درخشش ۲ بانوی چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن بسیج
کد خبر: 4199370
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

درخشش ۲ بانوی چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن بسیج

مرحله کشوری سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع) بسیج با حضور ۵ نماینده از چهارمحال‌وبختیاری در شهر مقدس قم برگزار شد که ۲ بانوی استان حائز عناوین برتر در این دوره از مسابقات شدند.

مسابقات قرآن بسیج

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم رئیسی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به درخشش 2 بانوی قرآنی استان در مرحله کشوری سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج، اظهار کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد که پس از اعلام نتایج نهایی، «فاطمه اسدی» در قرائت ترتیل بالای ۱۶ سال به رتبه دوم دست یافت؛ همچنین «فاطمه رئیسی» در قرائت ترتیل زیر ۱۶ سال حائز رتبه سوم کشوری شد.

وی با ذکر اینکه در مجموع پنج نماینده از استان در مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآن بسیج حضور داشتند، ادامه داد: «زهرا اقبالی» در رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم و نیز «زهرا طاهری» و «محمد سهرابی» در رشته حفظ و ترجمه چهل حکمت نهج‌البلاغه دیگر نمایندگان استان در این رویداد قرآنی بودند.

رئیسی در خصوص تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن بسیج، تصریح کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی سراسر استان در قالب برنامه «چلچراغ آیه‌ها» در مراکز شهرستان‌ها مورد تجلیل قرار گرفت که برنامه چلچراغ آیه‌ها در مرکز استان با همکاری شهرداری شهرکرد در پارک لاله برگزار شد.

وی افزود: همچنین لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان استانی این دوره از مسابقات در سراسر استان و در حاشیه نماز جمعه با حضور ائمه جمعه و مسئولان شهرستانی به این افراد اهدا شد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به برنامه‌ریزی برای تجلیل از 2 بانوی برگزیده کشوری، بیان کرد: مقرر شده است طی برنامه‌ای با حضور مسئولان سپاه، این بانوان به همراه خانواده در فرماندهی سپاه استان مورد تجلیل قرار بگیرند.

گفتنی است، امسال این دوره از مسابقات قرآن بسیج با یک رکورد بی‌سابقه در تاریخ مسابقات قرآن چهارمحال و بختیاری از حیث آمار شرکت‌کنندگان همراه بود و سه هزار و ۷۰۰ متسابق در این رویداد قرآنی ثبت‌نام و شرکت کردند که در مرحله استانی ۷۰ نفر از برگزیدگان شهرستانی به رقابت پرداختند و ۲۸ متسابق بانو و آقا در رده‌های مختلف سنی از چهارمحال‌وبختیاری به نیمه‌نهایی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha