حوزه فرهنگ و هنر در دولت جدید، در اولویت همه بخش‌ها است
کد خبر: 4198779
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
وزیر ارشاد

حوزه فرهنگ و هنر در دولت جدید، در اولویت همه بخش‌ها است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن تلاش می‌کند که جوان‌های عزیز دهه هشتاد و نودی را نسبت به آرمان‌های اصیل ایرانی بیگانه کند. فرهنگ و هنر در بودجه سال جدید، در اولویت همه بخش‌ها است. فرعی نیست‌، در کنار سایر حوزه ها نیست؛ بلکه در اولویت است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین پایانی عملیات ساختمانی خانه هنرمندان خوزستان و بهره‌برداری اولیه عصر امروز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن با حضور وزیر ارشاد در اهواز برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین، گفت: در عید بعثت، مهم‌ترین روز تاریخ بشریت توفیق داریم در کربلای ایران خوزستان عزیز باشیم. در ایام الله دهه فجر و آغاز چهل و ششمین بهار انقلاب اسلامی هستیم. یاد امام و شهدا را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به مطالبات نمایندگان انجمن‌های هنری استان که در بخش نخست این آیین، بین شد، گفت: جلسه مغتنمی بود و توفیق یافتیم که‌ مطالبات نمایندگان گروه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی و ادبی استان را از نزدیک شنوا باشم. نکات بسیار خوبی گفته شد. مطالبات دقیق و درست است. همه‌ نواقص را می‌پذیریم. ما در یک وضعیت ویژه‌ای کار را در این دولت شروع کردیم

اسماعیلی گفت: می‌توان ساعت‌ها در مورد تاریخ و تمدن خوزستان سخن گفت. اینجا تاریخ چند هزار ساله متعالی دارد؛ قبل از اسلام کانون علم وفرهنگ و هنر و دانش بود و ‌با ورود اسلام عزیز، ایرانیان مشتاقانه به استقبال آموز‌ه‌های آسمانی این دین الهی قدم برداشتند. دانشمندان ایرانی برجستگان علوم اسلامی در رشته‌های مختلف شدند و در سایه سار اسلام، علم را جلو بردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه ما در استان‌ها به یک جهش بالا نیاز داریم، افزود: امسال داریم این کار را شروع می‌کنیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ محدودیتی در حمایت از محتوای فاخر در همه بخش‌ها ندارد. ما با همه قوا در خدمت شما هستیم.

وی اعلام کرد: همه دفاتر سینمایی تا عید در کشور تجهیز خواهند شد. برای این کار، ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه قرارگاه شهید آوینی در معاونت استان‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است، ادامه داد: این قرارگاه برای هر بخش اعم از حوزه‌های نمایش، تجسمی، ادبیات و شعر، مد ولباس فعالیت‌های مساجد و فعالیت‌های قرآنی میز گذاشته است. قرار نیست بدون برنامه برای کاری هزینه‌ای بشود.

‌وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: این قرارگاه تشکیل شده است. ما برای امسال، هزار میلیارد تومان برای تولیدات فرهنگی هنری قرار دادیم که 500 میلیارد تومان آن این ماه در استان‌ها تخصیص پیدا کرده است. به دنبال یک جریان جدید تولید محتوا هستیم.

وی تأکید کرد: همه اهالی فرهنگ و هنر ماموریت بزرگی دارند و آن ایجاد امید به آینده و افتخار به گذشته است‌. دشمن در این نقطه در حال عملیات است. دشمن تلاش می‌کند که جوان‌های عزیز دهه هشتاد و نودی را نسبت به آرمان‌های اصیل ایرانی بیگانه کند. در جشنواره فیلم فجر امسال، ما به این موضوع توجه کردیم و افتخارات این مردم را به تصویر درآوردیم؛ شهید همت، شهید کاظمی، شهید شیرودی، شهدای کربلا و روزهای حماسه و خون دهه شخصت. ما در همه این زمینه‌ها تولیدات محتوایی داریم. امروز در حوزه جمعیت، نیازمند تولید محتوای فاخر هستیم. خواهش من از هنرمندان این است که به تولید محتوای عمیق و عریق ایرانی اسلامی خود ادامه بدهند.

اسماعیلی در پایان عنوان کرد: فرهنگ و هنر در دولت جدید، فرعی و در کنار سایر حوزه‌ها نیست؛ بلکه در اولویت همه بخش‌ها قرار دارد. رهبر انقلاب فرمودند: «فرهنگ مانند هوا است.» هوا برای همه موجودات یک امر حیاتی است و حوزه فرهنگ و هنر چنین وضعیتی دارند. پیشنهادهای ارائه شده بررسی و جمع بندی می‌شود. در تهران جلسه‌ای با آقای منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهیم داشت و مصوبات آن طی ده روز اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha