نگاهی به زندگی مرحوم طباطبایی‌پور؛ مدرس نهج‌البلاغه و خیر مدرسه‌ساز
کد خبر: 4198755
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

نگاهی به زندگی مرحوم طباطبایی‌پور؛ مدرس نهج‌البلاغه و خیر مدرسه‌ساز

مرحوم سیدمهدی طباطبایی‌پور، مدرس نهج‌البلاغه و از پیشگامان انقلاب اسلامی، منشأ خدمات متعددی در زمینه ساخت مسجد و مدرسه و تأمین مسکن برای جوانان بود.

مرحوم سیدمهدی طباطبایی‌پور، استاد نهج‌البلاغهبه گزارش ایکنا از اصفهان، سیدمهدی طباطبایی‌پور، استاد نهج‌البلاغه و از پیشگامان انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه پس از تحمل یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و امروز، ۱۹ بهمن‌ماه در باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

وی در سال ۱۳۳۰ شمسی در اصفهان به دنیا آمد، از دوران جوانی به نهضت امام خمینی(ره) پیوست و به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت. طباطبایی‌پور دارای مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی بود. 

شهردار رهنان، فرماندار سمیرم، مدیرکل بنیاد مستضعفان اصفهان، رئیس بنیاد مستضعفان کشور و معاون نخست‌وزیر وقت ایران، سرپرست بنیاد فرهنگی امام رضا(ع)، مؤسس و مدیرعامل خیریه امیرالمؤمنین(ع)، مؤسس و مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز، مؤسس و مدیرعامل خیریه اسکان زوج‌های جوان، دبیر دفتر نشر معارف نهج‌البلاغه اصفهان، عضو هیئت‌مدیره مجمع خیرین مسجدساز کشور و مدیرعامل مجمع خیریه‌های استان اصفهان از جمله سوابق و مسئولیت‌های مرحوم طباطبایی‌پور است.

او از خیرین مسجدساز و مدرسه‌ساز برجسته کشور محسوب می‌شود. ساخت ۱۰۰۱ مسجد روستایی و ساخت بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی برای زوج‌های جوان بی‌بضاعت از جمله خدمات آن مرحوم است.

طباطبایی‌پور تألیفات متعددی داشت، ‌به‌طوری که ۲۰ جلد کتاب درباره نهج‌البلاغه و امام علی(ع) به رشته تحریر درآورد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کتاب‌های «سرگذشت یک سرباز»، «گفتار امام علی(ع) در رفتار امام خمینی(ره)»، «کلیدهای خوشبختی»، «خاطرات آموزنده» و «سروده بشاگرد» اشاره کرد. 

همچنین در مراسم شب شعری که به‌مناسبت عید سعید غدیر خم در سال ۹۵ در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌ بیت(ع) اصفهان با حضور شاعران برجسته آیینی برگزار شد، از سیدمهدی طباطبایی‌پور نیز با «نشان ولایت» تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha