه از شهر و با حضور بیش از چهار هزار نفر برگزار شد.

وی با بیان اینکه اعتکاف به‌مثابه برنامه‌ای فرهنگی و معنوی از رویش‌های انقلاب اسلامی است، بیان کرد: اجرای این برنامه در پایگاه‌های بسیج با حضور نزدیک به دو هزار و ۵٠٠ نفر از معتکفان همراه بود که ۸۰ درصد آنان از قشر نوجوان و جوان به‌شمار می‌رفتند. همچنین سه مراسم اعتکاف ویژه از سوی بسیج در سطح شهرستان شامل اعتکاف مصلای بقیة‌الله‌الاعظم(عج) با حضور ۵۰۰ نفر، اعتکاف مسجد فاطمیه رضوی با شرکت ٢۵٠ نوجوان پسر و اعتکاف مسجد صاحب‌الزمان(عج) با حضور ٢۵٠ نوجوان دختر با برنامه‌های پرمحتوا، بانشاط و موضوعات فرهنگی و تبیینی برگزار شد.

اکبری درباره برنامه‌های دهه فجر بسیج کاشان توضیح داد: اولین برنامه ما حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، عطرافشانی مضجع شریف ایشان و حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برای بیست‌وسومین سال متوالی بود که روز گذشته برگزار شد. این برنامه از سه سال پیش به‌عنوان برنامه سراسری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین سازمان بسیج مستضعفین مقرر شد که حضور بسیجیان کاشان به‌عنوان نماینده بسیجیان سراسر کشور در حرکتی نمادین و معنوی با غبارروبی مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب با گلاب ناب محمدی کاشان صورت می‌گیرد.

وی افزود: اولین نشست تبیینی و آموزشی با حضور ٧٠٠ نفر از عوامل اجرایی قرارگاه جهاد امیدآفرینی، روز گذشته برگزار شد. کمیته جهاد تبیین و روشنگری در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و اقشار گوناگون شهرستان حداقل یک نشست تبیینی به‌صورت گفت‌وگو، پرسش و پاسخ یا تریبون آزاد با حضور کارشناسان سیاسی و با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مباحث مربوط به انتخابات با محوریت چهار راهبرد مقام معظم رهبری شامل مشارکت قوی، امنیت، سلامت انتخابات و رقابت واقعی برگزار می‌کند. برگزاری نزدیک به هزار نشست از ابتدای بهمن تا زمان انتخابات در سطح شهرستان کاشان نیز در دستور کار قرار دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان با اشاره به فعالیت‌های کمیته فرهنگی هنری در قالب هشت رویداد سراسری و ملی با عنوان «ایران قوی» و به‌صورت محله‌محور ادامه داد: این رویدادها با عناوین گذرگاه انقلاب، سلام بر آینده، محله نشاط، مسیر روشن، پرچم افتخار، قاب دوازدهم فصل آگاهی و سرود افتخار تعریف شده است.

وی راجع به ویژه‌برنامه‌های آغاز دهه فجر بیان کرد: در روز ۱۲ بهمن و همزمان‌ با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، نشستی با حضور مسئولان و شورای اداری شهرستان در حسینیه شهدای پاسدار گلزار شهدای کاشان از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:٣٠ برگزار خواهد شد. از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ مراسم سخنرانی با عنوان «پای کار انقلاب» با حضور سید هاشم الحیدری، دبیرکل جنبش عهدالله یا حزب‌الله عراق، آقای الهی‌نژاد و نخبگان شهرستان، روحانیت و بسیج برگزار می‌شود. همچنین اکران تئاتری از زندگی شهید خادمی در شب‌های ١٢ و ١٣ بهمن‌ماه از ساعت ١٩ تا ٢١ در حسینیه شهدای پاسدار از دیگر برنامه‌هاست.

اکبری گفت: برگزاری ٣٠ یادواره شهدا، زنگ انقلاب در مدارس، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و خانگی در منطقه راوند کاشان و میدان ١۵ خرداد، عطرافشانی گلزار شهدا همراه رژه موتوری در روز ١٩ بهمن، میقات صالحین و حضور حلقه‌های صالحین در نماز جمعه‌های سراسر کشور، اجرای ویژه‌برنامه‌های رادیویی، رونمایی از سه کتاب ویژه کنگره ملی شهدا و راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته خدمت‌رسانی اظهار کرد: میز خدمت، ویزیت رایگان، پروژه مشترک با منابع طبیعی مبنی بر کاشت یک هزار و ٨٠٠ اصله درخت، یادبود هزار و ٨٠٠ شهید شهرستان کاشان در اراضی مشخص‌شده از سوی منابع طبیعی، حضور مسئولان در روستاها، توزیع سه هزار بسته معیشتی، افتتاح زمین چمن مصنوعی با هزینه چهار میلیارد تومان برای روستای جوشقان مرکزی که دارای دو هزار نفر جمعیت، ولی سرانه ورزشی صفر است و نیز کلنگ‌زنی در کوی شهید مفتح برای پروژه ساخت زمین چمن مصنوعی از جمله فعاليت‌های این کمیته به شمار می‌رود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان در پایان درباره کمیته فضای مجازی و رسانه گفت: ۴٠٠ مورد تولید محتوای رسانه‌ای با موضوع انتخابات و کنگره ملی شهدا طی ۴٠ روز از برنامه‌های در دستور کار این کمیته است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha