گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در عربستان
کد خبر: 4199357
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در عربستان

مراسم شکوهمند روز ملی و جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقامات سعودی و ایرانی از وزارت خارجه و شماری از مسئولان دولتی، فرهنگی و رسانه‌ای ایران و عربستان، سفرا و دیپلمات‌های مقیم این کشور در ریاض برگزار شد.  

به گزارش ایکنا از عربستان، مراسم شکوهمند روز ملی و جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران با حضور معاون امیر منطقه ریاض، معاون تشریفات وزیر خارجه عربستان سعودی، مدیران و مقامات وزارت خارجه، تنی چند از مقامات نظامی محل، جمعی از مقامات دولتی، فرهنگی و رسانه‌ای ایران و عربستان،  سفرا و دیپلمات‌های مقیم عربستان و نمایندگان سازمان‌های منطقه‌ای در «کاخ فرهنگ» منطقه «حی السفارات» شهر ریاض برگزار شد.  
در  این مراسم،  علیرضا عنایتی، سفیر کشورمان به ترسیم چارچوب سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و اضافه کرد: کشورهای منطقه می‌توانند با تشکیل یک مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای بنای کار بلندمدتی را در منطقه پی‌ریزی کنند. 
عنایتی با اشاره به مناسبات ایران و عربستان طی ۶ ماه گذشته تأکید کرد که این روابط با سرعت و دقت به پیش می‌رود و جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بنای همکاری مستحکم با پادشاهی عربستان جدی است. 
سفیر ایران در ادامه با محکومیت اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی در مواجهه با نسل‌کشی فلسطینیان تأکید کرد. 

گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در عربستان
در  این مراسم گروه موسیقی سنتی «سروش مولانا» به اجرای قطعاتی از موسیقی فاخر ایرانی پرداخت. همچنین در حاشیه سالن برگزاری مراسم قطعاتی از صنایع دستی و اقلام فرهنگی سنتی کشورمان از جمله قلمکاری، میناکاری، تصاویر دیدنی از ایران و فرش‌های ایرانی نیز به نمایش درآمد. 
این اولین برنامه روز ملی کشورمان در ریاض بعد از سرگیری روابط دو کشور است.

گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در عربستان

انتهای پیام
captcha