اجرای طرح گردشگری مذهبی در زادگاه سردار سلیمانی
کد خبر: 4197829
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

اجرای طرح گردشگری مذهبی در زادگاه سردار سلیمانی

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه در راستای هویت‌بخشی به روستاها و امیدآفرینی کارهای خوبی انجام شده است، گفت: کار ارزشی مهم، طرح گردشگری مذهبی است که برای نخستین بار در زادگاه سردار سلیمانی (روستای قنات ملک) اجرا می‌شود.

زادگاه سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا از کرمان، مهدی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان صبح امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در شورای اداری کرمان با بیان اینکه ۵۹ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنیاد مسکن به فرمان امام راحل برای کمک به خانه‌سازی محرومین و روستاییان تأسیس شد، به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت و گفت: در حوزه عمران روستایی یکی از طرح‌ها، «هادی روستایی» است که از ابتدا تاکنون ۱۳۲۹ روستا و بالغ بر ۱۶ هزار پروژه مشمول شده‌اند.

وی افزود: در دهه فجر امسال طرح هادی روستایی در ۱۲۹ روستا به بهره‌برداری می‌سد و ۷۱ روستا آماده کلنگ‌زنی هستند. در راستای هویت‌بخشی به روستاها و امیدآفرینی کارهای خوبی مانند سنگ فرش، احداث زمین چمن و آسفالت انجام شد. همچنین کار ارزشی مهم، طرح گردشگری مذهبی است که برای نخستین بار در زادگاه سردار سلیمانی (روستای قنات‌ملک) اجرا می‌شود.

محمدی با بیان اینکه کرمان بالغ بر ۵۸۰۰ روستای دارای سکنه دارد که ۲۸۰۰ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار و قابلیت تهیه طرح هادی را داشته‌اند، از شناسایی ۴ هزار هکتار اراضی روستایی برای پیوستن به طرح ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: کرمان بیشترین نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی را به خود اختصاص داد. همچنین ۲۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای خانه‌های مسکن روستایی محرومین اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان در پایان با بیان اینکه بالغ بر ۷ هزار مسکن روستایی با یک و نیم همت در ۱۰ ماهه امسال ساخته شده است، اظهار کرد: وام ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون رسید و کرمان دومین سهمیه کشوری دارد و ۲۲ هزار واحد روستایی از کل کشور به کرمان اختصاص داده شده است.

گازرسانی به ۷۸ شهر و ۱۹۰۵ روستا در کرمان

محمدرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ شهر استان گازرسانی شده که گازرسانی به ۱۱ شهر(معادل ۱۴ درصد) در دو سال گذشته بوده، گفت: ۱۹۰۵ روستای استان کرمان گازرسانی شده که ۵۸۷ روستا در دو سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: یکی از زیرساخت‌های اصلی تولید، گازرسانی به صنایع تولیدی است که ۴۷۲ مورد در دو سال گذشته به شبکه گاز پیوستند. ۱۲۹ میلیون لیتر نیز در مصرف گاز مایع صرفه جویی شده است. در حال حاضر ۶۴ پروژه گازرسانی مشتمل بر۲۱۶ پیمان فعال با ۷.۱ همت اعتبار در دست اجرا قرار دارد که ۳.۶ همت آن تاکنون پرداخت شده است.

سلیمانی با بیان اینکه میزان گازرسانی شهری ۹۹ درصد و روستایی ۶۳.۴ درصد است و در دهه فجر تا آخر بهمن امسال سه شهر دیگر گازرسانی می‌شود، اظهار کرد: تنها شهر باقی‌مانده شهر چاه دادخدا در شهرستان قلعه گنج است که پیمانکار آن مشخص شده و برنامه تحقق می‌پذیرد و ۴۳۹ روستای استان کرمان امسال به شبکه گازرسانی وارد می‌شوند.

انتهای پیام
captcha