رادیو قرآن 40 ساله شد + عکس
کد خبر: 4199140
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
در «فجر نور» ویژه‌برنامه رادیو قرآن اجرا شد

رادیو قرآن 40 ساله شد + عکس

«فجر نور» عنوان ویژه‌برنامه رادیو قرآن به مناسبت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالروز تأسیس رادیو قرآن بود که روی آنتن شبکه رادیویی قرآن رفت.

انقلاب اسلامی 45 ساله شد و رادیو قرآن 40سالهبه گزارش ایکنا، «فجر نور» عنوان ویژه‌برنامه شبکه رادیویی قرآن به مناسبت راهپیمایی 22 بهمن امروز یکشنبه و دقایقی پس از آغاز رسمی راهپیمایی پُرشکوه این جشن ملی، بر روی آنتن رادیو قرآن رفت.

این ویژه‌برنامه پوشش زنده راهپیمایی 22 بهمن از محل استقرار واحد سیار شبکه رادیویی قرآن در خیابان آزادی با اجرای غلامرضا احمدی و مهدی صفری بود.

«فجر نور» را محبوبه کلانتر تهیه و مهدی اکبری(عمواکبری) مجری بخش کودک و نوجوان این ویژه‌برنامه بود، خانم شاهچراغ به عنوان گزارشگر این برنامه در میان تظاهرکنندگان در فواصل مختلف به تهیه گزارش پرداخت و نیما غفارزاده به عنوان مدرس و کارشناس برنامه در میز  جشنواره قرآنی 100 در میان برخی از کودکان و نوجوانان حاضر در راهپیمایی مسابقه قرآنی برگزار کرد.

در آغاز این ویژه‌برنامه، محمدحسین قصری‌زاده؛ قاری جوان و ممتاز به قرائتی آیاتی از سوره مبارکه «اسراء» پرداخت، همچنین حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای؛ قاری بین‌المللی نیز در بخش دیگری از برنامه، همان آیات سوره مبارکه «اسراء» که فراز معروف آن «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» بود، قرائت کرد.

مهدی اکبری(عمواکبری) نیز با تعدادی از کودکان و نوجوانانی که در جلوی جایگاه استقرار شبکه رادیویی قرآن گرد آمده بودند، به شکل همخوانی سرودهای انقلابی را همخوانی کرد.

محمدحسین سبزعلی؛ قاری پیشکسوت هم که از جمله راهپیمایان مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود، با حضور در جایگاه، تنها آیه «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» را تلاوت کرد.

حسین خیراندیش، متخصص طب سنتی که پژوهش‌هایی پیرامون مباحث علمی قرآن در باب طب اسلامی به انجام رسانده است در ادامه برنامه با حضور در جایگاه استقرار شبکه رادیویی قرآن به مواردی در باب تغذیه و به ویژه تغذیه در ماه رمضان پرداخت و پاسخگوی برخی پرسش‌های راهپیمایان 22 بهمن بود. 

از جمله گزارش‌های مردمی که شاهچراغ؛ گزارشگر رادیو قرآن،  آن را به روی آنتن فرستاد، گفت‌و‌گو با دو بانوی شرکت‌کننده در این مراسم بود؛ آنها فرهنگی و مدیران دو مدرسه از مناطق محروم بودند که بنا به گفته خودشان برای ادای دین به انقلاب اسلامی و لبیک به دعوت رهبر انقلاب در این راهپیمایی شرکت کرده بودند تا یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز زنده نگه دارند.   

از جمله دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه حضور اعضای مدرسه تلاوت «بلاغ‌المبین» به سرپرستی سعید خیری بود که برخی از نوجوانان این مدرسه در مسابقه جشنواره قرآنی 100 شرکت کردند و عده دیگری از آنها نیز در قالب همخوانی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

سیدعلی‌اکبر حیدری، نوجوان مخترع که حائز رتبه‌های برتر از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده بود نیز با حضور در غرفه شبکه رادیویی قرآن به توضیح در مورد اختراع جدیدش که قادر است صوت هر انسانی را تبدیل به نور و قابل رؤیت برای صاحب صدا و سایرین کند، پرداخت. او که در زمینه فیزیک به توفیقات علمی فراوانی دست یافته بود، یکی از رموز موفقیت خود را در زمینه درس فیزیک، نگاه قرآنی داشت که به این علم دارد و گفت: نیاز به این نیست که حتماً دنبال فرضیه علمی برای اثبات پدیده‌های علمی باشیم، بلکه تنها با رجوع به قرآن و به ویژه سوره‌های سجده، یونس و انبیا که اشاراتی در باب صوت و نور دارند، به نتایجی رسید.  

در بخش دیگری از گزارش‌های مردمی شبکه رادیویی قرآن به مناسبت راهپیمایی 22 بهمن، گزارشگر برنامه به سراغ دو جانباز جنگ تحمیلی رفت که یکی از آنها گفت: هر سال باید در این راهپیمایی شرکت کرد تا با امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید بیعت و میثاق کرد. آنچه که موجب زنده ماندن محرم و صفر هر ساله شده است،  به جهت برگزاری هر ساله مراسم مخصوص این دو ماه شده است و باید با برگزاری پرشور مراسم 22 بهمن نگذاریم که این مناسبت مهم ملی فراموش شود. 

گروه همخوانی محمد رسول‌الله(ص) به سرپرستی رحیم قربانی، مسئول قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ نیز با حضور در غرفه شبکه رادیویی قرآن، سرود «ایرانم» را برای نخستین‌بار اجرا کرد.

همچنین  با توجه به چهلمین سالگرد تأسیس شبکه رادیویی قرآن، برنامه‌هایی ویژه این مناسبت نیز اجرا شد و مهدی صفری نیز اعلام کرد که امشب جشن سالروز تأسیس رادیو قرآن ساعت 19 از رادیو قرآن به شکل زنده پخش می‌شود. 

انتهای پیام
captcha