دانش‌آموزان در وقوع انقلاب اسلامی حرف اول را زدند
کد خبر: 4197758
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری:

دانش‌آموزان در وقوع انقلاب اسلامی حرف اول را زدند

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، نقش دانش‌آموزان در جریان انقلاب اسلامی را بسیار پررنگ دانست و گفت: آنچه دفاع مقدس را رونق داد و به مقصد رساند نیز حضور دانش‌آموزان دبیرستانی بود.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در پاسخ به خبرنگار ایکنا مبنی بر بازخورد خود از بازدید نمایشگاه «مدرسه انقلاب» گفت: مزیت این نمایشگاه دانش‌آموزی بودن آن است. طی سال‌ها بازدید از نمایشگاه‌های انقلاب در سرتاسر کشور مشاهده کردم که ساخت آثار دانش‌آموزان با عشق و احساس همراه بوده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی است تا دانش‌آموزان در رابطه با مضامین انقلاب، دستاوردها، تاریخ‌ گذشته، آرمان‌ها و... به خوبی مطالعه و فهم خود را ارائه کنند به همین دلیل آثار ارائه شده در این نمایشگاه‌ها بسیار دلنشین است؛ این اتفاق با کاری که بخواهند افراد به شکل مصنوعی ارائه کنند متفاوت است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی تصریح کرد: این نمایشگاه مزیت ویژه‌ دیگری هم دارد. در سال 1398 نیز برای بازدید از نمایشگاه مدرسه انقلاب به این مدرسه آمده بودیم؛ شهید فائزه رحیمی جزو برگزارکنندگان نمایشگاه بود ولی امسال این نمایشگاه با حضور پدر و مادر این شهید حال و هوای خاصی داشت و یاد ایشان در برنامه‌ها موج می‌زد.

وی در ادامه با اشاره به مؤثر بودن نقش دانش‌آموزان در گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: اصل مسئله این است که نقش دانش‌آموزان در جریان انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بود و حرف اول را می‌زد؛ همچنین در جریان دفاع مقدس، آنچه دفاع مقدس را رونق بخشید و به مقصد رساند، حضور دانش‌آموزان دبیرستانی بود.

حاج‌علی‌اکبری افزود: هرجا که در جریانات بعدی انقلاب اسلامی خوب بررسی شد مشاهده کردیم که هر زمان بچه‌ها حضور دارند جریان بالنده است و این یعنی امید به فردا. الان هم همینطور، همه امید به این بچه‌هاست که بتوانند ان‌شاءالله این بار امانت خیلی سنگینی را که شهدا، امام(ره) و هویت ایرانی و اسلامی بر دوش آنها گذاشته‌اند بتوانند به مقصد والا برسانند.

انتهای پیام
captcha