دانش‌آموزان حافظ انقلاب الگوی مسئولان هستند
کد خبر: 4197922
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
حسین تاریخی:

دانش‌آموزان حافظ انقلاب الگوی مسئولان هستند

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه حضور دهه هشتادی‌ها در مدرسه و نگهداری آنها از نظام و انقلاب ستودنی است گفت: مشاهده این دانش‌آموزان برای ما مسئولین هم انرژی آفرین است و هم برای ما الگو هستند.

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با نمایشگاه «مدرسه انقلاب» بیان کرد: 14 بهمن نمایشگاه «مدرسه انقلاب» به صورت رسمی افتتاح شد و امسال حدود 20 هزار نمایشگاه «مدرسه انقلاب» برگزار می‌شود. امسال تفاوتی که نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد این است که تنوع برنامه «مدرسه انقلاب» گسترش ویژه‌ای پیدا کرده است. این نمایشگاه به صورت غرفه‌ای است و به روایت دیروز، امروز و فردای ما با محوریت استعمار، استقلال و امید می‌پردازد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا مدارسی که ظرفیت لازم برای برپایی نمایشگاه ندارند را بتوانیم با اتکا به قالب‌‌های متنوع دیگر مانند تئاتر، جشن، اتاق‌های فرار و جشنواره‌های فرهنگی هنری، پرشور و حرارت کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند در دهه فجر امسال یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی را زنده نگه‌ دارند.

تاریخی با اشاره به علت انتخاب مدرسه فرهنگ(شهید مرادی) به عنوان مکان افتتاحیه جشنواره بیان کرد: برای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهید فائزه رحیمی که سال‌های نه چندان دور دانش‌آموز مدرسه و از دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی بوده است؛ افتتاحیه نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در مدرسه فرهنگ(شهید مرادی) برگزار شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه حضور دهه هشتادی‌ها در مدرسه و نگهداری آنها از نظام و انقلاب واقعاً ستودنی است گفت: شاید باور اینکه دانش‌آموزی با این رده سنی در این شرایط با این قوت شروع به روایت انقلاب می‌کند برای بسیاری توهم یا دور از ذهن باشد ولی وقتی در مدرسه قرار می‌گیریم و دانش‌آموزان را می‌بینیم، انگیزه مضاعفی پیدا می‌کنیم که این نظام و انقلاب باقوت مسیر خود را ادامه می‌دهد و چه بسا دیدن این بچه‌ها برای ما مسئولین هم انرژی آفرین است و آنها برای ما الگو هستند.

وی در پایان گفت: امیدوارم امسال با کارهایی که در حال انجام است بتوانیم محیط مدرسه را بانشاط‌تر کنیم و امید بیشتری را رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha