یک میلیون و ۲۰۰ هزار لرستانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: 4197769
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

یک میلیون و ۲۰۰ هزار لرستانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

محسن اسدبیگی، مدیرکل بیمه سلامت لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت لرستان، محسن اسدبیگی، مدیرکل بیمه سلامت لرستان، 14 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان چگنی با اشاره به اینکه بیمه سلامت این شهرستان  صاحب‌خانه شد، اظهار کرد: ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان چگنی با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال، به بهره‌برداری رسید که تمام اعتبار خرید و ساخت زمین از سازمان بیمه سلامت کشور تأمین شده و بودجه آن استانی نیست و از طریق بودجه دولتی دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد شهرستان چگنی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، بیان کرد: از جمعیت ۴۲ هزار نفری شهرستان چگنی بیش از ۴۱ هزار نفر آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشتر آن‌ها در حوزه روستایی هستند.

اسدبیگی اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از جمعیت تحت پوشش هم بیش از ۸۰ درصد آن یعنی ۹۹۰ هزار نفر به‌صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز طرف قرارداد در شهرستان چگنی وجود دارد، تصریح کرد: بیمارستان، رادیولوژی، دو داروخانه، دندانپزشک، شش مرکز بهداشتی درمانی روستایی و دو دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در شهرستان چگنی به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور اداره بیمه سلامت در شهرستان‌ها یکی از سیاست‌های کلان سلامت در راستای ایجاد عدالت در سلامت و توسعه خدمات بیمه‌ای در این زمینه است، بیان کرد: در ساختمان استیجاری علاوه بر استهلاک تجهیزات، زیرساخت‌های نرم‌افزار هم با مشکل مواجه خواهند شد؛ ولی وقتی ساختمان به‌صورت ملکی باشد دیگر این مشکلات وجود ندارد و در بحث خدمات‌رسانی خصوصاً تأیید خدمات دارو و سایر خدمات تشخیصی و درمانی و بدون مشکل می‌توانیم به بیمه‌شدگان ارائه خدمت کنیم.

انتهای پیام
captcha