مشارکت 100 شهر از کشورهای مختلف در مراسم روز جهانی غزه
کد خبر: 4198200
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

مشارکت 100 شهر از کشورهای مختلف در مراسم روز جهانی غزه

براساس اعلام مدیر کمپین همبستگی با فلسطین، بیش از 100 شهر از انگلستان و حدود 60 کشور دیگر در مراسم روز جهانی غزه شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، بن جمال، مدیر کمپین همبستگی با فلسطین در انگلستان، 17 فوریه را به عنوان دومین دوره روز جهانی اقدام برای غزه اعلام کرد.

بن جمال در جریان تظاهرات اعتراضی علیه اشغالگری اسرائیل در لندن گفت که 17 فوریه دومین «روز اقدام» بین‌المللی برای نوار غزه خواهد بود.

وی افزود: مردم در بیش از 100 شهر انگلیس و حدود 60 کشور جهان در روز مقرر، برای ابراز همبستگی با فلسطین و درخواست آتش بس راهپیمایی برگزار خواهند کرد.

این در حالی است که تظاهرات و رویدادهای حمایت از مردم فلسطین در بسیاری از پایتخت‌های جهان در اعتراض به تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته ادامه دارد.

شایان ذکر است که اولین روز جهانی اقدام برای غزه در 13 ژانویه برگزار شد و شاهد مشارکت گسترده مردمی در بیش از 120 شهر در انگلستان و حدود 45 کشور بود.

جنبش جهانی حامی فلسطین در آن زمان خواستار آتش بس در نوار غزه و پایان محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی شد.

برای صد و بیست و دومین روز متوالی، رژیم اشغالگر اسرائیل به عنوان بخشی از نسل‌کشی که علیه مردم نوار غزه به راه انداخته، خانه‌های مسکونی و تیم‌های پزشکی و رسانه‌ای را هدف قرار می‌دهد.

مردم نوار غزه در سایه تجاوزات مستمر و بمباران‌های خشونت‌آمیز و بی‌رویه، از یک فاجعه انسانی بی‌سابقه رنج می‌برند و بیش از 1.9 میلیون نفر در داخل نوار غزه آواره شده و بدون داشتن امکانات کافی به کمپ‌ها پناه برده‌اند.

تلفات تجاوزات مداوم به نوار غزه به بیش از 27 هزار شهید رسيده و آمار مجروحان با جراحات مختلف به بیش از 66 هزار نفر رسيده است. علاوه بر این، هزاران نفر در زیر آوار مفقود شدند و ساختمان‌ها و زيرساخت‌ها هم به شکل گسترده‌ای تخریب شده است.

انتهای پیام
captcha