افزایش شمار شهدای خبرنگار/انتقاد گروه‌های فلسطینی از سکوت سازمان ملل
کد خبر: 4198774
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
تحولات فلسطین

افزایش شمار شهدای خبرنگار/انتقاد گروه‌های فلسطینی از سکوت سازمان ملل

براساس اعلام مقامات مسئول فلسطینی در نوار غزه شمار شهدای خبرنگار در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به 124 نفر افزایش یافته است؛ همچنین گروه‌های فلسطینی در نامه‌ای به سازمان ملل نگرانی خود را از سکوت مشاور این سازمان درباره هشدار نسبت به نسل‌کشی در غزه ابراز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از شهاب نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه طی گزارشی آمار جدیدی از شمار خبرنگارانی که در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به شهادت رسیده‌اند، ارائه داد.

بر اساس این گزارش با به شهادت‌رسیدن شهید «نافذ عبد الجواد» شمار شهیدان خبرنگار حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۱۲۴ نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش اسرائیل در جریان نسل‌کشی جمعی در نوار غزه ۳ هزار واحد مسکونی را در این باریکه به آتش کشیده است.

این نهاد دولتی فلسطینی تأکید کرد که بیش‌تر این واحدهای به آتش‌کشیده شده در استان‌های «غزه» و «شمال» نوار غزه قرار دارند.

کمی پیش از این نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۲۷ هزار و ۸۴۰ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها نیز به ۶۷ هزار و ۳۱۷ نفر افزایش یافته است. همچنین بر اساس اعلام این نهاد پزشکی فلسطینی، اشغالگران صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ جنایت و کشتار را علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شده‌اند که در نتیجه آن ۱۳۰ نفر شهید و ۱۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

افزایش شمار شهیدان خبرنگار در غزه به ۱۲۴ نفر

حمله موشکی گردان‌های «المجاهدین» به سدیروت

مقاومت فلسطین با وجود گذشت ۱۲۵ روز از حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد.

گردان‌های «المجاهدین» اعلام کرد که شهرک صهیونیستی سدیروت را هدف حمله موشکی قرار داده است.

رسانه‌های عبری زبان نیز اعلام کردند که آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیستی سدیروت، ناحل عوز و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که در منطقه چهارراه «الصناعه» در شهر غزه یک تانک «مرکاوا ۴» ارتش رژیم صهیونیستی را با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده است.

همچنین گردان‌های قسام از درگیری مبارزان این گردان‌ها با گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در همین منطقه و کشته و زخمی‌شدن نظامیان صهیونیست خبر داد.

گردان‌های «شهدا الاقصی» نیز اعلام کرد: با استفاده از سلاح تیربار و گلوله «آر پی جی» در درگیری شدید با نظامیان و جنگ‌افزارهای دشمن در محورهای پیشروی خان‌یونس به سر می‌بریم.

افزایش شمار شهیدان خبرنگار در غزه به ۱۲۴ نفر

عقب‌نشینی یک گردان توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی از غزه

عقب‌نشینی یگان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه در حالی ادامه می‌یابد که هیچ‌کدام از هدف‌های اعلامی از سوی این رژیم در نوار غزه محقق نشده است.

در همین راستا ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گردان توپخانه ۸۴۱۰ خود را از جریان نبردهای جاری در نوار غزه خارج کرده است.

این در حالی است که کمی پیش‌تر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گردان ۲۷۱ وابسته به یگان مهندسی رزمی را پس از هفته‌ها نبرد در خان‌یونس در جنوب نوار غزه از این باریکه خارج کرده است. پیش از این نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تیپ پنجم ذخیره ارتش این رژیم از نوار غزه خارج شده و تیپ «چتربازان ۶۴۶» در خان‌یونس باقی خواهد ماند.

افزایش شمار شهیدان خبرنگار در غزه به ۱۲۴ نفر

زخمی شدن 12 نظامی صهیونیست در 24 ساعت گذشته

ارتش رژیم صهیونیستی طی گزارشی آمار جدیدی از تلفات نظامیان خود در جریان نبردهای جاری با مقاومت فلسطین در غزه ارائه کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در نبرد میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در غزه، ۱۲ نظامی دیگر صهیونیست به دست مبارزان مقاومت فلسطین زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۲۸۴۰ نظامی صهیونیست از سوی مبارزان مقاومت فلسطین زخمی شده‌اند که ۱۳۱۴ نفر از آنان در جریان حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه آسیب دیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۳۴۷ نظامی صهیونیست زخمی‌شده در جنگ غزه همچنان در حال درمان هستند و حال ۲۵ نفر از آنان نیز وخیم است.

علاوه بر این بر اساس گزارش ارتش رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌های جاری در نوار غزه ۵۴۵ نظامی صهیونیست در نتیجه حادثه‌های عملیاتی، آتش خودی و استفاده نادرست از سلاح و مهمات آسیب دیده‌اند.

این آمار در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش گذارد.

افزایش شمار شهیدان خبرنگار در غزه به ۱۲۴ نفر

انتقاد گروه‌های فلسطینی از سکوت سازمان ملل درقبال نسل کشی درغزه

گروه‌های فلسطینی در نامه‌ای نگرانی خود را از سکوت مشاور سازمان ملل و خودداری وی از هشدار درباره نسل‌کشی در غزه ابراز و لزوم عملکرد مؤثر و بدون جانبداری وی در انجام وظایفش را گوشزد کردند.

در همین رابطه روزنامه گاردین نوشت: گروه‌های پیشتاز مدافع حقوق بشر در فلسطین، مشاور ویژه سازمان ملل در امور جلوگیری از نسل‌کشی را به ناتوانی در انجام وظایف خود متهم کرده‌اند. این اتهام پس از آن مطرح شد که آلیس وایریو ندریتو (Alice Wairimu Nderitu) تنها یک بیانیه درباره جنگ غزه که باعث شهادت بیش از 27 هزار فلسطینی شده منتشر کرده و در سایر مواقع بیشتر از رژیم اسرائیل حمایت کرده است.

شانزده گروه فلسطینی از جمله نهاد شورای حقوق بشر فلسطین روز چهارشنبه در نامه‌ای به آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل از نبود آشکار هر گونه اقدامی در واکنش به جنایت علیه فلسطینی‌ها در غزه انتقاد کردند و گفتند این موضوع درباره اقدام مؤثر و بدون سوگیری مشاور ویژه سازمان ملل در انجام وظایف خود، نگرانی‌های جدی را برانگیخته است.

این گروه‌ها، ندریتو را به تخطی از انجام وظایفش در هشدار دادن درباره نسل‌کشی متهم کردند و گفتند که وی در بیان آنچه در غزه رخ داده است، قصور آشکاری داشته است.

در نامه گروه‌های فلسطینی همچنین آمده است که ندریتو و دفتر متبوعش تعاملی با گروه‌های فلسطینی ندارند. وی به لغو نشست‌ها و خودداری از واکنش به نگرانی‌ها و شرکت در نشست‌های رسمی سازمان ملل با عنوان تهدید نسل‌کشی در غزه متهم شده است.

انتهای پیام
captcha