مدرسه خط استمرار انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4198258
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
احمد محمودزاده:

مدرسه خط استمرار انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» گفت: حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب از سوی دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ به همین دلیل مدرسه خط استمرار انقلاب اسلامی است.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با برپایی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در مدارس غیردولتی بیان کرد: نمایشگاه «مدرسه انقلاب» یکی از بسترهای انتقال تجربه‌ها و مفاهیم تاریخی است که از سوی دانش‌آموزان روایتگری می‌شود و دانش‌آموزان با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی و آنچه بر نظام گذشته است این مطالب را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: هزار و 358 مدرسه غیردولتی و هیئت‌امنایی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» را برگزار کردند. این نمایشگاه از ابتکاراتی است که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی شکل‌ گرفته است. بسیاری از افرادی که امروز مسئولیت دارند محصول اتحادیه انجمن‌های اسلامی هستند و من نیز در دورانی که دانش‌آموز بودم چند سالی در دبیرستان دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بودم.

محمودزاده افزود: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌ هر کشور، نیروی انسانی است و نیروی انسانی در همین مدارس تربیت می‌شود و استمرار و تداوم انقلاب اسلامی توسط دانش‌آموزان رخ خواهد داد؛ همچنین حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب توسط دانش‌آموزان انجام می‌پذیرد. به همین دلیل مدرسه خط استمرار انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از راه‌های تربیت نیروی انسانی در کنار کلاس‌های آموزشی، درسی و پرورشی که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد، حضور دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی است که اتحادیه انجمن‌های اسلامی یکی از آنهاست. اتحادیه می‌تواند در موضوع تربیت نقش ویژه‌ای را ایفا کند. ما همچنان در تلاش هستیم تا بتوانیم در این مسیر دانش‌آموزان خوبی مثل این شهید بزرگوار فائزه رحیمی در مکتب انقلاب اسلامی و شهدا تربیت کنیم.

وی در پایان افزود: هر آنچه در طول انقلاب اسلامی و قبل از آن اتفاق افتاده باید در قالب همین نمایشگاه‌ها به دانش‌آ‌موزان انتقال دهیم تا دانش‌آموزان بیشتر با انقلاب اسلامی آشنا شوند. مسیر آینده از سوی دانش‌آموزان رقم خواهد خورد؛ باید از این راه، آینده آنها را مدیریت و هموار کنیم.

مدرسه خط استمرار انقلاب اسلامی است

انتهای پیام
captcha