اولین همایش «شباب‌القرآن» در بندرانزلی برگزار شد
کد خبر: 4198743
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
به همت خانه قرآن

اولین همایش «شباب‌القرآن» در بندرانزلی برگزار شد

معاون مؤسسه خانه قرآن حضرت زهرا(س) بندرانزلی گفت: اولین همایش «شباب‌القرآن» با حضور حافظان قرآن و والدین آنها در این مؤسسه برگزار شد.

همایش شباب القرآن در انزلی

جمشید بذربخش، معاون مؤسسه خانه قرآن حضرت زهرا(س) بندر انزلی در حاشیه برگزاری همایش «شباب‌القرآن» در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: اولین همایش «شباب القرآن» با حضور و اجرای برنامه حافظان قرآن پنج گروه آموزشی این طرح در نمازخانه مؤسسه برگزار شد.

وی با بیان اینکه همایش شباب القرآن فرصتی برای نمایش آموخته‌ها و توانمندی‌های حافظان خانه قرآن به خانواده‌ها و مسئولین بود، افزود: در این همایش حافظان گروه‌های مختلف و خانواده‌هایشان با یکدیگر آشنا شده و از میزان استعداد، توانمندی و پیشرفت سایر قرآن‌آموزان مطلع شدند و برخی از مسئولان شهرستانی نیز با دیدن اجرای زیبای قرآن‌آموزان شرکت‌کننده، میزان اثرگذاری این طرح آموزشی را از نزدیک مشاهده کردند.

معاون مؤسسه خانه قرآن حضرت زهرا(س) تأکید کرد: برنامه امروز مختص به شرکت‌کنندگان در طرح و خانواده‌هایشان بود اما تلاش داریم به زودی همایش بعدی را با حضور دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی برگزار کنیم تا موجبات تشویق آنان برای پیوستن به این حرکت عظیم قرآنی فراهم شود.

بذربخش گفت: سنین شرکت‌کنندگان طرح شباب القرآن بین ۵ تا ۱۵ سال بوده و در این طرح علاوه‌بر آموزش تخصصی تلفظ صحیح حروف و کلمات قرآن به همراه حفظ، ترجمه آیات و مجموعه‌ای از مفاهیم قرآن به روش پرسش و پاسخ آموزش داده و در پایان هر جلسه آموزشی مسابقه‌ای برگزار و به نفرات برتر جوایز نقدی اهدا می‌شود.

بذربخش تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور یکی از والدین به همراه قرآن‌آموزان در هر جلسه الزامی است، والدین نیز به طور غیر مستقیم از مطالب آموزشی بهره برده و امید می‌رود که تعدادی از اولیای قرآن‌آموزان نیز حافظ قرآن شوند.

معاون مؤسسه خانه قرآن حضرت زهرا(س) بندر انزلی با اشاره به اینکه اولین دوره طرح شباب القرآن در تیرماه سال‌جاری  آغاز شده، گفت: با توجه به استقبال خانواده‌ها تاکنون پنج کلاس در پنج مقطع زمانی تشکیل و راه‌اندازی شده و ان‌شاءالله راه اندازی کلاس‌های جدید به این روش در دستورکار آموزشی خانه قرآن قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha