تداوم عملیات حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی و شهادت ۳ رزمنده جنبش امل
کد خبر: 4198230
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
با تحولات فلسطین

تداوم عملیات حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی و شهادت ۳ رزمنده جنبش امل

حزب الله از انجام عملیات‌های جدیدی علیه مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۲ عملیات جدید را علیه موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵ عصر دوشنبه، ۵ فوریه ۲۰۲۴ پادگان یفتاح را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به صورت مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۳۵ عصر دوشنبه ۵ فوریه ۲۰۲۴ برای دومین بار موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا و مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و به صورت مستقیم به آن آسیب زدند.

پیش از این نیز طی روز جاری حزب‌الله لبنان در ۲ عملیات جداگانه موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در مزارع اشغالی شبعا و موضع صهیونیستی «السماقه» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا و مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده بود.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی در روز جاری به ۴ عملیات می‌رسد.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «میس الجبل» و اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «شیحین» و «الجبین» در جنوب لبنان را بمباران کردند.

کمی پیش‌تر نیز اتاق عملیات مرکزی نیروهای امدادی یگان «کشافه الرساله الاسلامیه» با صدور بیانیه‌ای از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ۲ آمبولانس لبنانی در جنوب این کشور خبر داد. این نهاد امدادی در بیانیه خود تاکید کرد که ۲ خودرو آمبولانس وابسته به این نهاد در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی هدف گرفته شده‌اند، اما خوشبختانه کسی در این حمله‌ها آسیب ندیده است.

تداوم عملیات حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی

تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به حمله‌های وحشیانه خود به منطقه‌های مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد.

در نتیجه حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در منطقه «الحکر» واقع در «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه ۴ فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن یکی از مدرسه‌های وابسته به آژانس آنروا سازمان ملل متحد یک فلسطینی دیگر را به شهادت رساندند و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که پیکر ۱۷ شهید فلسطینیِ حمله‌های بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف شهر خان‌یونس به بیمارستان‌های این شهر منتقل شده است.

جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی به سوی خانه‌های شهروندان فلسطینی در پیرامون مجتمع درمانی «ناصر» در خان‌یونس آتش گشودند.

همچنین جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی ۲ مدرسه «قندیله» و «حیات» در اردوگاه خان‌یونس را که محل اسکان صدها آواره فلسطینی هستند محاصره کرده‌اند.

هلال احمر فلسطین گزارش داد که نظامیان اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی رئیس و مدیر اداری بیمارستان «امل» خان‌یونس وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین را بازداشت و به محل نامشخصی منتقل کرده‌اند.

تداوم عملیات حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی

شهادت ۳ رزمنده جنبش «امل» لبنان

جنبش گروه‌های مقاومت لبنان «امل» با صدور بیانیه‌ای از شهادت ۳ تن از رزمندگان این جنبش در درگیری‌های مرزی با ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور خبر داد.

جنبش امل اعلام کرد که حسن حسین سکیکی (شمران) متولد سال ۱۹۹۶ میلادی در «عین بعال»، جعفر امین اسکندر (افواج) متولد سال ۱۹۹۱ میلادی در «رشکنانیه» و حسین علی عزام (ابو زهرا) متولد سال ۱۹۹۴ میلادی در «صدیقین» ۳ رزمنده‌ای هستند که در جریان انجام وظیفه ملی و جهادی خود در دفاع از لبنان و جنوب این کشور به شهادت رسیده‌اند.

این جنبش در ادامه بیانیه خود بر باقی‌ماندن بر عهد خود در جان‌فشانی برای مرزهای لبنان با هر بهایی تاکید کرد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان عصر روز گذشته گزارش داد که جنبش امل عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی انجام داده است.

تداوم عملیات حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ۲ آمبولانس در لبنان

اتاق عملیات مرکزی نیروهای امدادی یگان «کشافه الرساله الاسلامیه» با صدور بیانیه‌ای از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ۲ آمبولانس لبنانی در جنوب این کشور خبر داد.

بر اساس این بیانیه پس از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک‌های «الجبین» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان نیروهای امدادی به انجام عملیات امداد و نجات در این منطقه‌ها اقدام کردند و یک فرد زخمی را نیز به بیمارستانی در منطقه «صور» منتقل کردند.

این نهاد امدادی در بیانیه خود تاکید کرد که ۲ خودرو آمبولانس وابسته به این نهاد در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی هدف گرفته شده‌اند، اما خوشبختانه کسی در این حمله‌ها آسیب ندیده است.

این نخستین باری نیست که نیروهای امدادی لبنانی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مورد هجوم واقع می‌شوند و پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله‌های خود به جنوب لبنان، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های این منطقه‌ها را هدف قرار داده بود.

تداوم عملیات حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی

گفت‌وگوی ولیعهد عربستان با وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات غزه

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی در ریاض با وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در آغاز سفر منطقه‌ای خود به ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار به رایزنی درباره مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پایان داده به بحران غزه پرداختند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن و بن سلمان همچنین در مورد نیاز به کاهش تنش منطقه‌ای از جمله توقف حملات حوثی‌ها (انصارالله) در دریای سرخ با یکدیگر گفت وگو کردند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در اولین مقصد در دور جدید سفر منطقه‌ای خود به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) برای رایزنی درباره جنگ غزه وارد عربستان سعودی شده است.

این پنجمین سفر بلینکن به منطقه از زمان آغاز جنگ‌ میان اسرائیل و حماس، در بحبوحه حملات آمریکا به گروه‌های مقاومت در سراسر سوریه، عراق و یمن در پاسخ به حمله پهپادی در اواخر ژانویه در اردن است که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها تن شد.

واشنگتن در این بحبوبه تلاش می‌کند تا مذاکرات در مورد توافق عادی سازی روابط میان عربستان و (رژیم) اسرائیل را پیش ببرد و همچنین در حال رایزنی برای نحوه حکومت در غزه پس از جنگ است.

بلینکن همچنین قرار است اواخر این هفته از مصر، قطر و تل آویو بازدید کند و برای پیشبرد گفت وگوهای مصر و قطر با حماس برای دستیابی به توافق بر سر آزادی اسرای اسرائیلی تلاش کند.

تداوم عملیات حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات

مقاومت اسلامی عراق دوشنبه شب از حمله پهپادی خود به شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: مجاهدان مقاومت اسلامی عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر و در پاسخ به قتل عام رژیم صهیونیستی علیه مردم ما در غزه، امروز دوشنبه هدفی را در ایلات اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق در پایان بیانیه خود بر ادامه ضربات خود علیه دشمنان تأکید کرده است.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن های رژیم تل‌آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است.

در این بین، گروه مقاومت اسلامی عراق با هدف قرار دادن بیش از یک‌ صد باره پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.

تداوم عملیات حزب الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی

عضو جهاد اسلامی: ارتش اسرائیل در غزه به بن‌بست رسیده است

علی ابو شاهین، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین دوشنبه شب گفت که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به بن‌بست رسیده است.

علی ابوشاهین گفت: کوچاندن فلسطینیان رویایی است که هر صهیونیستی به دنبال تحقق آن است.

وی با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به بن‌بست رسیده است، افزود: دنیا اکنون به دنبال راه خروجی برای (رژیم) اسرائیل می‌گردد نه برای غزه.

این عضو ارشد جهاد اسلامی، گفت: اعتمادی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نداریم و دولت جو بایدن همچنان از رژیم صهیونیستی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha