سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان
کد خبر: 4198351
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، امسال ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و همچنین در راستای تولید برق، پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت که ۲۰۰ پنل خورشیدی برای لرستان در نظر گرفته شده است.

نعمت‌الله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نعمت‌الله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، 17 بهمن‌ماه، در همایش توانمندی‌های تولیدات صنایع بروجرد که به مناسبت ایام‌الله دهه  فجر در کانون بسیج این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از معضلات ما در حوزه تولید، موانعی است که در بروکراسی اداری رخ داده و بخشی از صنایع ما از چرخه تولید خارج و بر آمار بیکاری اضافه شده و در نهایت تولید کم شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفت، راه‌اندازی قرارگاه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که در استان‌ها و از جمله لرستان ایجاد شده که موانع تولید صنایع را دنبال کنیم، به‌طوری که در گام اول عارضه‌یابی و در گام بعدی رفع مانع شوند.

باقری با اشاره به اینکه اگر جایی نیاز باشد به‌عنوان ترک‌ فعل برخورد می‌کنیم تا کار انجام شود و این واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگردند، تصریح کرد: یک کار خوب در بروجرد ایجاد قرارگاه شهرستانی بود که با توجه به اینکه بخش عظیمی از صنایع استان در بروجرد است، این قرارگاه در این شهرستان ایجاد شده و باید این برنامه توسعه داده شود و هرچه در سرشاخه‌ها ورود کنیم، موانع تولید برطرف می‌شود‌.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: طی یک سال قبل ۳۰۰ کارخانه عارضه‌یابی و ۱۶۰ مانع برطرف شد که منجر به رفع موانع ۴۵ کارخانه شد و بیش از یک‌ هزار و ۲۰۰ تثبیت شغل و ۲۵۰ شغل جدید ایجاد شده که این کار باید توسعه داده شود و مجموعه سپاه و اقتصادی استانداری وارد کار شوند و این کار قرارگاه بروجرد به‌عنوان ایده‌نو در سایر شهرستان‌ها ایجاد شود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش از جنگ نرم و فرهنگی صحبت و از جهاد تبیین سخن گفتند و در حوزه اقتصادی و رشد تولید وقتی رهبری از سال ۹۵ مدام هر ساله این را به مسئولان گوشزد می‌کند نشان از اهمیت این موضوع دارد.

باقری اظهار کرد: دشمن تلاش کرد در حوزه‌های مختلف به کشور ضربه بزند و در هر بخشی وارد شد تا اینکه به بخش اقتصادی رسید و امروز یکی از جاهایی که دشمن سرمایه‌گذاری می‌کند، اقتصاد است و اگر از همان زمان وارد می‌شدیم امروز این همه مشکل نداشتیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: از سال ۹۵ رهبری استارت اقتصاد مقاومتی را زد و باید توجه داشت که تولید با ایجاد صنایع بزرگ به‌دست نمی‌آید و بهترین راه مقابله با توطئه دشمن توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، امسال ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و همچنین در راستای تولید برق، پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت که ۲۰۰ پنل خورشیدی برای لرستان در نظر گرفته شده است.

باقری تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های داخلی بسیار مهم بوده و لرستان در منابع اولیه ممتاز است، به‌طوری که امروز دیدیم از لاشه‌های معدن‌ها تولیدات بسیار خوبی را خلق می‌کنند و استفاده از دانش و نخبگان نوجوانان موضوعی است که رهبری به آن اشاره کردند که امروز در حوزه عارضه‌یابی در قرارگاه اتفاق می‌افتد و جهش تولید ملی و برخورداری از نگاه انقلابی، لازمه کار است و باید توجه داشت که یکی از مشکلات بروکراسی اداری است و اگر جهادی و انقلابی پای کار نباشیم، مشکلی حل نمی‌شود و امروز مشکلات جامعه با کار جهادی برطرف می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: باید دست تولیدکننده را بوسید و حمایت کرد تا موفق شوند و ستاد تسهیل باید حمایت‌های مالی لازم را داشته باشد تا شاهد توسعه آن‌ها باشیم و از سال ۹۵ مقام معظم رهبری فرامین را در مورد تولید فرمودند که اگر از همان زمان این موضوع رفع موانع تولید بود، امروز هیچ واحدی تعطیل نمی‌شد.

انتهای پیام
captcha