تغییر ماهیت قدرت در جهان؛ دستاورد انقلاب اسلامی
کد خبر: 4197851
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
سردار غلامرضا سلیمانی مطرح کرد؛

تغییر ماهیت قدرت در جهان؛ دستاورد انقلاب اسلامی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یکی از دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی را تغییر ماهیت و مفهوم قدرت در جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی قدرت نرم و غلبه خون بر شمشیر را در جهان پایه‌گذاری کرد.

سردار غلامرضا سلیمانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی جهادگران امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم، امیرحسین حیدرپور، دبیر پنجمین جشنواره ملی جهادگران طی سخنانی به ارائه گزارشی از جشنواره پرداخت و اظهار کرد: از همه اساتید و بزرگوارانی که ما را برای‌ ارتقای بهتر جشنواره همراهی کردند، تشکر می‌کنیم. همچنین، از تمامی جهادگرانی که در این جشنواره شرکت کرده و تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم. 

وی بیان کرد: یکی‌ از نقاط متمایز این دوره از جشنواره این است که جشنواره متعلق به خانواده جهادگران بوده و خود جهادگران این جشنواره را برگزار کردند. مهمترین دستاورد جشنواره این است که پیام جهادگران به عموم مردم مخابره شده و آحاد جامعه در جریان فعالیت‌های جهادی کشور قرار گرفتند. تمامی تلاش ما این است که گفتمان جهادی هر چه بیشتر به عموم مردم منتقل شده و جامعه در این راه گام بردارد‌. 

حیدرپور تصریح کرد: امیدواریم توشه ویژه‌ای برای ادامه کار جهادی داشته باشیم و بتوانیم در جشنواره سال آتی آثار بهتر و بیشتری داشته باشیم. آثار رسیده به جشنواره در سه حوزه تخصصی، هنری و ادبی داوری و ارزیابی شده‌اند. موضوع جدیدی که امسال به جشنواره اضافه شد، اعطای سه جایزه ویژه به سه تلاش خواهد بود. این سه جایزه به صورت ویژه به پرتلاش‌ترین‌ گروه‌های جهادی، کامل‌ترین و بهترین دانشگاه در برگزاری اردوی جهادی و همراه‌ترین افراد در برگزاری اردوهای جهادی اعطا می‌شود. 

توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های جهادی

در ادامه، هادی قاسمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور نیز در سخنانی بیان کرد: یکی از بهترین لحظات ما این است که انرژی مثبت و حال خوب جهادگران در جلسات مختلف به ما منتقل می‌شود. امروز گروه‌های جهادی پس از چندین سال فعالیت، برنامه‌های اثرگذاری را از خود به جای گذاشته‌اند. فعالیت گروه‌های جهادی نسبت به روز اول تأسیس آن‌ها، تحولات فراوانی داشته و به توسعه فراوانی رسیده است. 

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی امروز به درخت تنومند پرریشه و مؤثر در موضوعات مختلف تبدیل شده‌اند. اگر بنا بر این بود که جهادگران در روزهای ابتدایی فعالیت خود در یک جا باقی مانده و به فکر توسعه نباشند، دستاوردهای جهادی امروز وجود نداشت. این مسئله در رابطه با تمامی مشکلات کشور صدق می‌کند و می‌توان با کار جهادی مشکلات را به خوبی حل کرد‌. 

قاسمی تصریح کرد: به امید خدا و با اراده جهادی می‌توانیم فضاها را تغییر داده و مشکلات را حل کرد‌. اگر می‌خواهیم کشور ما نجات پیدا کند، باید منطق جهادی در کشور نهادینه شود. تاکنون بیشتر فعالیت‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی بوده است اما باید بخشی از این فعالیت‌ها را به جهاد پیشرفت اختصاص دهیم. اگر جهادگران توان خود را جمع کرده و بسیج شوند، می‌توانند مشکلات بالادستی و کلان کشور را نیز حل کنند. 

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: امروز باید نگاه جهادی در ارکان مختلف تعمیم پیدا کند. امروز با مدل‌های جهادی می‌توان مسیر را تغییر داد. یکی از میادین مهم امروز جنگ‌رسانه است که در این حوزه نیز جهادگران می‌توانند به خوبی وارد شده و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

تغییر ماهیت قدرت در جهان؛ دستاورد انقلاب اسلامی

در ادامه این مراسم و پس از اجرای بخش اول تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی جهادگران، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در سخنانی اظهار کرد: ایام خجسته دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی را که با ایام ماه پربرکت رجب همراه است به همه جهادگران تبریک می‌گویم. یکی‌ از پیامدهای مهم انقلاب اسلامی ایجاد تحول بزرگ در مسیر تاریخ بشری بود. اگر این نکته به خوبی تبیین شود، می‌تواند باعث امیدواری ملت‌های آزادی‌خواه جهان شود. 

وی‌ افزود: زمانی رنسانس و انقلاب کبیر فرانسه در موازات هم توانستند تحولی در تاریخ بشر ایجاد کنند که ویژگی آن قطع ارتباط انسان با وحی و ندای آسمانی بود. این رویدادها مسیری برای بشری بود که ارتباطش با خداوند قطع شد. انتهای این مسیر اشتباه و منحرف برای بشریت جنگ‌های جهانی، اشغال کشورهای اسلامی، چپاول ثروت ملل دنیا، ایجاد دیکتاتوری‌های مختلف، جنگ غزه و ... بود. 

سلیمانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقطه تحولی است که پیوند انسان با خداوند متعال و وحی را مجددا برقرار کرد. این رخداد مهم دستاوردهای متعدد بزرگ دیگری نیز داشته است.‌ اولین دستاورد مهم انقلاب ساقط کردن حکومت سلطنتی موروثی بود. مقدرات مردم تا پیش از انقلاب اسلامی در دستان پادشاهان بود و پس از آن‌ها به پسرانشان می‌رسید. 

وی اظهار کرد: رژیم پهلوی از سوی انگلیسی‌ها روی کار آمد. رضاخان از دوران نوجوانی در رصد دستگاه جاسوسی انگلستان بود و در آینده نیز به کمک آن‌ها به پادشاهی رسید. این مهره انگلیسی به سوی مردم خود لشکرکشی کرد و تمامی قیام‌های آزادی‌خواهانه اواخر قاجار از سوی رضاخان سرکوب شد. همین رضا خان یک‌ ارتش متحد الشکل ایجاد کرد که به آن می‌بالید اما این ارتش در جنگ‌ جهانی دوم به دستور انگلستان عمل کرد و خود رضاخان نیز تبعید شد. حتی یک گلوله در مقابل اشغالگران شلیک نشد و متفقین ایران را اشغال کردند. 

سلیمانی بیان کرد: پس‌ از رضا خان، پسرش محمدرضا به سلطنت رسید. در پنج سال اول سلطنت او ایران در اشغال متفقین بود و او هیچ واکنشی به این مسئله نشان نداد. لذا یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی از بین بردن چنین حکومتی بود که موروثی و وابسته بود. دستاورد بزرگ دیگر انقلاب، استقرار نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگوی مردم‌سالاری دینی است‌. 

تغییر ماهیت و مفهوم قدرت 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: یکی از دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی تغییر ماهیت و مفهوم قدرت در جهان بود. انقلاب اسلامی قدرت نرم و غلبه خون بر شمشیر را در جهان پایه‌گذاری کرد. تغییر هندسه قدرت نیز از سوی انقلاب اسلامی در جهان رقم خورد. جمهوری اسلامی یک‌ الگوی جدید بوده و نسخه برگرفته از غرب نیست. پیاده‌سازی این نسخه ویژگی‌های مربوط به خود را دارد. قاعده‌ای که امروز جهادگران پیگیری و ایجاد کرده‌اند، قاعده‌ای است که در آن فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد جهاد خدمت تحقق پیدا کرده است. امروز نیز تنها راه پیروزی بر غرب و حل مشکلات توسل به این فرهنگ‌ است. 

وی با بیان اینکه خود انقلاب اسلامی نیز نوعی جهاد و حرکتی جهادگونه بود، تصریح کرد: امروز در آستانه رویداد بزرگ انتخابات قرار داریم و مردم ایران باید در این روز قدرت نرم تولید کرده و انقلاب اسلامی را شتاب دهند تا این الگو مورد عنایت ملت‌های جهان قرار گرفته و با تکثیر آن زمینه تمدن‌سازی انقلاب فراهم شود. امیدواریم رویداد جشنواره ملی جهادگران در سال‌های آتی نیز با قدرت و قوت هرچه بیشتر برگزار شود.

یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم، بخش دوم برنامه تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی جهادگران با حضور مسئولان حاضر برگزار شد.

انتهای پیام
captcha